Már kapható a KTM 950 Supermoto!

2005.05.23. 10:45

Tavaly ősszel mutatkozott be a KTM 950 Supermoto, mely a világ első nagy szériában gyártott, nagy hengerűrtartalmú kéthengeres supermotója, ám forgalmazására eddig várni kellett. Műszaki felépítésében a nemrégiben bemutatott 990 Superduke rokona, mely a szaksajtó szerint a streetfighter kategória egyik legélvezetesebben vezethető gépe. Nos, a 950 Supermoto bizonyos szempontból még rajta is túltesz. A nagy hengerűrtartalmú motorok között pillekönnyűnek számító, 187 kilogrammos 950 Supermoto úgy gyorsul, mint a sportgépek, ugyanakkor szinte olyan fordulékony és kezes, mint egy kerékpár. Jól bírja a kemény igénybevételt és karbantartása is viszonylag olcsó.

Egykerekezésre, erőcsúsztatásra és egyéb akrobatikus mutatványokra valósággal kínálja magát. A közel száz lóerős teljesítmény, a nagy forgatónyomaték és a kis tömeg kombinációja utolérhetetlenül fürgévé teszi. A puha műanyagból készült burkolatok és sárvédők alakváltozás nélkül elviselnek kisebb bukásokat. Ilyen pedig néhányszor biztosan előfordul egy supermoto élete során.

A 990 Superduke-hoz képest a különbség nem elhanyagolható. A 950 Supermoto gazdája három centiméterrel magasabban, felegyenesedett testtartásban ül, testének tömege nem a csuklóin nyugszik, hanem a gerincoszlopán. A 187 kilogrammos 950 SM tengelytávja hét centiméterrel hosszabb, villaszöge kisebb és a súlypontja is magasabb, így menet közben lehet igazán észrevenni, mennyire más karakterű. A kisebb hengerűrtartalmú, porlasztós blokkot alacsonyabb fordulatra hangolták, teljesítménye 98 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 94 Nm.