Bitter Sanyi odatette magát

2014.06.04. 17:45

A kikötőből tartottam hazafelé hétfőn éjjel, érdekes jelenségre lettem figyelmes. A hírhedt köd néhány perc alatt felfalta a tengerparti részeket. A helyiek érdekes emberek, rengeteg misztikumot gyártanak a dolgok köré. A ködről például úgy vallanak, hogy leszálltakor kalózok lepik el a szigetet, s mindenkit elrabolnak. Mikor ez eszembe jutott, alaposan belehúztam és hazasiettem.

Kedd - Superstock

Reggelre minden kitisztult, a ködnek nyoma veszett, így napsütéssel és száraz burkolattal vártuk a Superstock kategória rajtját. Eléggé megterhelő mind a szervezők, mind a versenyzők számára, ha pihenőnap helyett folytatódik a verseny. Röviddel a pályazárás előtt további csúszást prognosztizáltak, mert a hegyi szakaszon baleset történt, motorosok ütköztek autósokkal, valaki ismét meghalt.

Néha úgy érzem, az egész TT egy óriási várakozás. Bitter Sanyi sem volt boldog, szerette volna végre teljesíteni idei első versenyét, s kíváncsi volt arra is, hogy az új motorblokk megoldja-e váltóval folytatott harcát. A csapat úgy döntött, hogy a Superstock verseny előtt kicseréli azt a magyar motorjában.

Egy órával később bejelentették a kategória várható rajtját, így mindenki magára öltötte a szépruhát. A versenyzők arca meglehetősen feszültnek tűnt, úgy érzem, az elmúlt években mindenki kicsit lazább volt. Kétségtelen, Simon Andrews halála rányomta bélyegét az idei TT-re.

Sétáim során megdöbbenve vettem tudomásul, hogy a rendezvényt teljesen ellepték a szakállas, kockás inget viselő fiatalemberek, akik a harminc százalékos Bray Hill aljából longboarddal szeretnének feljutni a depóba, s dacolva hideggel, esővel és széllel rövidnadrágot hordanak vászoncipővel.

Leesett az állam, amikor a rajtra váró motorok között felfedeztem a legendás Formula-1-es mérnökzsenit, Ross Brawn-t. A tömegben elbújva csodálta a motorokat, kérdéseimre kedvesen válaszolt. Elmondta, hogy évek óta vonzza a TT, nagy rajongója, de a munkája miatt eddig nem jutott el egyszer sem. Rendkívül boldog, hogy végre itt lehet, és John McGuinness a kedvence.

Brawn után Sanyihoz siettem, aki izgatottan várta a rajtot. A késedelmek miatti idegeskedés elmúlt, és eléggé magabiztosnak tűnt. A kérdés csak az volt, vajon hogy muzsikál az új blokk?

Miután a mezőny elrajtolt, ismét motorra pattantunk, de ezúttal nem jutottunk messzebbre a Douglas-i hátsó utcáknál. Utunkat négy garázs, három köz, két, száradó ruhákkal díszített udvar és egy drótkerítés keresztezte, míg végül megérkeztünk a titokzatos családi ház első udvarába. Egészen pontosan oda, ahonnan Rossi, Lorenzo és Agostini nézte a futamokat, amikor itt vendégeskedtek.

A ház tulajdonosa a TT rendezőcsapatának tagja, imádja a prominens vendégeket, s mindent megtesz a kényelmükért. Persze Brawn addigra már bőszen ott sörözött egy kerítésnek támaszkodva.

A verseny után megkezdődött a dínomdánom, vagy húsz kiló kolbász és grillhús sistergett nagyüzemben a grillrácson, s mindenki szabadon fogyaszthatott. Íratlan szabály, de elvárják, hogy a magamfajta vándormadár ne fotózza a társaságot nyakra-főre.

A versenyt Michael Dunlop nyerte, a BMW felhőtlenül boldog, talán már elhiszik, hogy meglehet a Senior győzelem is, bár végső választ erre csak pénteken kapunk. A második helyen Dean Harrison, a harmadikon pedig Bruce Anstey ért célba.

Gary Johnson nem ünnepelhette sokáig élete első győzelmét. Hétfői sikere után a Superstockban is villantani akart, de az első körben elesett, és helikopterrel kórházba szállították. A hírek egyelőre törésekről szólnak, bízunk benne, hogy hamarosan felépül.

Bitter Sándor versenye jól alakult, a pálya első részén irtó gyorsan motorozott. A Bray Hill utáni emelkedő részen alig kaptam levegőt, amikor először elhúzott mellettem az ágaskodó BMW. Azon a szakaszon állítólag az első tizenöt között volt, remekül motorozott. Ennyi kihagyott év után bámulatosan tért vissza a világ legnehezebb versenyére, ehhez csak gratulálni tudunk.

Sajnos a keddi nap sem telt el szomorúság nélkül. A második körben pont Sanyi előtt történt egy csúnya baleset. A baleset egyik érintettje, a sikeres BSB versenyző, Karl Harris életét vesztette. Harris rendkívül szoros kapcsolatot ápolt a TT-n mindenkivel, halála lesújtotta a depót. A balesetben érintett másik versenyzőt, Joe Faraghert kórházba szállították.

Bitter elmondta: arra lett figyelmes, hogy mindenütt a levegőben motoralkatrészek repülnek. Egy első kerék épp a feje felett húzott el, szerencséje volt, hogy gond nélkül átért az érintett szakaszon, de a lábát és karját így is eltalálta néhány alkatrész. Így végül az 51 időt motorozta. Úgy gondolja, hogy a pénteki Senior TT futamon javulni fog a körideje, hiszen egyedül a Superstock-versenyt tudta motorhiba nélkül abszolválni, ami két kihagyott esztendő után nem volt egyszerű. Sebességét újra fel kell építenie, de egy jó motorral, nagy eséllyel ez is menni fog.

Amiről eddig nem szólt a fáma. Elutazásom előtt röviddel elromlott a fényképezőgépem, esélytelennek tűnt minden. Viola még aznap este felajánlott kettőt, nélküle legfeljebb kockás papírra rajzolt „Guymartinokat” láthatnánk.

Superstock végeredmény