A csapból is az RC212V folyik

2011.03.15. 15:50

A Pedrosa-Stoner páros űridejét és Crutchlow kisujja utolsó percének leszakadását leszámítva semmi érdemleges nem történt az utolsó napon. Talán még az, hogy Bautista eldobta a mezőny egyetlen Suzukiját, 250 km/h-s tempónál, de nincs baja. Jorge Lorenzo aggódik – azt nem tudni, hogy Spies, vagy a Hondák miatt –, Valentino Rossit az újoncok és az évek óta tűz nélkül motorozó Capirossin kívül boldog-boldogtalan elveri, de az olasz nem aggódik nagyon: azt mondja, higgyük el, nem olyan rossz ez. Tényleg nem?

Stonerék már nem is beszélnek semmiről, ami kétszeresen is érthető, hiszen egyrészt beszélnek helyettük a számok – csak Pedrosa és Stoner tudtak 1:56-on belül menni, méghozzá nem is kevéssel, a harmadik Spiesnek már fél másodperces lemaradása van –, másrészt minek mondják el kilencedszerre is, hogy a csomag, ami jön a HRC-től, tökéletes?

Az RC212V eddig is egy fantasztikus motorkerékpár volt, csak az utóbbi időben nem volt a Hondának se Rossija, se Lorenzója, hogy betakarítsa a termést. Most meg ott van Stoner, és ha valami buta sérüléssel nem baltázza el megint a teljes évadot, akkor ott van Pedrosa is, aki a tavalyi szezon második fele óta nem nagyon szeret hibázni, viszont piszok gyors. És persze ott van az idén debütáló csodaváltó, amivel úgy gyorsulnak Stonerék, hogy csak azt nem kerülik ki az egyenesekben, akit nem akarnak. A technológiát egyelőre homály fedi, csupán azt szögezte le a HRC vezére, hogy a szerkezet teljesen homológ – azaz nem duplakuplungos, tehát nem csalnak, mint ahogy azt többen is megszellőztették.

Róluk, azaz a Hondásokról aligha kell többet szólni: a valenciai szezonzáró futam óta összesen tíz napot motoroztak a fiúk, ebből kilencszer hondával végeztek az élen – hatszor Stoner, Pedrosa kétszer, Simoncelli egyszer. Egyetlen elsősége volt Jorge Lorenzónak a Yamahával, méghozzá a 2010-es utolsó verseny másnapján: amikor Casey még csak ismerkedett az új géppel. 2003 óta nem volt ekkora sansza a Hondának a világbajnoki győzelemre.

Egyedül a gyári Yamahának ronthatja el HRC-sek kedvét. Közülük Spies ment jobban az utóbbi napokban, amit Lorenzo láthatólag elég rosszul kezel. „A mai nap elég rosszul sikerült, ami nem azért van, mert rosszul motorozok. El szoktam ismerni, ha lassan megyek, de itt most valamilyen beállítási probléma van, amiből egyelőre nem tudtunk előrébb lépni.” – mondta a spanyol a katari teszt utolsó napján. Spies közel fél másodperccel ment jobban, mint csapattársa, ráadásul a versenyszimulációja is ott van az élmezőnyben. A Jorge tapasztalta gondokból ő mit sem észlelt, úgy érzi, készen áll a vasárnapi futamra. 2011-es prognózisként csak annyit mondott: senki ne felejtse el, hogy az M1 az összes pályán ütőképes, ami a végelszámolásnál nagy előnyt jelenthet majd.

A szatelit yamahások sem mentek rosszul, Edwards sokszor odaért az elejébe a téli motorozások során, az újonc Crutchlow is kezd belerázódni az új környezetbe. Már most sokkal jobban megy, mint a tavalyi Moto2 világbajnok Toni Elias, az utolsó nap utolsó negyedében azonban elég szerencsétlenül esett: kisujja beszorult a kormány és az aszfalt közé, utolsó ujjperce leszakadt. Ennek ellenére ő is rajthoz áll vasárnap.

A téli szezon legnagyobb zakója mindenképpen Alvaro Bautistáé, aki az utolsó gyors körök egyikében esett el fékezés közben, nagyjából 250 km/h-s tempónál. Crutchlow-hoz hasonlóan neki sincs nagy baja, kisebb zúzódásokkal megúszta, és azt érzi, idén ütőképesebb lehet a Suzuki, mint 2010-ben.

És végül a ducatisok. Köridő ügyileg egyedül Randy de Puniet tartja becsületüket, de a francia tipikusan nem az a versenyző, aki egy teljes versenytávot le tudna motorozni hiba nélkül. Akkor ki fogja menteni az olaszokat? Hayden, vagy a Stonertől szűk 1,5 másodpercre motorozó Rossi? Ha a realitást és a statisztikákat nézzük, akkor nyilván az utóbbi, de a kilencszeres világbajnokot soha nem láttuk még így vergődni. Válla továbbra is fáj, hat kört tud egyben lenyomni, azt is úgy, hogy a végére már fél másodperceket kap saját magától. Ráadásul még csak azt sem mondhatjuk, hogy Rossi ne erőltetné a jó köridőket: erőlteti ő, olyannyira erőlteti, hogy vasárnap és hétfő éjjel is elesett – mind a kétszer a motor eleje csúszott el, amire panaszkodik is, hogy mennyire rosszul viselkedik.

De a legszebb az egészben, hogy Rossi még mindig nem aggódik. „Tömör leszek: küzdelmes napom volt. Eléggé mostoha körülmények uralkodtak a pályán, ráadásul megcsusszantam a felfestésen, és el is estem. Szerencsére nem sérültem meg, nem volt ez komoly, de jobb lett volna, ha nincs.” – mondta Rossi a hétfői nap után.

Az olasznak a megműtött válla miatt félbe kellett szakítania a versenyszimulációját. „Az igazi probléma a vállam. Olyan egy-másfél órával a vége előtt egyszerűen kiment belőle az erő, onnantól kezdve vége volt. Szomorú vagyok emiatt, hiszen a legjobb időmet pont előtte állítottam be, és szerintem még ennél is gyorsabb lehettem volna. Két garnitúra puha keverékű gumi megmaradt, fel sem raktuk a motorra.”

„Higgyétek el, nem vagyunk annyira hátul, mint amennyire látszik, de sokat kell még dolgoznunk. A motoron is, és a vállamon is, mert nagyon úgy néz ki, két napot nem tudok ilyen intenzitással végigmotorozni.” Az elemzők szerint Valentino Rossi a versenyszimuláció alapján – ami ugye szintén nem jelent semmit, mert az öt kör az a versenytáv ötöde – az élmezőny végében motorozna valahol, ha most rendeznék a futamot.

A 2011-es MotoGP szezon első versenye a most következő hétvégén lesz, Katarban.

Eredmények:

1. Casey Stoner AUS Repsol Honda Team 1: 55.681 (46 kör)

2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team 1: 55.745 (39)

3. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 1: 56.294 (45)

4. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 1: 56.433 (70)

5. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 1: 56.439 (58)

6. Randy de Puniet FRA Pramac Racing Team 1: 56.445 (67)

7. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 1: 56.707 (48)

8. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 1: 56.716 (57)

9. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 1: 56.726 (68)

10. Hiroshi Aoyama JPN San Carlo Honda Gresini 1: 56.740 (73)

11. Hector Barbera ESP Mapfre Aspar Team 1: 56.798 (62)

12. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki MotoGP 1: 56.931 (63)

13. Valentino Rossi ITA Ducati Marlboro Team 1: 56.988 (50)

14. Loris Capirossi ITA Pramac Racing Team 1: 57.345 (62)

15. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 1: 57.730 (28)

16. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 1: 57.846 (49)

17. Toni Elias ESP LCR Honda MotoGP 1: 58.536 (57)