2014.05.27. 17:13
0 hozzászólás

simsonmz1.jpg

Az NDK technikát egymással vegyíteni nem annyira furcsa, sokkal inkább kézenfekvő öltet, mégsem látunk túl sok efféle Simson Dragstert.

Szabó Zsolti éppen pihenteti erősember karrierjét, addig is erőemelősködik a Magyar Erőemelő Szövetség színeiben, ami neki nem annyira megterhelő, mert itt "csak" három fogásnem van súlyzóval: fekvenyomás/guggolás/felhúzás. Se kőgolyó, se lengősúly, se egyebek, nem kell annyifélét edzeni, így van ideje hobbijával, a motorokkal foglalkozni. Mostanában átépítésekbe kezdett, úgyhogy nem ez az utolsó, de a többi ötletet le se merem írni.



simsonmz5.jpg
Szerinted lementem Debrecen mellé megnézni? Persze szerencsére volt arra dolgom, így csak hatvan kilométer kerülő volt, más kérdés, hogy sajnos a kipufogó még nincs kész, így kipróbálni nem tudtam.

simsonmz2.jpg

Amikor Zsolti először mesélt róla, ennyit mondott: beraktam egy 250-es ETZ blokkot egy Simsonba. Elképzeltem magamban, de mivel nem vagyok egy Simson-szakértő el is könyveltem, hogy majd látok egy Simsont bazi nagy hengerrel.

simsonmz4.jpg
Élőben a dolog kicsit más: az S51 arányai kicsit furák lettek, mert a blokk nem igen fért be, így meg kellett toldani a vázat itt-ott. Hátulra kompletten bement az ETZ hátsó futómű is lengőkarostul, kerekestül. A sárvédő is MZ, az ülés meg szép hosszú lett, távol-keleten ez háromszemélyesnek számítana.

simsonmz6.jpg
Először azt hittem, Zsolti leszedte a váznyaktól a lengővilla csapágyazásig futó vázmerevítést, de rájöttem, hogy az gyárilag csak az Enduro verzión volt, ez meg sima S51.

A kormány viccesen keskeny, az egész motor hosszú, mint egy kolbász, amitől ilyen dragbike-érzés volt ráülni. A Simson teleszkópok viccesen vékonynak néznek ki, de Zsolti azt nem tervezi ETZ-re építeni, így a dobfék is marad. A menetpróba majd megmutatja, tud-e kanyarodni rendesen.

simsonmz3.jpg
A Simson S51 talán 3,5 lóerős, az ETZ blokkal most 23 lett. (Vagy 17? Nem emlékszem már.)
Hatszor erősebb.

Még nem mentem vele, de már most félek!