Több héten át készültünk a 24 órás megmérettetésre. Többnyire fejben. A taktikánk egyszerű: 24 órán át a motor számára legjobb fordulaton, hiba nélkül teljesíteni. Pótalkatrész van nálunk, leginkább borulásra készülünk. Nem pörgetjük a motort, de azért odafigyelünk, mégis csak ez lesz az első próbatétel - minimális versenyzői tapasztalattal.
Péntek délután érkezés, tábort verünk és motorozunk néhány kört az aszfalton. Aznap este még társasági életet élünk, lazulunk. Mivel ez az első versenyünk nem sok tapasztalattal nézünk a verseny elébe. Motorozni mindannyian tudunk, nagy baj nem lehet. 4 pilóta 24 órán át 2,5 - 1,5 órás váltásokban. Péntek éjszaka a veterán motorok edzésének csak az éjfél utáni eső vet véget. Reggel a kellemes hűvös párás levegő rögtön felsegít a nyeregbe. Az egyik Gaia GM50-nel (a pótalkatrész) 1 órán át körözök, közben teljesen kiépül a pálya.
|
15:45-kor start. Életem első versenye. Nehéz megállni, hogy
a megbeszélt tempót tartsam és 70-75 fölé ne menjek. 2:30-as
köröket futok stabilan. A hőmérséklet 30 fok körül lehet, a
távolban biztató felhő karfiolok növekszenek. Megjönnek az első
hideg széllökések, a hőmérséklet percről percre csökken. Így
hűvösben a 2:25-ös körök mellett a pályán körbe cikáznak a
villámok. 2 óra 10 perc után 148 km-rel a hátam mögött szárazon
szállok le a motorról, és adom át a következő pilótának.
Jimmy 30 kg-mal könnyebb és legalább egy fejjel alacsonyabb.
A Gaia csapat első szervize kevesebb, mint egy percet vett
igénybe. Jimmy 2:20-as köröket pörget folyamatosan, miközben
esik. Jimmy végig szemerkélő esőben motorozik. Az aszfalt és a
beton egyaránt nedves, a viharnak csak a széle ért minket. 20:15-ig
már 298 km-t tettünk meg időközben
a 4. pilóta mégsem jött el. Mindenki 3 órával többet
motorozik. Este 10-ig a harmadik pilóta írja folyamatosan a 2:26-os
köröket.
Este 10-kor pihenő mindenkinek, amíg a macskaszemeket kirakják a
pályára. Az egy órás pihenő alatt átnézzük a motoron a fékeket,
láncot, futóművet, világítást. Aztán arra a döntésre jutunk, hogy
felszereljük éjszakára a légterelőt. Este 11:20-kor beérkezési
sorrendben indítják újra a mezőnyt. A Gaia GM50 hibátlanul
teljesít.
A pálya csodálatos lett éjszakára, mármint ahhoz képest, hogy a
semmiből világították ki. Minden kisebb ív felénél illetve a
nagyobb visszafordítók harmadában világít az autósoktól elkért
elakadásjelző háromszög. A pályát jelölő többi autógumin csupán
fényvisszaverő matrica jelzi az utat, de a 35 W-os 12 V-os halogén
reflektor kivilágít mindent előttem. A kéttenyérnyi légterelő
megteszi a hatását, folyamatos 80 km/h mellett tartani tudom a
megbeszélt hőmérsékletet. Még csak 8 óra telt el. Éjfélkor újabb105
km után adom át a motort.
Egy-két szétrúgott útjelző gumi nehezíti az éjszakai motorozást,
melyek általában a kanyarokban henyélnek. Gyakran szikráznak az
öreg motorok a visszafordítókban, és néha a szántásban keresik az
ideális ív végét. Kétszer én is kilátogatok a szántásba, de
szerencsére minden gond nélkül jövök vissza akárcsak a többiek.
0:30-tól megpróbálok aludni, de
hanyatt fekve is a köröket számolom, néha borulok álmomban
egy kicsit, olyankor szétrúgom a sátrat. Hajnali négyre újra
bőrruhában várom a motort, benzin, láncolajzás, gumi ellenőrzés és
mehetek is. Mindenkit elküldtem aludni mondván, ne aggódjanak, nem
lesz semmi probléma. Próbálgatom az íveket, hol lehetne a köridőn
javítani. Érezni a motoron, hogy megszokta az órák óta tartó
monotonitást. A gumik bekoptak a pályára. Mállik a pitty, és deres
az égalja, avagy rám virrad a motoron. A nap a célegyenes végén
kel, gyönyörű látvány.
Abban reménykedek, hogy elalszik mindenki, és 3-4 órára kint
felejtenek a pályán, de sajna 1/2 6-kor kiintenek, újra Jimmy
ül motorra, és elkezdi a körözést a verseny 13. órájában. A
következő váltásig a pálya szélén időt mérek és szurkolok Jimmynek.
Alatta hallhatóan könnyebben forog a gép. Ez van, le kéne fogyni.
Legközelebb kilenckor ülök motorra valamiféle kómából ébredve a
pálya széléről, végre sikerült aludnom. Szaladok a depóba, újra
motoron találom magam rövid két órára. Az aszfalt fölött minimum 55
fok van. A pályán foltokban vannak hűvösebb részek, de azok is
lassan felszívódnak. Már csak 6 óra van a versenyből, még mindig
vigyázunk a motorra. 11:20-kor hibátlanul adom át a gépet, közben
megélénkült kicsit a légmozgás is és a célegyenesben végig hátszél
fúj.
Jimmy elindul és 2:10-es köröket fut a motorral. Nyugodtan alszom
el és kelek a váltás előtt 10 perccel. A pálya melletti lajtos
kocsiból fürdök műanyag mélytányérral, amikor
egy dadogó motor megy el mellettem! Jimmy az. Mire a
depósátorhoz érek már lent van a hengerfej. Belül minden a
legnagyobb rendben. Hengerfej vissza és már indítjuk is, de csak az
önindító kerepel. Semmi. Hengerfej megint le, és ahogy fogom,
meglátjuk a teljesen elfáradt gyújtógyertyát. A néhai hézagnak
mostanra híre sem maradt. A fegyverzet nem tört le, csak elfáradt
és behajlott. Másik gyertya, hengerfej vissza, indítás és már megy
is. A 3. pilóta száll vissza a motorra, kimegy a pályára. 3:00
perces körök után nincs teljesen meggyőződve a motorról, és 6 kör
után újra kiáll. Lecseréljük a benzint, megint gyertyát cserélünk,
mert elsőre naná, hogy csak használtat találtunk, és visszaküldjük
Attilát még egy órára. Lesz, ami lesz. A hőmérséklet 35 fok. A
páratartalom sincs 50% fölött. 2:35-ös körök után mutatja, hogy
minden rendben van a motorral. Még tíz körig 2:35 körül tartjuk,
aztán eleresztjük. Beáll a szokásos 2:22-es körökre.
Öltözök, még két kör és megkezdem az utolsó órát. Már nem
tankolunk, átrakom tartalékra és kimegyek. A pályán a győzelemért
folyó küzdelem lebilincselő, a P20-as Pannónia küzd a 250-es
címvédő MZ-vel. Most
a verseny végére már jó pár motoron látni az eltelt 23 órát.
Egyik-másik már csak kipufogókönyökkel megy, előzés után 15
másodpercig semmit sem hallok.
10 perc van hátra a versenyből, felemelő érzés tudni, hogy még 4
kör és végére érünk a hosszú útnak. Az utolsó kör igazi
örömmotorozás, leintésnél több mint 100 ember ugrál a célvonalnál.
A jelenlevő emberektől kivívtuk az elismerést. Még egy utolsó
tiszteletkörrel búcsúzom életem első motorversenypályájától, és
nyomás a depóba.
Az egész Gaia csapat a sátor körül ugrál, mindenki az én
nyakamat szorongatja. Szolid könnycsepp mindenki szemében.
Leteszem a motort és pár percig azt sem tudom, hol vagyok.
Fantasztikus érzés, és már ebben a pillanatban hiányzik a
ricinussal átitatott levegő.
Cigi, szóda, sárgadinnye, díjkiosztás, pakolás és menet haza. A legjobbabb hétvége volt!
|
Jövőre a Gaia motor ismét megjelenik egy ill. két meglepetés csapattal és motorral. Köszönjük a szervezőknek a zökkenő- és problémamentes szervezést, valamint minden csapatnak a sportszerű viselkedést. Öröm volt együtt motorozni! Köszönjük a szurkolóknak a részvételt és a biztatást!