20 dragster gyűrte az aszfaltot a hétvégi kunmadarasi gyorsulási versenyen. Hosszú évek óta ez rekordmennyiségnek számít hazánkban. Szinte annyi cseh és szlovák versenyző állt rajthoz, mint magyar. A két név, aki a júliusi hőség ellenére a Balaton helyett a kopár alföldi pusztaságra csalt nézőt és motorost egyaránt: a svájci Peter Bossert és a német Bernd Dietrich.
A beharangozóval ellentétben az érkező női
versenyző csak az előkészületekben segédkezett. A volt Európa
bajnok, Mirjana Dietrich sérülései miatt már nem áll rajthoz. A
vendégek hétfőn érkeztek. Mivel ez idáig nem voltak Magyarországon,
a Dragrace.hu és a Speed Riders MC jócskán szerveztek nekik
programot. Budapest, Eger, Hortobágy és a magyar konyha
megismertetése mellett először csütörtökön jutottak ki a
kunmadarasi reptérre.
Az eső szakadt, így megmutatta a pálya minden
apró hibáját.
A bal oldali pályáról lefolyt a víz, tehát lejt, a jobb oldalon
viszont féltávnál pocsolyák sorakoztak, vagyis hullámos a
pálya. Ekkor még húzták a szájukat, ha a pálya minőségéről
kérdezték őket.
A pénteki tesztek után azonban már egész más
jelzővel illették az aszfaltot.
Bossert, mint a nagy varázsló, beírogatta a motorra
csatlakoztatott laptopba a varázsigéket, majd a tátott szájú
közönségnek azt nyilatkozta, hogy 7,5-öt fogok menni. 7,45-öt ment.
A nap további részét a bűvészinas, azaz Fucsi tanítgatásával
töltötte. Ennek egy lánc és egy kuplung látta kárát. A Dragrace
versenyzője péntek este azt telefonálta a mamájának, hogy ma annyit
tanult, mint eddigi motoros pályafutása során összesen.
A pénteki edzés még egy véres áldozattal járt.
A magyar futamok elmaradhatatlan résztvevője, a szlovák Richard
Synek, aki először ment Kunmadarason 9 mp alatt, sajnos gallyra
tette a motorját, így a szombati versenyen nem tudott indulni.
Némileg módosított rajt várta a 101 nevező
versenyzőt. Ezzel tovább
nőtt a pálya biztonsága, valamint a dragstereknek annyira
fontos melegítő szakasz is hosszabb lett. A jobb körülményeknek
megfelelően jobb eredmények is születtek az embert és gépet próbáló
hőségben. Bajcsi Tomi 600-as kategóriában 9,95 másodperces idejével
először lépte át a 10 mp-es határt, ami európai szinten is
dragsteridőnek számít.
Belme Józsi Hayabusájával már csak 250 km/h
felett képes menni, Kmetty Ágoston 900-as kategóriában mind
sebesség (228,59km/h), mind időrekordot (9,892 mp) futott.
A legnagyobb ovációval mégis a dragokat fogadták. Ahogy az
időmérő futamon beindult Peter Bossert 800 lóerős motorja,
egyszerre fogta be a nézősereg a fülét. A gumimelegítő
burnout után szem nem maradt szárazon, majd mellkast döngető
hangerővel szakadt ki a motor a fotocellák közül.
A rajt 0,16 mp-es reakcióideje profihoz méltó.
Félpályánál 245,19 km/h-val hasított a nézők előtt. 7,79 másodperc
múlva ért a 402 m végére, 300,95km/h-val tépve át a képzeletbeli
célszalagot.
Az időmérők után beiktatott Shox
streetfighter-verseny alatt pihenhetett motor és motoros. Az
aszfalton ügyeskedők között elterjedőben
Mókus által képviselt trógerfighter stílus. Nem
kímélték a Szimókat a fiúk, bár kivett első kerékkel az aszfaltnak
csapódó meztelen villaszár már biztos megélt jobb napokat is.
Becman szokásos - a Taxi-ból ismert - előre szaltóval zárta
műsorát.
A kisnövésű Babu-n már akkor is csodálkoztunk,
amikor felmászott a motorja nyergébe. Nem sajnálta a pirotechnikai
eszközöket, piros füst, sárga láng kísérte az egykerekezést. A
szigorúan 6 percben megszabott bemutató után a zsűrit megtestesítő
Borsay Szabolcs kergette le Babut , aki a közönség kántálásának
megfelelően forgatta durranásig a hátsó kereket.
Ezután Hidi Miki Triumph-os mutatványai
csendesnek és visszafogottnak tűntek. Tartott ez addig, míg a pálya
vége felől őrült tempóban nem érkezett. Megállt a nézőkben az ütő,
ahogy a rajt felé száguldott. Már láttuk a tarolást a rajtnál
ácsorgó nézők körében, amikor hihetetlen fékezéses ródszájdolásos
produkciót adott elő. Ez is a mutatvány része volt.
A nap legizgalmasabb része, a döntők voltak már
csak hátra. A nyolcad döntő legígéretesebb futamának az
Erdős-Orgoványi párharc ígérkezett. Orgoványi Gyurinak nagyon jól
feküdt a gép ezen a napon. 9,0028-as idejével kis híján
feliratkozhatott ő is a 8 másodpercesek közé. Így Erdősnek a mai
nappal a verseny véget ért, csak úgy mint Fucsinak, aki egy
gyönyörűen elkapott rajt után a pálya közepén tétovázni kezdett,
így egy hajszállal lemaradt Tamas Sulek-től.
Suleket a középdöntőben Bossert rendezte le, míg Orgoványi
Bern Dietrichtől kapott ki előírásszerűen. Ezzel ismét
megmutatkozott a magyar vendégszeretet: a döntőt a két vendég vívta
meg. Nem is maradt hálátlan az Európa bajnok, 7,3859 másodperces
idejével új pályacsúcsot állított fel Kunmadarason. A csúcsok pedig
azért vannak, hogy megdöntsék őket...
Eredmények:
Junior 50 ccm:
Első helyezett: Gyöngyösi Róbert, 17,7943 mp
Második helyezett: Fegyvernök Csaba, 19,1504 mp
Széria 400 ccm:
Első helyezett: Váray György, 12,5629 mp
Második helyezett: Nagy István, 13,0137 mp
Széria 600 ccm:
Első helyezett: Bajcsi Tamás, 10,0535 mp
Második helyezett: Florian Zsolt Csaba, 10,5322
Drag 600 :
Első helyezett: Stinka Jakub, 10,5955 mp
Második helyezett: Miroslav Matlas, 11,0324
Széria 750 ccm:
Első helyezett: Czinder Róbert, 10.3216 mp
Második helyezett: Kulik Csaba, 10,5119
Széria 900 ccm:
Első helyezett: Kmetty Ágoston, 10,1087 mp
Második helyezett: Máté Sándor, 10,5598 mp
Széria 1000 ccm:
Első helyezett: Szőke Gábor, 9,7835 mp
Második helyezett: Varga Zoltán, 9,8318 mp
Kéthengeresek - ModiTwin:
Első helyezett: Otto Knebl, 10,2422 mp
Második helyezett: Kubes Jaroslav, 10,7660 mp
CustomTwin
Első helyezett: Zaiíc David, 13,0593 mp
Második helyezett: Tomas Tesner, 12,6812 mp
Széria 9oo+Top - ModiFour:
Első helyezett: Kerecsenyi Attila, 9,5130
Második helyezett: Papp László, 9,6486 mp
Compatition:
Első helyezett: Peter Bossert, 7,3859 mp
Második helyezett: Bern Dietrich, 8,5243 mp
Magyar Köztársaság Országos Dragbike bajnokság következő, 6. versenye: 2002. augusztus 18-19.
MAMS DRAGBIKE ORSZÁGOS BAJNOKSÁG aktuális pontállás Competition kategóriában (a július 6-i verseny után)
Fucsi 2160
Orgoványi 1630
Erdős 1630
Synek 1330
Hosszú Albi 1200
Gál Tomi 860