2021.07.03. 14:32

A körülmények lényegtelenek. A tapasztalat hiánya, meg a robogó - pláne, hogy villanyos -, az a lényeges. Meg hogy halljad a lelki füleiddel a Benny Hill-zenét, még akkor is, ha épp rajtad akar átgázolni egy ágaskodó Soco robogó.

A Super Soco adatlapja szerint a maximális nyomatéka 115 Nm. Mivel elektromos robogó, ennek NAGYON nagy része már az első gázkar mozdításra ott van. Egy benzines robogónál legalább van egy kis spét, míg felpörög a motor, elkezd harapni a röpsúlyos kuplung. De itt nincs figyelmeztető BRRRÉÉT, mielőtt kitépi a kezedből a kormányt. És ugye a legszebb, hogy amikor valaki nem igazán érti egy (elektromos) robogó működését, simán elhiheti, jó ötlet a működő gépet a gázmarkolatnál fogva megpróbálni felemelni a lépcsőn/járdaszegélyen. Mint a mellékelt videó is mutatja, nem az.

Mivel megosztós elektromos robogókkal tele van Budapest, és ezeket ugye bárki vezetheti, akinek van B-jogsija, de esetleg még sosem ült robogón, érdemes pár szóban összefoglalni, miért NE HAGYD BEKAPCSOLVA a járgányt, amikor tolod (csak akkor, ha tényleg tudod, mit csinálsz). Mert ilyenkor a robogó alapjáraton pöfög, ami ugye egy elektromos robogónál se nem hallható, se nem érezhető. Viszont, ha véletlenül meghúzod a gázt, a gép pont úgy fog elindulni, mintha rajta ülnél. De nem ülsz rajta, ezért a kormány egyre távolodni fog tőled, amit ijedtedben még jobban szorítasz, de ezzel csak azt éred el, hogy még jobban rátekered a gázt. Ebből villámgyorsan egykerekezés lesz, és az adott pillanatban ható erők összességén múlik, hogy szájba vágod magad a robogóval, vagy bedobod az egész budit a kávézó teraszára a békésen lattézgatók közé. Vagy telibeversz egy vitrint.

Magyarul, ha tolod a robogót, és nem vagy teljesen képben, inkább kapcsoljad ki, még ha jó ötletnek is tűnhet rásegítéssel feltolni a dombon.