A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Kawasaki » Gpz 500 1994 (500)

Gpz 500 1994 (500) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Röfögő kedvenc

Szöveges ítélet

Az egész úgy indult, hogy 2008 nyár végén meglett az Ak-s jogsim, tehát kellett egy motor. A következő év elején elkezdtem nézelődni. A jogsim miatt a 250-esekkel szemezgettem, de valahogy mindegyik kicsinek bizonyult a 185 cm-es magasságomhoz. Ezután kezdtem nézegetni a japán belpiacos 400-asokat, de ezek se voltak nagyobbak, meg már túl is lépték a 25 kw-ot, amit még éppen vezethetek. Azonban (akkor még) meglepő módon voltak belőlük 25 kw-os papírral is! Ekkor alapvetően hagytam a fenébe a 250-eseket és elkezdtem minél nagyobbakat nézni, korlátos papírral persze. Ekkor még azt gondoltam, hogy minél nagyobb a teljesítmény annál jobb a motor, ezt azóta már máshogy gondolom. Persze azért a közel 100 lovas 600-asoktól féltem, pedig azokat is kapni ilyen papírokkal. :) Na meg aztán annyi pénzért, ami nekem volt, elég leharcoltakat lehetett volna csak venni. Szóval ebben a keresgélésben találtam rá az 500-as sor kettesek háromszögére, nevezetesen a GS 500-ra, a CB 500-ra, valamint a GPZ 500S-ER5 párosra. Miután persze a teljesítmény volt a fő szempont szegény GS 500-at ki is zártam, ezután így alapvetően az ER5-öt is, de ott mondjuk az is közre játszott, hogy túl drágák voltak nekem. Ezután maradt a GPZ 500 és a CB 500, a Hondához jobban húzott a szívem, de mivel lényegesen drágábbak voltak, mint a Kawasakik, ezért ő is ki lett zárva. Maradt tehát a GPZ! Kezdtem megbarátkozni a gondolattal, végül is ez néz ki a legsportosabban a 3 közül, talán nem lehet olyan rossz…
Egy darabot találtam a közelben (kb. 100 km-re) ami, 25 kw-os papírokkal volt. A többieknél kicsit drágábban volt meghirdetve, cserébe az ár fix volt, és még a gumik is el voltak kopva. Nem a legjobb kombináció. Persze elmentem megnézni, a helyszínen kiderült, hogy még a lánc is cserés. Semmi nem számított, próbakör után kicsit még nézegettem, aztán végül elhoztam. Így visszagondolva azért legalább alkudhattam volna valamit, de hát ez van, ha az ember lila köd hatása alatt vásárol. Miután hazahoztam rögtön lánc, lánckerék csere, új gumik, olajcsere. Kapásból kb. 70000 ft ráköltve, az amúgy is drágán vett motorra! Nem egészen így volt tervezve…
Kezdtem megbarátkozni a motorral, a teljesítménye egészen elképesztőnek tűnt az előző motorjaimhoz képest. Most 3 év után is úgy gondolom, hogy ez a 60 lóerő mindenre elég. Ezek a sor kettes 500-asok nem túl kedveltek itthon, pedig szerintem nagyon jó választások. Teljesítményük egy kezdőt se rémiszt meg (nagyon):), de nem is lesz gyorsan kevés, mint egy 250-es. Mondhatni, hogy az arany középút. Persze nyilván nem húz olyan vehemensen 160-ról, mint egy 600-as, de szerintem ez sok motoros nem is igényli. Ezzel szemben kb. 160-ig mindig van használható ereje. A használat során, amibe beletartozik a Budapesti dugóban lévő közlekedés, az országút valamint az intenzív szerpentinezés nem tapasztaltam teljesítmény hiányt. Persze pörgetni kell a motort, de egyáltalán nem vészes. Nagyon szeretek vele a hegyekben kanyarogni, ha szerpentinen 7000-es fordulat körül tartja az ember a fordulatszámot, szépen ki lehet gyorsítani a kanyarokból. Városban nagyon jól jön az alacsony fordulatszámon is meglévő nyomaték, simán el lehet poroszkálni, 2800-3000-es fordulat környékén, ilyenkor gázadásra a két hengeresekre jellemző röfögő hang kíséretében indul meg. Leginkább 120-130 km/h körül szoktam hajtani, a vége 190-200 körül van, az Autobahnon tesztelve, persze. :)
100 km/h-nál 5000-et forog, nagyon kellemesen lehet vele krúzolni.
A futóműről, annyit, hogy nekem egy kicsit alacsonyan volt a hátulja, ezért rendeltem a hátsó rugóstaghoz egy magasított kutyacsontot, így már kellemesebb lett, meg az optikának is jót tett (ex-500.com-ról jött az ötlet, nagyon jó oldal, a fórumon is sok hasznos infó van). Szóval a futómű egy személyre elég, de azért rossz úton száguldozva be tud koppanni a hátulja, de lehet, hogy az én rugóstagom fáradt már el. Két személlyel sokat nem lett használva, de megérzi, ha ketten ülnek rajta. Az én 90 kilóm mellé még jött, a haverom kb. 80 kilója, ilyenkor, azért már más a helyzet, nagyobb gáz kell az induláshoz is. Egy könnyebb lánykával viszont, azért vidámabb az élet. :)
A fékekkel annyira nem vagyok megelégedve, lehetnének egy kicsit erősebbek, főleg a hátsó. Nem nagyon érezni a nyomáspontját. De alapvetően használható így is, csak hegyekben azért néha jobb lenne egy kicsit nagyobb fékerő.
A fogyasztásról még nem esett szó, tehát nekem 4,2 és 5,2 közé esett. Szerintem ez teljesen rendben van. Ennél se több se kevesebb se volt. Jellemzően amúgy 4,5 környékére jön ki. Normális (120-160 km/h), nem tötyörgős használat mellett. Többször elhatároztam, hogy kipróbálom, hogy mennyire tudnám levinni a fogyasztást, de aztán mindig rövid úton meguntam, aztán inkább elkezdtem húzni a gázt.
Megbízhatóságával kapcsolatban jó tudok mondani, 1987 óta azért volt ideje kiforrni a konstrukciónak. Egyszer volt, hogy útközben leállt, és nem is nagyon akart beindulni, csak full szivatóval, gáz nélkül nem is járt. Elvittem szerelőhöz, karburátor környékén elég sok minden nem volt rendben. Csavarok, bilincsek hiányoztak, légszűrő kb. teljesen el volt porladva. Rendbe tétel után minden ok volt, pöfögött tovább a motor. Ez tehát egy egyedi eset volt, az előző tulajdonos(ok)at, valamint az itthoni motorokat minősíti. Mivel egyetemista vagyok, ezért főként hétvégén és nyáron lett használva a motor, 3 év alatt kb. 10000 km-t sikerült beletennem. A múlt nyári esős időt is remekül bírta, mindig elsőre indult, nem ázott be egy gyertya se (nem úgy, mint az SV-n :)).
Pakolhatóság szempontjából hasznosak a hátsó ülésnél lévő akasztó szemek, fel lehet rájuk rakni a cókmóktartó hálót. Alacsony üléshelyzete miatt, lányoknak is jó lehet a motor, de én a 185cm-mel sem panaszkodok helyhiányra. Szélvédelme az én magasságomhoz egy kicsit kevés, még magasított plexivel is, de egy motoron fújjon a szél! :)
Összefoglalva tehát, egy nagyon kellemes, univerzálisan használható motor, ereje utcára bőven elég, nem feltétlenül lenne szükség erősebb motorra. A fenntartása filléres költség, a fogyasztása jó, manapság ezek fontos szempontok.

Hibalista

- Semmi nem romlott el rajta. - Karbantartás hiányából eredő gondok voltak csak.

Ide hordtam szervizbe

Honda Komfront KomáromPróbálkoztam más helyen is, de itt sokkal rugalmasabbak és jobb fejek voltak. :)Az említett esetet náluk orvosolták. Szezon elején vittem oda a motort, tele voltak persze, de azért ott hagyhattam, kb. 3 hét múlva kész is lett.Nagyon korrektek, a szerelőre nyugodtan rá lehet bízni a motort, kompletten átnézték, több kisebb hiányosságot is kijavítottak. Árban sem lehúzósak.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Olajcseréket én csináltam.

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1995
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 39000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Runner 180 SP Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Kawasaki

További ítéletek (270 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.