Megkezdtük a felkészülést a Totalbike24-re

2018.07.18. 14:59
6 hozzászólás

Azt gondoltad, hogy a szervezők lépéselőnyben vannak? Hahahaha! A szerkesztőségi csapat mindig három lépéssel a mezőny mögött jár. A  csapat? Szerteszét. A robogó? Romokban. Meglepődünk rajta? Nem. Ugyanis minden a legnagyobb rendben! Ma reggel például ez a doboz várt az asztalomon:

Meglepetésnek nem nevezném, de attól még piszkosul örültem neki, ezzel ugyanis a Hahn + Kolb támogatott meg minket - német szerszámipari cég, többek között a győri Audi és a kecskeméti Mercedes gyár beszállítói is, de ami most fontosabb, hogy a Totalbike24 egyik nagy támogatói. A szerkesztőségi csapatunk sorsát is a szívükön viselik, nem nyomasztanak elvárásokkal, például nincs megszabva, hogy akkor a top10-ben kell végeznünk, inkább segítenek, ahol tudnak, például egy ilyen segélycsomaggal.

Kaptunk tőlük egy szett szinter versenyfékbetétet - Gépátvétel Gábor is megerősítette, hogy a Poliniben és a Malossiban meg lehet bízni. Nem is azért van ezekre szükség, mert nagyon hegyes féktávokat vennénk, hanem ha sokat korrigálunk fékkel (jellemzően hátsóval), ezekkel melegszik el a rendszer a legnehezebben - természetesen a minőségi (tehát francia) DOT5.1-es fékfolyadék alap.

A Polini kevlár-aramid hajtásszíj szintén kötelező, nagyon sok múlik a nem kopott, nem megnyúlt szíjon, az első, visontai versenyen a mezőny nagy részét odaverő kigyorsítási képességünket nagy részben a jól beállított Polini variónak köszönhetjük. Tavaly az Apriliánk Malossi variátort és szíjat kapott, bár eléggé fáradt blokkal álltunk rajthoz, a versenyzőink szerint messze nem a mi bringánk volt a leglassabb, néhány gyorsabb csapatot is ki tudtak előzni a srácok az egyenesekben. Hogy a két minőségi olaszból melyik a tuti, az már tényleg hitéleti kérdés - az SPD-nél akciós volt a Polini, nem is magyaráznám tovább az okokat.

Az eredeti hátsó gátlónk ha nem is volt jó, de várakozáson felülinek minősítettük - mivel külseje alapján kukaérettnek tűnt, ez nem olyan nagy szó. Alig várom, hogy kipróbáljuk az új YSS rugóstagot - tavaly a Big Hero elöl-hátul YSS-szel ment, ha nekik jó volt, talán nekünk is meg fog felelni. 

Igazán sokat mégsem ezektől várok, hanem A Giannelli Go kipufogótól. A régi Sito dobunkkal sem voltak súlyos gondok, miután kikapartunk belőle fél kiló kokszot. Nyilván így is maradt benne bőven, de nem a teljesítmény hiányzott, hanem a dőlésszög. Amikor lent voltam a pályán Antival és Zsoltival edzeni, feltűnt, hogy a jobbos kanyarokban nagyon hamar leért a kipufogókönyök. És nem csak nekünk, hanem a gyári dobbal szerelt összes minarellis SR-é és Aerox-é. Vagyis a pályán négy helyen is ott volt folyamatosan a leérő kipufogókönyökből származó esés veszélye, illetve hegeszteni is kellett, hogy ne lyukadjon át.

A verseny után sokat dumáltam a BME-s csapat tagjaival, és ők mondták, hogy igen, a Giannelli kipufogónak nem megy olyan mélyen a könyöke. Bistei fel is hívta a békéscsabai robogós guruját - most jön a belterj belterje, a csabai robogóguru a New Kids Scooter kanyarpitonjának az apja, ha jól értettem - aki fejből mondta a cikkszámot. Így került a csomagba a Giannelli Go, Gépátvétel Gábor is jóváhagyta, de szólt, hogy ne felejtsük el kivenni belőle a fojtást, mert különben vánszorgás lesz csak.
(Azt csak most nézem, hogy tavaly az OEM-Parts-os srácok is ilyet tettek a Piaggio Zipjükre, az sem lehet véletlen, alkatrészesként pontosan tudják, hogy miből mi a jó, szóval megnyugodtam, biztosan nem nyúltunk mellé.)

A robogót közben a Totalcar új kollégájával, Károllyal kilogisztikáztuk Dunakeszire az Aprilia importőréhez, a Netmotóhoz, ugyanis vállalták, hogy gatyába rázzák, például tesznek rá új hengert és dugattyút, illetve beszerelik azokat a motyókat, amiket az elmúlt egy évben rendelgettem össze: szivatóbovdent, szivatókart, új markolatokat, új fejidomot, új első féktárcsát, és más apróságokat. Alig várom a megbontást, őszintén érdekel, mit találunk a hengerfej alatt!

Az idő nagyon fog szorítani, de ez minden évben így volt, már meg sem lepődünk.