no

Derült égből villámcsapás

2007.05.01. 21:59

A családi béke jó esetben egy motoros programot még elvisel, de az elmúlt hosszú hétvégén választanunk kellett a gurulás a haverokkal, a kunmadarasi motoros majális, a hungaroringi versenyek és a superbike-supersport-superstock versenysorozatok között is. Az utóbbiakat videón/merevlemezen rögzítve beiktathattuk éjszakai programnak, amikor már otthon mindenki aludt, de még így is három választási lehetőségünk maradt. Jó magam az Alpok-Adria bajnokság első fordulójára szavaztam a Hungaroringen.

Az AA futamok közé iktatták a GSX-R Kupa első, második versenyét illetve a Dunlop Trophy futamait is. A vasárnapi program meglehetősen pénztárcakímélő volt, hiszen a DMC Kft. jóvoltából a lelátókra ingyen lehetett bejutni. Zsugoribb olvasók figyelmét felhívnám, hogy a jegyárak ennél lejjebb nem mehetnek... A 6000 forintos depó jegyárak ellenére a box utcában még mindig többen voltunk, mint a lelátókon (talán a sok nevezett versenyző, sok családi jegye miatt), habár mintha egyre többekben realizálódna a tribünökön, hogy mennyivel nagyobb élmény egy motorversenyt élőben megtekinteni, mint a TV képernyő előtt.

Vasárnapra tervezett futamok:

10.15 125 Sport
11.00 125 GP
11.50 Suzuki GSX-R Kupa
12.40 Superstock 600
13.30 Superstock 1000
14.20 Supersport
15.10 Superbike
16.00 IV. Dunlop Trophy 600
16.45 IV. Dunlop Trophy Open

A reggeli hűvös levegő lassan kezdett felmelegedni a 125-ösök ádáz küzdelme alatt. A GP125 kategóriában Győrfi Alen diadalmaskodott bravúros motorozással.

A kisköbcentisek után következett a tollforgatók és egyéb meghívott profik idei második versenye (az első szombaton volt) a Suzuki GSX-R Kupa. A verseny elején pár kör erejéig Bitter Sanyi vezetett, majd Székely Zsolt került az élre, és nem is engedte át a pozícióját a végig a sarkában loholó Magda Attilának.

Az Alpok-Adria Superstock 600-as és 1000-es versenyeken rengetegen indultak (több nevezést vissza kellett utasítani a nagy létszám miatt). A 600-asok között Magda ismét nevezett, és ádáz csatában második lett az osztrák sporttárs mögött, akit a nézők nagy ovációjának közepette majdnem sikerült a végén kifékeznie. Juhász Dávid harmadik helyre hozta be motorját.

A Superstock 1000 nem kis izgalmakat hozott, hiszen Magda ezen a futamon is motorra ült. Három futam egymás után három különböző motorral! A dobogó ebben a kategóriában sajnos már nem jött össze, legjobb magyarként negyedik lett.

Nem gondolta senki, hogy a Supersport verseny lesz a nap fénypontja, de végül az itt induló motorokat láthattuk legtovább a pályán. Verőfényes napsütésben felálltak a rajtrácsra, majd elhalasztották a futamot, mert a pálya egyes részein esni kezdett az eső. Nem sokára szakadni kezdett, így egy 15 perces esőedzést iktattak be a szervezők, majd elindították a Supersport futamot esős versenyként. A két warm-up kör előtt úgy ugráltak a pilóták, mint a mérgezett egerek, hisz nem tudták, hogy slick, intermediate vagy eső gumival induljanak, hiszen közben elállt az áldás. Ahogy elrajtoltak, ismét esni kezdett, s nem sokára jött az özönvíz, egy kis jéggel spékelve. Ámultunk és bámultunk, hogy egyáltalán mit láthatnak a versenyzők olyan zivatarban, amikor még autóval is erőteljesen lassítunk... majd félbeszakították a futamot.

Némelyik bőrig ázott megzavarodott motoros el akarta hagyni a box utcát, de a rendezők visszaterelték őket, mi meg viccesen megjegyeztük az esőtől védett boxokból, hogy: "Na, na! Nem mentek sehova, még csak most jön a hóesés!" A Supersport-futamot az eső elállta után harmadszor is elrajtoltatták, és immáron esőben is végig engedték. A pilóták ekkor már a vizes pályát megszokva eszement tempót diktáltak, igaz jó részük előbb-utóbb el is esett. Magyar pilótáknak ezen a futamon nem termett babér.

Hungaroring Alpok-Adria gyorsasági motorverseny

A Dunlop Trophy versenyeit elhalasztották egy naposabb délutánra, hiszen a sok késés miatt a futamokra már nagyon későn került volna sor, és lehet, hogy szintén esőben.

A Superbike verseny hasonlóan vizesre sikeredett, mint a Supersport, rövid esős edzést követően. Ennek végét már nem vártam meg, hanem az esőcseppek elcsendesedését kihasználva motorra ültem, hogy 5 km-rel később bőrig ázzak. Az özönvíz ellenére remek versenyeket láttam, és máig nem tudom feldolgozni az esőben látott rövid féktávokat, döntéseket és kigyorsításokat.