Robogó 50 ezer alatt

2013.10.13. 14:02

Ha jól emlékszem, a Keeway importőr panaszkodott, hogy sosincs Keeway típus a robogóblogban. Van, amikor a vágyak teljesülnek: éppen szükségem volt egy új motoros nadrágra. A nyári gatyám már vékony, a téli még túl vastag, így lementem Tibihez a Darázsgarázsba, ez meg ott vigyorgott.

2.jpg

Ráadásul Tibi közölte, hogy bizony 50 ezer alatt van az ára, amiért általában már csak félig a szellemvilágban élő, gyakran külsejükön is rákos tüneteket viselő roncsok vannak. Ez meg ahhoz képest jól is néz ki, például nem szénrozsda a rezonátoros, vagy azt utánzó, de igazából tök mindegy, milyen kipufogó. 

Persze cseppet sem egy aktuális típusról lesz szó, hanem egy már-már békebeli Hurricane-ről, amely jól láthatóan a kilencvenes évek terméke. Mai szemmel különösek a lemezfelnit utánzó alukerekek.

4.jpg

A formaterv azért annyira nem régies, talán csak a besárgult lábkörömre emlékeztető fényszóró mutatja öregecskének a hagyományos, kétütemű ötvenest.

6.jpg

Ennek ellenére nem csúnya, sőt, jócskán akad praktikus részlet: közép és oldalsztender is van. (Csak az előbbire állítva indítható rúgással a motor, mert ha oldalsztenderen rúgjuk, elakad a felhajtott középsztenderben. Márpedig az aksi általában döglött.) Az ülés bal oldalán, ahol a sztenderekhez is hozzáférünk, praktikus fogantyút alakítottak ki a könnyű középállásra emelés érdekében.

10.jpg

A tervezők zár-mániában szenvedtek, ami nem baj: hátul a kulccsal nyíló fedél alatt lakik a benzin betöltő nyílás, előtte a zárható sisaktartó, amelyben érdekes módon benne lakik egy fekete dobozkában az aksi (teteme), ami talán az egyetlen béna megoldás ezen a robogón.

9.jpg

Az orr is nyitható: praktikus kis tárolórekesz található az első gyűrődő zónában is. Ritkán látni ilyen megoldást és kevés az ennyire jól pakolható kisrobogó, főleg, hogy a térd előtt is van egy nyitott, széles és mély rekesz. Mindenre gondoltak. Ez egy nagyon jó pont a kis Keewaynek.

11.jpg

Sokan paráznak a kínai robogóktól, de szerintem nem kéne túlzásokba esni. Egyesek esküsznek, hogy a Keeway márka szar. Ehhez képest tudok egy futárt, aki újonnan, alig 200 ezer Ft felett vásárolt Keeway robogóval túl van a 120 ezer kilométeren futár üzemmódban(!), sárban-hóban-fagyban, gyakorlatilag hiba nélkül. Ha lesz rá lehetőségem, majd elkérem azt a példány. Mindenki döntsön maga. Szerintem no para, főleg ennyiért. Ráadásul nini, a blokk Minarelli vagy annak klónja: minden kapható hozzá, fillérekért.

7.jpg
Kis kerék, de nem rossz futómű. Tibi szerint a hátulja kissé himbálózik, de ezt nem lehet észrevenni, ha nem ülsz nagyon hátra. Hogy miért ülnél hátra, arra rögtön kitérek, miután kitárgyaltuk, hogy a Hurricane nem egy bivaly, nem lő ki a lámpánál. Komótosan indul meg, majd elkapja, aztán megint alábbhagy a lendület 40-50 környékén. Pont elég a tempós haladáshoz, az autók közüli – ésszel történő – kigyorsításhoz, ennél jobban nem kéne mennie egy robogónak sem.

5.jpg

A fék ehhez meglepően jó: valamiért azt hittem, elöl is dobfék van, pedig az orrom előtt van a munkahenger. De nem, elöl igen hatékony és adagolható tárcsa, ami nem sokkal gyengébb, mint a hátsó dobfék, épp csak annyival, hogy ne taknyolj el vészfékezésnél. Ennyi pénzért, ennyi tárolórekesszel ez eddig tízes, milyen jó lehetett új korában?

A bibi az ergonómiában keresendő. Bár a világításkapcsoló nagyon tetszik, hüvelykujjal lehet előre pöckölni a gázmarkolat ívében mozog a kapcsoló, de az üléshelyzet nagyon nyomorult.

3.jpg

Talán az a baj, hogy nagyon pici embereknek tervezték. Vagy hogy én mentem régen robogóval, bár ez utóbbit azért túl lehet élni valahogy. Mindenesetre lehetetlen bili-üléspozícióban kell ülni, igen kicsi lábtérrel. Hátrébb nem tudsz helyezkedni, mert erősen emelkedik az ülés, azaz mindig előrecsúszol. Ki lehet támasztani a trepni első, felfelé ívelő részén, amitől még röhejesebb, fostalicskán pöffeszkedő üléshelyzetbe kerülsz, és ekkor fog durvám himbálózni a hátulja, mert nagyon hátra kerül a súlypontod. És én csak 175 centi vagyok, igaz, közel 100 kiló.

1.jpg

A Hurricane árához képest elég jó robog, még akkor is, ha békalámpás Toyota Corolla megbízhatóságot nem várok tőle. De mindenképpen csak rövid távra, vagy pici embereknek, esetleg csajoknak való.