Élete versenyén dől el minden

Interjú: Guy Martin

2015.06.12. 11:50

A fickó, aki miatt évről évre többen utaznak a Man-szigetre, egyszer csak úgy döntött, visszavonul. Emberek százezrei rajonganak érte, ötvenes hölgyek tetováltatják lábszárukra a nevét, és kérnek tőle aláírást mellre. Ezért meg kellett kérdeznünk: szórakozott, vagy komolyan gondolja ezt a visszavonulásos dolgot?

Michael Dunlop a szerda este hazautazott, hogy a TT csütörtöki szabadnapján extra-kezeléseken vegyen részt, miután kiderült, hogy a Superbike versenyen elszenvedett sérülésének fele sem tréfa. Dunlop egyre jobban fájlalja lábát, de mielőtt lelépett, mindenki számára világossá tette, pénteken visszatér, hogy ismét megnyerje a TT kékszalagos futamát, a Senior kategória versenyét.

Több konspirációs elméletet hallottam arról, mi lenne, ha Michael Dunlop megkapná testvére gyári BMW-jét, hiszen William úgyis kiszállt az idei évre. Néhányan legyintettek, viszont ma reggel komoly beszélgetést folytatott Michael egyik segítője, és a Tyco BMW vezetője, Hector Neill, a csapatfőnök hófehér terepjárójában. Ha alaposan belegondolunk, szinte semmi nem akadályozná a manővert, Dunlop már úgyis szerződést bontott a Yamahával, legfeljebb idomot kell cserélni a motorokon, mindössze ennyi.

Bár úgy gondolom, néhányan igencsak tartanának attól, hogy meghozzanak egy hasonló kaliberű döntést, és ezek között biztosan szerepel a Tyco Team vezetőinek neve, apa és fia, Hector és Philipp Neill. Noha nem azért, mert nekik, vagy a németeknek nem jönne jól egy győzelem, sokkal inkább régóta dédelgetett hímes tojásuk, a rajongók közel felét Man-szigetre csábító Guy Martin miatt. A kamionszerelő még a TT előtt bejelentett, számára az idei az utolsó, több Man-szigeti viadalon nem indul, és zárásképp szívesen megnyerné életet első versenyét.

Ritka pillanat, amikor Martin feltűnik a depóban, még ritkább, amikor leülhetünk vele néhány percre, de néha sikerül. A Tyco csapatmenedzserével, Mark McCarville-lel álltunk a kamion ajtajában, amikor megérkezett biciklijével a TT szupersztárja, legújabb segítőjével, egy zsemleszínű kutyakölyökkel.

„Soha nem láttam ehhez foghatót” – szólt McCarville. „Több mint tizenhat éve dolgozom a TT-n, még Joey Dunloppal kezdtem, de az ő idejében sem volt ennyi ember. Mindig csodálkozunk a csapattal, amikor megérkezik Guy, a tömeg úgy ellepi a motorhome ajtaját, hogy szinte egész napra beszorulunk.”

Martin végül lerakta a biciklit, adott néhány autogramot, és feljött a kamion rakterében berendezett irodába.

Az idén először érkeztél kutyával.

Igen, Nigel még nincs egy éves, nemrég kaptam, nagyon imádom, annyira aranyos.

Mansell után nevezted el?

Dehogy, ne röhögtess már.

Elég sokat vágtál legendás pajeszodból, mi az oka?

Nigel mindig belekapott, imádta cincálni, rettentően fájt, ezért úgy döntöttem, hogy igazítok rajta kicsit.

Martin cseppet sem volt ideges annak ellenére, hogy a szerdai, második Supersport futamon megszerzett harmadik helyén kívül sok öröme nem volt az idei TT-n.

Az idei év nem a várakozásoknak megfelelően alakult, az első versenyen lerobbantam, kissé szétestek a dolgok, de itt bármi megtörténhet, talpra kell állni, és folytatni.

Ezek szerint továbbra is bízol a motorban?

Hogyne, természetesen, nagyon bírom a németeket. A kiesésemnek igazából semmi köze nem volt a motorhoz, senkit nem okolhatunk érte, bárkivel előfordulhat, és továbbra is úgy gondolom, hogy a mezőny egyik legjobb motorján ülök. Mi is folyamatosan tanuljuk, miként kell felkészíteni a BMW-t.

Várod már a pénteki Senior futamot?

Nagyon, eléggé bizakodó vagyok, ha kiadja a matek, végre igazán jó eredményt érhetünk el. Szerdán este kaptunk egy kört edzésképp, viszonylag jól sikerült, de nagyon sok mindentől függ, hol végzek a pénteki futamon.

Mi a cél, dobogóra állni, biztonságosan célba érni, esetleg mindent vagy semmit alapon motorozni?

Kizárólag a győzelem, ami érdekel, nyerni akarok, ezért jöttem.

Erős kijelentések, de Guy Martin mégiscsak higgadt versenyző. Bizonyára nem egyszerű megtartani a pozitív szemléletet, miután rajta kívülálló okok miatt többször lecsúszott a dobogóról. Ez annak tükrében különösen érdekes, hogy Michael Dunlop ugyan jó srác, és aki ismeri, kedveli, de a közönség csak egy mosolytalan, agresszív, dühöngő bikát lát, ha nem a dobogó tetején áll.

Mi a véleményed az új BMW-ről?

Teljesen más, mint a Suzuki, teljesen, bár ez is hülyeség... miért is lenne más, ennek is csak két kereke van és motor hajtja, de tényleg másképp kell vezetni. Négy év után elég furcsa volt megszokni, hogy sokkal gyorsabb, mint az eddigi motorjaim, de mégis kezesebb.

Jobban kedveled, mint a Suzukit?

Arra csak pénteken délután tudok majd válaszolni.

A legnagyobb kérdés jelen pillanatban az: vajon tényleg visszavonul, vagy egy elhamarkodott elszólás eredménye, ami később bejárta a világsajtót? Válaszaiból viszont egyértelműen megállapítható, bárhogy is dönt, további tartalmas napoknak néz elébe.

Ez lesz az utolsó TT, amelyen versenyzel?

Talán igen, talán nem, fogalmam sincs, szerintem a péntek esti kompon fogom eldönteni hazafelé úton.

Mit tervezel a versenyzést követő időszakra?

Alig látszom ki a munkából, úgyhogy elég jól elleszek, unatkozni nem fogok, és a versenyzéstől sem akarok teljesen visszavonulni, csak a TT-n nem indulok. A mountain bike-ot azért igyekszem komolyabban venni, elég jól megy, legközelebb a Death Valley-ben rendezendő ultra maratoni futamon szeretnék rajthoz állni.

Egyszer azt nyilatkoztad, hogy egy Himalája expedíción is szívesen részt vennél.

Még ma is így gondolom, tavaly elutaztam Indiába és Nepálba, ahol motoroztam és bicikliztem. Lenyűgöző, egyszerűen elképesztő, mindenképp vissza akarok térni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.