Jó vagy nem jó a kínai?

2014.08.10. 14:38
0 hozzászólás

1.JPG

A múltkori posztomnál frankón rám jött para, hogy hülye vagyok és valami elképzelhetetlen nosztalgia szebbé tette a Motowell robogómat, mert nagyjából tök ugyanolyannak látszott a Meghatározhatatlan Kínai Robogó, hiszen egy építőkészletből készült rajtuk ez-az.

6.JPG

Holott ez utóbbi bűn rossz volt, bármilyen fájdalom is nekem ezt leírni, mert mindenben a pozitívumot keresem.

Higgyétek el, szükséges hozzáállás ez manapság, amikor Birka Krisztina/Győzike/a nemtudom milyen nevű, régebben a faszát pöcsét mutogató lantművésznek titulált seggfej és még némi alja népség alkot egy tévéműsort - épp az előbb láttam a reklámot.

2.JPG

Ilyen világban nagyon nem a rosszat kell keresni, még ha fikázni könnyebb is. Minden csepp jóság ma már kincs. De ettől az MKR iszonyat rossz volt, nem vitt volna rá a lélek, hogy bármit is szépítsek ezen.

3.JPG
Ha már a parasztok szóba jöttek, hadd kanyarodjak el egy kicsit.

A Balatonon voltam a hétvégén. Meglepően sokan robogóznak. Persze ne távol-keleti szintet képzeljünk el, de mindig láttam a 7-es főúton egy-egy robogót. A legtöbb teljesen rendben volt, de kétségkívül gázos az elöl csinos kis kosárkát viselő példány, amelyre a egy ledsort applikáltak - a kosár alsó peremére, hogy menő legyen. Bár a járművüket ilyen módon szánalmasra pimpelő emberpéldányok biztosan meggyőzik magukat, hogy a biztonságért tettek valamit, én inkább nevetek: a ledes menetfény egy robogón a nyomor csimborasszója, valamivel a "ködlámpával megyünk, mert jobban néz ki az autó" alatt.

5.JPG

"A Balaton legnagyobb parasztja" címet azonban egy autós nyert el nálam. Balatonföldvár legfontosabb utcájába egy másik tahó pont leparkolt a nyilvánvaló tilosban, a teljes forgalmi sávot elzárva. Kikerülni azért nem lehetett, mert szemből egész kis kocsisort okozott a fenti cím birtokosaként említett laza fiatalember, akinek pont ott és akkor kellett 12 km/órával krúzolni, hanyatt dobva magát az ülésen, az ablakon "beleszarok mindenbe" stílusban cigiben végződő karját ernyesztve.

7.JPG

Eszébe sem jutott gázt adni, hogy a mini dugó megszűnjön. Minden bizonnyal élvezte, hogy két irányban is torlódik a sor miatta. Ő volt a király akkor éppen, a laza, a mindenek feletti huszonéves, akinek most mindent szabad. A káoszt elsősorban okozó tilosban parkoló autó egyébként nem érdekelte. Kár, mert ő volt a rendőr.

Ilyenkor jönne jól egy robogó, gondolod, de annyira szűk volt a helyzet, hogy azzal sem lehetett volna elférni.

9.JPG

Szóval (kanyar vissza) ki kellett próbálnom még egyszer a Motowellt, mert meg akartam tudni, mi az igazság. Elkértem Palitól az általa nem túl régóta birtokolt Magnet Sportját, amely nagyjából ugyanazokkal a kondíciókkal bírt, mint annak idején az enyém, kivéve, hogy ez kék, így talán szebb a színe. Meg összetörve sem volt előzőleg, de a kilométer nagyjából ugyanannyi.

Az eredmény meglepő kontrasztot mutat: ez minden szemponból hibátlan. Nem csúszik a nyereg, nem hülye az üléshelyzet. Jóval alacsonyabb mint a kínai - pedig ez emberben fordítva van - jók a fékek, jól kanyarodik, semmi diszkomfort érzésem nem volt, és főleg olyasmi sem, hogy tákolmányon ülök.

8.JPG
Most is azt gondolom: a Motowell Magnet Sport tök jól össze van rakva. (Igaz én is hallottam, hogy szidják mint a bokrot, de legyünk már realisták.) A blokkok közötti különbségbe nem mennék bele, lévén az négyütemű volt és ezért lomha, de ez a blokk nem egy csörgő-zörgő szar és óra szerint könnyedén megy 75-öt.

10.JPG
A tanulság számomra az, hogy építőkészletek közt, kínai alkatrész és gyártás ide vagy oda, hatalmas különbségek vannak. Bizony nem mindegy, mit veszel, még akkor sem, ha az eredet kínai bérgyártás. Ha kínai, valószínűleg a Motowell-Keeway vonal alá nem szabad menni. Hogy ebbe mi fér még bele, a következő tíz évben biztosan kiderítem lassacskán, mert van még egymillió márka a kínai Simson robogóig bezárólag.