Végre előjöttek hibák a Yamaha Gearen!

2017.04.23. 08:37
11 hozzászólás

Úgy látszik, 47 ezer kilométer körül határozottan kezd megfáradni pár dolog a Gearen, miközben a lényeg, a használhatóság és a rendelkezésre állás továbbra sincs veszélyben. 12 ezer tesztkilométert pörgettem bele úgy, hogy egyetlen indítást sem kellett megismételnem, a kissé koros gyertya idején 2-4, cseréje óta ismét egy másodperc a tényleges indulás. Ennek ellenére a Gear elmúlt háromezer kilométerét pár apróság beárnyékolta.

Alig tartott másfél hétig az önfeledt, dinamikus, jól kuplungolt száguldás, majd újra jelentkeztek a kuplung ki nem oldásának már ismert problémái. Halmazati büntetésnek 400 kilométerrel a tervezett szerviz előtt egyszer csak elment a sebességmérés és az alapjárat is. Felvillant a sárga lámpa a műszerfalon, egy ideig arra vártam, mikor áll le minden egyszerre, de kiderült, a helyzet nem komoly, csak annak látszik.

Az eddig legendásan jó duda is zavarosabb életet élt, gyaníthatóan a kapcsoló kezd elfáradni, egy ideig egyáltalán nem szólt, majd csak olykor-olykor, volt két nap amikor tökéletesen, aztán megint nem, majd mégiscsak... tiszta szerencse, hogy nem ragadt be, mert akkor a Hold is leesik az égről, annyira hatásos. Megváltás volt soron következő kötelező szerviz.

Már csak azért is, mert - tetézve az egyre zavarosabb helyzetet - én is megtettem a magamét. Épp a szerviz előtti reggelen, hatvannal száguldva fel a Flórián téri felüljáróra, egyszer csak blokkolva megállt előttem egy kisteherautó, kétségtelen, egyre szebbek a csajok a tavaszban. Hiába a keselyű-szerűbb fogóreflexem, a két dobfék sem volt elég a teljes megálláshoz, így a vészfékezés végén a Gear kosara lett a gyűrődési zóna. Pont ideális helyen volt, épp a lökhárítóval egy magasságban, a reflektorom meg a lökhárító alatt - egy karcolást sem ejtettünk az előttünk satuzó járgányon, melynek vezetője észre sem vette hogy kissé felgyűrődtem rá. A Gearről sem tört le semmi, minden sértetlen maradt - a kosarat kivéve. Utána egy utcasarkon, befogva az első féket, lábbal belelépve aránylag eredeti alakjára sikerült visszafeszegetnem.

Kiderült, hogy a kilométeróra bovdenjének szakadásával a motor is elvesztette az összes infót, ami a normális működéséhez - pl. az injektor vezérléséhez -  kell, merthogy ezek az órától érkeznek, nem a főtengelyről kapja. Ezért digitális vész-üzemmódban folytatta, megemelkedett fogyasztással és elvesző alapjárattal. Ez utóbbit a kuplung részben befogott állapota tovább bonyolította. Az állandó újraindítás már csak azért is jónak bizonyult, mert ezzel a leállással a megszoruló görgők végre beestek, tehát utána jó lett az indulási gyorsulás.

A Gear felettébb szellemes diagnosztikával hívja fel a figyelmet a problémákra: a generátorlámpa villogásának módjával. A WR-en a digitális kilométerórán megjelenhettek a hibakódok, a Gear sajátos morzeként villogással kommunikál. Felettébb szerelős művelet a spirál cseréje, de csak a Gear elejét kellett lebontani, komótosan haladva is megvolt 30 perc alatt, amiben a kosár cseréje is belefért.

A kuplung problémáit nem a görgők kopása, hanem az egyre jobban bevágódott ékpálya okozta, jelentősen súlyosbítva a variátorház egyre rosszabb állapotával.A görgők szabályosan fennakadtak a terhelés alatt álló rész kopott felületén, ez okozta a kuplung késő kioldását és a gyors újraindulás nehézségeit. Végül új varitátor-nyomólapot, új variátor-csúszkát és egy bontott, 30 ezret futott kuplungot kapott.

Ezek szerint 50 ezer kilométer körül ilyesmikre lehet számítani. Viszont ezek nem olyan hibák, amik miatt ki kellett volna hagynom munkanapot.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.