Mit keresett Budapesten 30 görög robogós?

2021.10.03. 07:05

Amikor nagy motoros nemzetekről van szó, elsőre nekem sem a görögök jutnak eszembe, pedig ott tényleg nagyon sokan járnak motorral és robogóval - nem hobbiból, hanem életvitelszerűen, így ott a kisebb modellek is jól pörögnek. Mediterrán ország jó idővel, a tengerbe érő hegyekkel, kanyargós utakkal, ráadásul volt nekik egy Thanassis Lefas nevű zsenijük is, akit a görög Brittenként szoktak emlegetni - nem is alaptalanul, John Britten halála után az örökösök őt keresték meg, hogy vegye át a márkát, és folytassa a fejlesztést.

A görögök a szememben tehát motoros nemzet, de még így szép teljesítmény, hogy közel 30 robogóból álló görög konvoj érkezett Budapestre. A görögországi SYM kereskedők éves Balkán-túrája szaladt kicsit tovább, a 12 napos, 3000 kilométeres karikájukba idén Budapestet is betervezték, még ha kicsit furcsa is, hogy a Peloponnészoszról nézve Magyarország a Balkánhoz tartozik, de nem vitatkozom, én is éreztem már hasonlót.

Szalonikiből indultak, Bulgárián keresztül Bukarest és Kolozsvár érintésével érkeztek Budapestre, ahonnan aztán megcélozták Belgrádot, majd Szkopjén keresztül érnek vissza Szalonikibe.

Márkakereskedők lévén mindenki SYM robogóval érkezett, leginkább a TMax-ellenfélnek tervezett Maxsym TL 505-tel és az általam is próbáltam Maxsym 400-zal - hosszú útra, autópályás etapokra valóban ez a két típus a legalkalmasabb a kínálatból, bár továbbra is úgy vagyok vele, hogy világ körüli útra továbbra is egy VF185-tel indulnék.

A csapatot egy furgon kísérte, hogy ha műszaki probléma adódna, senki ne maradjon az út szélén, ennek ellenére ironikus, hogy az eddigi úton egyedül a kísérőautóval volt gond.

Kicsit irigykedve dumáltam velük - láthatóan nem volt tökéletes útjuk, hiszen mindenki esőruhába csomagolva érkezett, de a kellemes őszi napsütésben kedvem lett volna velük folytatni az utat - amerre innen mentek tovább, amúgy is kedves a szívemnek.