A Yamaha minden bizonnyal megdönti eddigi legnagyobb nyeretlenségi szériáját, úgy tűnik, a gödör csak mélyül, a talaj meg annyira ingoványos, hogy minden beleengedett vizet magába szív. Győzelem nélkül lassan olyanok, mint Róma piros Vespák nélkül.
Senki nem gondolta egy pillanatra sem, hogy a Yamaha épp Aragónban oldja meg gondjait, így nemhogy a győzelem, még a dobogó gondolatát is el kellett engedniük. Sokkal nagyobb tét volt, hogy a Ducatinak vajon sikerül-e a bravúr, hogy a történelem során először négy versenyt nyerjen zsinórban a királykategóriában. A hétvége pedig igen jól alakult számukra, különösen, miután a Lorenzo-Dovizioso párossal megszerezték az edzésen az első-második helyet.
Sejteni lehetett, óriási csata várható az első helyért, háromesélyes volt a verseny, Lorenzo és Márquez pedig extra motivációval indult a hazai közönség miatt. Lorenzo még a futam előtt lecseréltette első abroncsait az általa preferált lágy keverékűre, és amikor felállt a rajtrácsra, érződött, szinte önkívületi állapotban várja a zöldet. A célegyenesben gurulva a kamera pont őt mutatta, többször megfékezte erősen a Ducati elejét, hogy abroncsa már az első kanyarra megközelítse az üzemi hőmérsékletet.
De a rajt utáni első kanyarban csoda helyett dráma következett, Lorenzo a külső ívre sodródott, és akkora highside-ot nyomott, hogy az Eötvös cirkusz azonnal szerződésajánlatot faxolt neki a téli időszakra. Lorenzót hordágyon vitték le, a vizsgálatok szerint kificamodott egy lábujja és eltört egy csont a lábfejében, ő maga pedig Márquezt tette felelőssé a bukásért, mondván, a honfitárs túl agresszívan érkezett a belső ívre, őt pedig szándékosan kitessékelte. Kemény szavak, majd azonnal érkezett a kérdés: kivizsgáltatja-e az ügyet? Lorenzo erre úgy felelt, hogy erre semmi szükség, kívülről biztosan minden másként hat, de aki érintett, tudja miről beszél. Így vágunk hát neki a következő szezonnak, amikor ez a két ember csapattárs lesz.
A verseny végeredményben jó volt, egy izgalmas Dovizioso-Márquez párharcot láthattunk, amelyben igazán senki nem tudhatta, végül ki kerül ki győztesen. Egészen két körrel a leintésig, amikor Márquez végül előzött, és meglépett, Doviziosónak pedig nem maradt esélye az ellentámadásra. Iannone és Rins fellángolása üdítő fényfolt volt, Iannone kakaskodása pedig még inkább, sokan félni is kezdtek, hogy az olasz nem elégszik meg a harmadik hellyel és a győzelemért kamikáze csatába kezd. Ezúttal okos volt, és dobogóra állt.
A Honda valójában talán Crutchlow-tól várt igen sokat, miután nyíltan nekik ment, amiért a HRC Pedrosának adta a legújabb fejlesztéseket, de az angol hamar rövidre zárta a dolgot és elesett. A legnagyobb meglepetést talán Aleix Espargaro jelentette hatodik helyével, ami kellett a családnak jócskán, miután öccse, Pol, a hétvégi edzésen bukott és újra kulcscsontját törte. Kérdés, hogy a tengerentúli versenyeken ismét helyettesíteni kell-e.
A hétvége csalódása mindenképp a Yamahához köthető, hiszen Rossi végül a tizenhetedik, Viñales, pedig egy rajtbüntetést követően a tizennegyedik helyről várta a rajtot. Rossi felzárkózása mesébe illő volt, és nyolcadikként ért be, de a csapnivaló eredményen ez így sem segít. Maximum az olasz alázatát mutatja, hogy mindenkitől lemaradva is képes oroszlánként küzdeni, és nem ritmust veszíteni, hogy az utolsó körben még harcoljon egy nyolcadik helyért Jack Millerrel.
Sokakban felmerült a kérdés, a Yamaha valós problémája talán nem is a gumi és az elektronika, hanem a soros elrendezésű blokk. Rajta kívül egyedül a Suzuki használja a sornégyes elrendezést, mely ha megbocsátanak, egyre inkább hasonlít egy 2015-2016-os Yamahához. Arról már ne is beszéljünk, hogy a csapatfőnök az a Davide Brivio, aki talán a legnagyobb szerepet vállalta annak idején Rossi és a Yamaha sikereiben. Persze badarság lenne bármit állítani, hiszen Brivio a Suzuki újbóli visszatérése óta a hamamatsuiaknál bábáskodik, de régi yamahás kapcsolatai azért csak maradtak, sőt, ezek közül a legnagyobb ikon, Masao Furusawa manapság egy független tanácsadóirodát működtet.
A blokk-kérdésről Mat Oxley egyébként hosszú cikket közölt két hete, mely remek alapként szolgálhat minden technika iránt fogékony olvasónak, bár az angol szakember szerint a végeredmény mégiscsak az, hogy a Yamahának nem V4-es blokkot kell építenie, hanem tanulni az eddigi hibákból.
Talán senki nem hitte, de néhány versenyző már nem csak érezteti, ki is mondja, semmi másra nem vár, minthogy véget érjen a szezon. Közéjük tartoznak az Espargaro fivérek, és a legnagyobb megrökönyödésre Maverick Viñales.
Így talán már érthető volt, Rossi miért aggódott annyira ifjú csapattársa miatt, miért nyilatkozta, mennyire sajnálja, hogy Maverick a lehető legrosszabbkor érkezett a Yamahához. Viñales az edzéseken ugyan gyorsabb az olasznál, de a versenyen az nem egyszer előrébb végez, főleg ha nagy a baj. Másik kérdés, hogy Rossi újabb két évre írt alá a gyárhoz, mely azt jelenti, negyvenegyéves koráig még biztos a MotoGP mezőnyében marad, de vajon mennyire inspirálja ez a gyárat, aki győzelem nélkül tényleg olyan, mint Róma piros Vespák nélkül.
Most következnek a tengerentúli versenyek, melyek közül a thaiföldi pályát ugyan nem ismerjük, de kettő azért fekszik a Yamahának, ez pedig Sepang és Phillip Island, így a dobogó talán nem kizárt, bár azon sem lepődne meg senki, ha ezt az évet már így fejeznék be.
Pos. | Rider | Team | Bike | KM/H | Diff. | |||
1 | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | Honda | 167.0 | 41’55.949 | |||
2 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | Ducati | 167.0 | +0.648 | |||
3 | Andrea IANNONE | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 167.0 | +1.259 | |||
4 | Alex RINS | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 166.9 | +2.638 | |||
5 | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | Honda | 166.7 | +5.274 | |||
6 | Aleix ESPARGARO | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 166.4 | +9.396 | |||
7 | Danilo PETRUCCI | Alma Pramac Racing | Ducati | 166.1 | +14.285 | |||
8 | Valentino ROSSI | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 166.0 | +15.199 | |||
9 | Jack MILLER | Alma Pramac Racing | Ducati | 166.0 | +16.375 | |||
10 | Maverick VIÑALES | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 165.6 | +22.457 | |||
11 | Franco MORBIDELLI | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 165.3 | +27.025 | |||
12 | Takaaki NAKAGAMI | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 165.2 | +27.957 | |||
13 | Bradley SMITH | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 165.1 | +28.821 | |||
14 | Johann ZARCO | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 164.9 | +32.345 | |||
15 | Karel ABRAHAM | Angel Nieto Team | Ducati | 164.6 | +37.639 | |||
16 | Scott REDDING | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 164.4 | +39.585 | |||
17 | Thomas LUTHI | EG 0,0 Marc VDS | Honda | 164.4 | +40.763 | |||
18 | Hafizh SYAHRIN | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 163.4 | +56.296 | |||
19 | Xavier SIMEON | Reale Avintia Racing | Ducati | 163.2 | +58.981 | |||
20 | Jordi TORRES | Reale Avintia Racing | Ducati | 163.2 | +59.513 | |||
Not Classified | ||||||||
Cal CRUTCHLOW | LCR Honda CASTROL | Honda | 165.7 | 19 Laps | ||||
Alvaro BAUTISTA | Angel Nieto Team | Ducati | 160.9 | 22 Laps | ||||
Not Finished 1st Lap | ||||||||
Jorge LORENZO | Ducati Team | Ducati | 0 Lap |