A világ legcsúnyább choppersport robogója

2012.01.30. 13:55


CFMOTO V3

A világ legcsúnyább choppersport robogóját küldte át nekem Árpád, de szerintem nem is néz ki rosszul, csak elsőre nem értettem, hogy rádiós vagy vezetékes távirányító van-e hozzá.


V5

A kínainak néha fura dolgokat gyártanak, és itt most nem csak a gagyira gondolok. A 20 éve létező a robogóktól az ATV-ken át az UTV-kig gyárt járműveket. (Ez utóbbit gőzöm sincs, hogy hívják magyarul.) A mi szempontunkból azonban az a különlegesség érdekes, hogy CVT váltós motorkerékpárjuk is van: vagyis motorrobogó vagy robogmotor, hehe.

Az eredmény kétséges, bár meg kell mondjam, a chopper jellegű, szép nevű CF 250T V5 nem a blokkja miatt néz ki hülyén, inkább a tank alatti rész burkolata szokatlan. A másik, már nem gyártott típus, a V3 túramotorba oltott sportrobogó szintén nem olyan rossz, mint ahogy Árpád öklendező képét elképzelem egy szemetes fölött a TC szerkesztőségben.

Ismerve az ízlését, ez igen távol áll tőle. Mi, jóindulatúak szerintem élőben rettennénk meg igazán a felhasznált anyagokat látva, bár a krómozott műanyagnak kinéző bukókereten és lábtartón az sem segít, ha valójában fém.


Sok motor nem lesz szebb az egyedi fényezéstől, sőt. Ez sem. Broáf!

De azért ki merem jelenteni: egész jó 250-es robogóblokkos kezdőmotorokat lehetne készíteni. Csak rá kéne feküdni a formatervre, ami mindenképpen unortodox lenne (hogy egy ma divatos szóval éljek), de egy jól kitalált, futurisztikus forma a szemnek is kellemessé tehetné ezt az amúgy igen praktikus ötletet. 


Ilyesmi simán készülhetne CVT váltós blokkal

A fokozatmentes automata váltóval szerelt 250-esek 15-18 lóerőt tudnak. Hátul 150/80 R 15-ös gumi feszül, a végsebesség 100 felett van (a V3 állítólag 130), üres súly 178 kiló, a fogyasztás tuti csekélyke: a V3-nál 3,3-at írnak.

Nem is hangzik rosszul ez rendőrmotor esetében, ráadásul a kép alapján rendőrmotorként egész vállalhatóan néz ki. Egyébként ki nem szarja le a kutyát nem érdekli, hogy néz ki egy robogó, ha rendőrmotor. Már csak azt a műszaki problémát kell kiküszöbölnie a fejlesztőknek, hogy álló helyzetben ne forogjon a kereke.