Van a robogónál lejjebb!

2015.01.20. 09:22
1 hozzászólás

moped5.jpg

Felhívott Peti a Red Service-ből (ahol a futár kislány dolgozik), hogy van valami, amin jót fogok röhögni.

Jófajta műhely ez, sok sztorival motorokról, motorgányolás-elhárításról, meg mókás érdeklődőkről az ingyen és azonnal kategóriából, szóval számítottam valami érdekes robogóra. Meg is kaptam, csak nem gondoltam volna, hogy van rajta egy kasztni.

moped1.jpgEz a kukacka a kipufogó

A mopedautó témához nem igen konyítok, így álmomban sem gondoltam volna, hogy létezik 50 köbcentis, robogó blokkal hajtott verzió is, pedig igazából csak nehéz a felfogásom, tekintve, hogy a Piaggio Ape egyáltalán nem ismeretlen fogalom. Mondjuk ha pont nem töröltem volna ki a képet a csodás farmotorról, az nem lett volna baj.

moped2.jpgRendes beltere van

Ez egy kétszemélyes miniautó. Igaz, egy személlyel használható csak, segédmotorként, rendszám nélkül, segédmotoros jogsival. Hogy ez pontosan hogy van, ez kívül esik a hatáskörömön – böngéssze a jogszabályt, akinek két anyja van. 

A műszaki részletek, a menetteljesítmények és a vezetési élmény érdekeltek. Persze ha ezt stand-up comedy lenne, itt kevernénk alá a nevetést.

moped3.jpgEkkora aksival a robogó még nem hibrid, de lehet kell a hifihez

Rendes variátoros robogó hajtásról beszélünk, amihez egy difi (?) és egy irányváltó van illesztve. Iszonyatos visítással, üveghangon indul meg gyök kettővel és talán még a 25 km/órás sebességet is eléri. Futva majdnem utolértem, pedig idén most futottam először, ha ideszámítjuk a tavalyi évet is. Nagyjából olyan érzés vezetni, mintha valami gyerekeknek készül autóban ülnél. Nyilván rövid távra van kitalálva: kérdés, hogy arra a távra érdemes-e beindítani, ha nincs velünk egy zsák krumpli. 

Nem mellékes, hogy a verda szarul néz ki. Mint általában a legtöbb fél milla alatti példány, igencsak szakadék. Már az új mopedautót is nehéz felfogni egy rendes autó áráért, ezt pedig főleg. Persze megvan a praktikus oldala. A mopedautósok biztos tudják mi az. Mi nem jöttünk rá, igaz, az ötvenes példány nyilvánvalóan extrém módon a mopedautó faj alja, bár Peti szerint egy rendes kéthengeres dízel sem sokkal jobb.

A próbautat zárt versenypályán kiviteleztük, kaszkadőrök segítségével

Ilyet vagy nagyon gyakorlatias ember vesz. Vagy nagyon gazdag. Vagy kattant életművész. Vagy hülye. 

Vagy elvették az autós jogsiját és robogózik smkp jogsival, de nem akar mindig megázni. Valamivel el kell menni a kocsmáig, ahonnan nyilván a sofőrszolgálat hozza vissza.

moped4.jpg