Ellopták a muffomat, de nem bánom

2012.04.15. 06:00

 

Hogy mit húzzak a testemre, nekem is nagy dilemmát okozott a kezdetekkor. Kérdezgettem mindenkit, hogy milyen sisakot, milyen kabátot, kesztyűt vegyek. De nagyon megoszlanak a vélemények, mindenki másra esküszik.

A szerkesztőségen belül is szenvedélyes viták alakultak ki: ember legyen a talpán, aki ezek után eldönti, hogy kell a protektor vagy sem, illetve nyitott vagy zárt sisak a jó. Mert a nyitott sisak kellemesebb, jobban lehet benne látni, viszont a zárt sisak védi az állat is. Felnyithatóból állítólag csak a nagyon drága a jó. Mindennek van előnye és hátránya. Ebbe inkább nem is mennék bele. Valójában csak a pénztárcánk szab határt annak, hogy milyen minőségű, mennyire divatos ruhákat veszünk.

DSCF0176

Én nem akartam a robogóm áránál többet elkölteni a ruhákra, bár nem tagadom, egy autó árát is könnyen el tudtam volna. De nem a Dakar ralira készülök, és nem is fogok kétszázzal száguldozni az autópályán. Mindössze annyi a célom, hogy az 50-es robogómmal városon belül eljussak A-ból B-be, és ha valami baj van, akkor védjen valamit a ruha, ne a bőröm kopjon.

A közép vagy inkább alsó árkategóriát lőttem be. Szerencsére már erősen szezon vége volt, amikor vásároltam, október-november, ilyenkor ki lehet fogni nagyon jó cuccokat szinte féláron.

DSCF0206

A sisakom egy piros nyitott LEM sisak. Nekem az volt az elsődleges szempont, miután eldöntöttem, hogy nyitottat veszek, hogy feltűnő színű legyen. Jól látsszon az úton, észrevegyenek az autósok. Szerintem erre a legjobb színek a fehér, piros, narancs, és világoszöld. Ha valaki ilyen sisak vásárlásán gondolkodna, arra figyeljen oda, hogy a plexije rövid, és a szél pont bevág az ember szemébe.

Már a robogós sebességnél is kell alá szemüveg. Nem tudom, lehet-e hozzá kapni nagyobb plexit, de ahogy nézegettem, általánosságban egy külön plexi majdnem annyiba kerül, mint maga a sisak. És mivel volt szemüvegem – az ejtőernyős ugrószemüvegem tökéletes megfelelt a célnak – nem vettem külön motorosat.

DSCF0149

Ez egyébként eredetileg zsoké szemüveg, igaz, már ejtőernyős berkekben is oldschool-nak számít, de nekem tetszik, ráadásul mázlimra színben is passzol a sisakhoz. Ugye azért ez is egy szempont! Amúgy a sisak kényelmes, és tényleg feltűnő.

Én hordok alá sisakbélést is, amivel mindig jól szórakoztatom a kollégákat, de nem érdekel, hogy néz ki. A sisak alatt nem látszik, és így nem lesz undorító fekete a bukóm belseje.

Fénykép0685

A kabátom egy bélelt Mugen race szövetkabát, hasonló ahhoz, amelyikről már írtam korábban. Télen nem ezt hordtam, csak idén tavasszal vettem elő. Talán a bélése egy kicsit vékonyabb, mint a shoxosnak, elől nem ér teljesen össze, tehát a zippzár alatt nem fed, de nem fázok benne különösebb aláöltözés nélkül sem. Sőt, hamarosan ki kell venni belőle, mert már nagyon meleg lesz. Amúgy kényelmes, van rajta néhány piros felirat, fényvisszaverő csík, amitől sokkal csinosabb és határozottan feltűnőbb, mint a fekete. A protektorok pedig tapinthatóan jobbak, keményebbek benne. Amúgy mindent tud, amit a másik is: elvileg vízálló, de masszív esőben még nem próbáltam.

Mivel én ősszel kezdtem a robogózást, mindenből téli, meleg darabokat vettem először, amik még most tavasszal is elkelnek. Például hordom még a motoros nadrágom, amit a sima farmerre veszek rá. Kordura, vízálló, van benne protektor, összezippzározható a kabáttal, de télen már fáztam benne. Volt, hogy rávettem még egy svéd katonai alsót, ami ugyan nem szép, úgy néztem ki, mint egy teletubby, de cserébe nagyon meleg. Úgy elviselhető volt, de a térdeim még mindig fáztak. Ha melegebb lesz, vennem kell egy külön feltépőzárazható térdvédőt, ha nem szeretném védelem nélkül hagyni a térdeimet. És nem csak az eséstől, hanem a széltől is védeni kell. Egy jó térd izület, illetve kettő sosem árt, főleg, ha szeretné az ember sokáig használni olyasmire, mint járás, ugrálás, síelés, ejtőernyőzés.

Aztán ott van a bakancsom, semmi külön motoros csizma, szerintem teljesen megfelel egy jobb bőr bakancs, amiben például túrázni megy az ember. De az enyém télen sajnos hideg volt, csak úgy, mint a gore-texes csizmám. Téli motorozáshoz mindenképp egy speckó motoros csizma kell. Nyárra viszont ez megint meleg lesz, egy könnyebb robogós cipő lesz a megoldás, amit már 15 ezer forinttól lehet kapni.

DSCF0217

A kesztyűvel voltam leginkább bajban. Kicsi kézre nehéz téli motoros kesztyűt kapni. Eleinte egy kölcsönkesztyűt hordtam, ami nagy volt rám. Később vettem egy kormányra applikálható kézmelegítőt, de sajnos ebben is fázott a kezem, bármilyen síkesztyűt vagy bármit vettem alá. Aztán el is lopták a muffot, de annyira nem bántam, mert tényleg semmit sem ért.

Következő télen a létező legdrágábbat fogom megvenni, talán abban nem fogok fázni.  Most a síkesztyűt és egy orosz bőr pilótakesztyűt használok felváltva, attól függően, hogy mennyire van hideg. Ez utóbbi egy nagyon finom minőségű bőrkesztyű, csuklónál összehúzható, a kézfejen vastagabb betétekkel, és még annyira új, hogy kicsit nehezen hajlanak az ujjai. De ahogy közeledik a nyár, ezt is cserélnem kell egy légáteresztő, protektoros változatra.

DSCF0172

Szóval nem egyszerű a ruházkodás, ha valaki motorozásra szánja magát. Készüljön fel rá, hogy a robogó/motor megvásárlásával nincs vége a dolognak, még ugyanannyi el fog menni ruházatra. Ha télen-nyáron, akkor szorozzuk meg kettővel.

DSCF0195

A kis termetű lányoknak annyi előnyük van, hogy sok mindenből jó a gyerekméret (például aláöltözőkből, kesztyűből, nem vicc) illetve a bennragadó kis méreteket sokszor akciósan meg lehet venni.

Saját számításaim szerint az én kezdő szettem kb 55 ezer forintba került, úgy, hogy a kabátom leárazva volt 25 ezer, a sisak 22 ezer, a nadrágot használtan vettem egy barátnőmtől 3 ezerért, szemüveg, síkesztyű megvolt, a pilótakesztyű szintén, ismerőstől kaptam.

A muff 5 ezer forintba került, de ugye az már mást boldogít. Ha a meglévő dolgokat is venni kellett volna és ha hozzáadjuk a nyárra még hiányzó darabokat, akkor biztosan túl leszek a robogóm árán.