Küzdelem a sziklákkal

2006.05.17. 09:01

Messze földön híresek salakmotorosaink, krosszistáink, supermotósaink, sőt világklasszis freestylerünk is van Németh Kornél személyében. Ez a triál nevű őrület sem lehet akkora ördöngösség, gondolták néhányan, és beruháztak a speciális sportgépre. Aztán edzettek. És elestek. Aztán megint edzettek. Aztán, hogy tétje is legyen a dolognak, megrendezték az első hazai triál kupasorozatot.

Az elmúlt hónapok eseményei maradandó nyomot hagytak a triálsport hazai történetében. Egyre több az érdeklődő, egyre nagyobb a visszhang, szaporodnak a támogatók, és itt vannak azok a motorosok, akik ez első versenyre még csak nézőként látogattak ki, de az utolsón már saját motorral indultak.

Igazi siker sztori a Trialmotor.hu kupasorozat. Az esemény három fordulón van túl, és egy fordulón innen. Az előző versenyek sorrendben Tetepusztán, Százhalombattán és a Hungaroring Adventure Parkban zajlottak nagy sikerrel, növekvő érdeklődéssel és egyre nagyobb lelkesedéssel övezve.

A versenyeken 4-5 szekción, kezdőknek két, haladóknak négy körön keresztül kellett bizonyítaniuk tudásukat (kivéve Hungaroring, ahol mindenki 4 kört ment), mely általában fárasztó és küzdelmes órákat jelentett a versenyzőknek. Elnézve a srácokat, nem is gondolná az ember, hogy ezek a könnyed mozdulatok mekkora erőkifejtést igényelnek, és mekkora igénybevételnek teszi ki a motort és motorosát egyaránt.

Az első fordulót szándékosan puha talajra, homokos szekciókra szervezték a rendezők, így akarták óvni a versenyzőket és gépeiket. Itt mindenki nyert egy kis ízelítőt abból, hogy a triál sport miről is szól, no meg gyűjthettek némi erőt, önbizalmat a többi versenyre. Ezután következett Százhalombatta, ahol egy gyönyörű katlanban, fák között sziklákon és meredek falakon kellett motorozni. Itt már a sporttal még csak ismerkedő kezdők is rájöttek, hogy nem mindig lesz annyira könnyű dolguk mint Tetepusztán.

A Hungaroringen viszont már kőkemény sziklás terep volt, melyen bizony nagyon sokan és nagyon sokszor begyűjtötték a maximális hibapontot. Sőt, volt, aki feladta a versenyt, és többen hagytak ki szekciókat bevállalva ezzel az 5 hibapontos büntetést.

A mezőny tagjai között - a triálosokhoz híven - valódi baráti társaság alakult ki, függetlenül csapattól, konkurálástól és minden egyébtől. A triálban egyébként is jellemző, hogy mindenki segíti a másikat, mert itt valójában az ember nem a másik emberrel küzd, hanem mindig a terepakadályokkal. Itt nem kell legyőzni senkit, csak magunkat.

A sorozat utolsó versenye még hátra van. Igazi triálfieszta várja a résztvevőket Nógrádsipeken, pünkösd hétvégéjén. A gyönyörű környezet nem csak a versenyzőknek, de a kilátogató nézőknek is igazi élményt nyújt majd.

A tervek szerint június másodikán kezdünk sátorveréssel, harmadikán jöhet a kirándulás, túrázás, motorozás, majd este a tábortüzes szabadfoglalkozás hamisítatlan trialos hangulatban. Vasárnap indul a kupasorozat utolsó versenye, amit a futam díjkiosztója, majd valamivel később a bajnokság eredményhirdetése és díjkiosztója követ. Hétfőn falunap, ahol esetleg némi triálos érdekeltség is lehet. A szervezők mindenkit szeretettel várnak, akár egész hétvégére, akár csak a versenyre szeretnének kilátogatni.

A sorozat jelenlegi állása:

Haladó

1. Szelei Ferenc (Sherco): 30
2. Marozsán Gábor (Sherco) 22
3. Török János (GasGas) 20





Kezdő

1. Légár Zoltán (Beta) 24
2. Kohl János (Montesa-Honda)13
3. Pémer Tamás (Beta) 12