Simsonok, amiket nálunk soha nem láthattál

2018. július 23., 08:51 Módosítva: 2018.09.04 06:26
174

Amikor megvettem életem első Simsonját, egy vélhetően 1964-es Schwalbét, elkezdtem utánajárni a motorok és a gyár történetének. Akkor találtam ki, hogy el kell jutnom Suhlba, a hatalmas német iparvárosba, ahol ezek készültek. Az idei nyarat Németországba töltöm, szóval megkerestem a térképen Suhlt, felültem a kis Peugeot robogómra (szívem szerint egy Schwalbéval mentem volna), és nekilendültem a cirka 170 kilométeres útnak. Németországról lévén szó, ez a motor _tényleg_ 50-nel megy, így a 170 legalább 300 kilométernek tűnt, de csak később realizáltam, hogy ugyanez vár rám visszafelé is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen, amikor GP versenyzők robogóznak

2018. július 19., 08:31 Módosítva: 2018.08.01 06:45
63

Az Aprilia két gyári MotoGP pilótája, Scott Redding és Aleix Espargaro kimentek Mugellóba és lapra szerelték a pályát egy-egy ropogósan új Piaggio MP3-mal. A reklám üzenete egyszerű: kerékből három van, de az élvezet ugyanaz.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megkezdtük a felkészülést a Totalbike24-re

2018. július 18., 14:59 Módosítva: 2018.08.01 06:40
36

Azt gondoltad, hogy a szervezők lépéselőnyben vannak? Hahahaha! A szerkesztőségi csapat mindig három lépéssel a mezőny mögött jár. A  csapat? Szerteszét. A robogó? Romokban. Meglepődünk rajta? Nem. Ugyanis minden a legnagyobb rendben! Ma reggel például ez a doboz várt az asztalomon:

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem sok kellett hozzá, hogy ember motorozzon a Holdon

2018. július 6., 07:04 Módosítva: 2018.07.18 06:40
66

Egy kevésbé megbízható holdjáró vagy egy hosszabb Apollo-program talán elég lett volna hozzá, hogy az emberiség egy égitesttel odébbra exportálja a motorozást. Végül csak tesztfázisig jutott a projekt, így csak egy kevés fotó maradt meg a motorról, amivel a Holdra mentünk volna.

Távolról sincs vége, olvasson még

A ritka robogó átka

2018. június 7., 07:05 Módosítva: 2020.02.18 22:49
36

Amikor működik, szeretem a Dinket, mert pont olyan, amilyenre szükségem van: nem túl testes, jól elfér a kocsisorok közt, de azért elég nagy az ülés alatt a rekesze; 176 köbcentis, vagyis jobban megy, mint az autók 80-85 százaléka, de még nem zabál sokat. Ez úgy értem, hogy a javítgatás előtt 2,6-2,9 között evett. Továbbá igen olcsón vettem. Nyilván rengeteg időt spórolok, hogy csúcsidőben egy óra helyett 30-35 perc alatt teszem meg ugyanezt az utat a Flórián tértől hazáig, de a fogyasztás is egy érv, hogy ne a 10 litert kajáló Audival menjek.

Valójában egyetlen hibája van: menet közben néha picit elmegy az ereje, főleg egyenletes haladáskor, mondjuk 70-nél a Nagykőrösi úton. Próbáltuk benzinszivattyú-cserével megoldani, de nem ez okozta a gebaszt, pedig a szivattyúval egybeépített benzinszűrőn már átlátni sem lehetett. Azóta is megesik, hogy belassul, ráhúzom a gázt, és minden megy tovább. De jött valami, amihez képest ez eléggé jelentéktelen apróság.

Távolról sincs vége, olvasson még

Engem így szívattak a szocialista motorok

2018. április 8., 09:26 Módosítva: 2018.04.12 15:48
69

Sosem érdekeltek a motorok, aztán egyszer csak nagybácsikám nekem ajándékozta 1991-es Babettáját. Nem vártam tőle sokat, de nagyon szerettem vele menni, és idővel egyre messzebb mertem elindulni. Érdekelt, mitől működik, ezért gyakran szétszedtem, és közben a legtöbb alkatrészt újra cseréltem - a végére a blokkot teljesen felújítottam. 

Távolról sincs vége, olvasson még

Robogóval is könnyű hülyének lenni

2018. február 15., 09:58 Módosítva: 2018.02.28 06:45
32

Phil Atwill profi mountainbike-os (egészen pontosan downhill világbajnok), de nem csak biciklivel tud hülye lenni, hanem a robogójával is. Míg a motorversenyzők szezonon kívül kerékpározással edzenek, Phil éppen fordítva teszi. 

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez a kilenc és fél perc felidézi a nyár legjobb versenyét

2017. november 22., 16:51 Módosítva: 2017.11.29 06:23
96

Miután megnéztem a OEM-Parts csapatának a filmjét a Totalbike24-ről, egyből eldőlt, hogy a napom hátralévő részét következő témák töltik ki:

- A 2018-as versenygépünk
- Az idei verseny legszebb pillanatai
- A 2018-as versenycsapat felállása
- Ki mekkorát esett idén, tavaly és tavaly előtt
- Csapatstratégiák 2018-ra

Távolról sincs vége, olvasson még

A Romet lenne a lengyelek bosszúja?

2017. augusztus 31., 12:22 Módosítva: 2017.09.05 06:22
30
Ha valahol leparkolok a Romettel (ha éppen megy), néha odaszólnak boldogan: „nekem is volt ilyen, de szerettem”. Ezt az érzést sajnos sosem éltem át, és félek, nem is fogom soha.

Éppen kezdtem megunni az RC autók bütykölését, amikor megkaptam nagybácsikámtól a rég nem használt Babettáját. Ez már egy kicsit kerekebb tankot kapott, és kétsebességes automata váltót, szóval űrtechnika volt a maga korában. Okozott néha fejfájást, napestig tartó szerelgetést, de egy szűk nyár alatt olyan lett a kismotor, mintha most gurult volna le a szalagról. A sikeren felbuzdulva következő nyáron egy Romet Kadet 780-nak álltam neki, eleinte még lelkesen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Villany-Simson házilag

2017. augusztus 28., 11:07 Módosítva: 2017.09.01 06:26
161

A német MadeinF Youtube-csatornán vannak furcsa, mégis ötletes dolgok. Amellett, hogy igényesen és precízen újítanak fel öreg szocialista motorokat, mindig kerül beléjük valami különleges. Ilyen például a kéthengeres, ötszáz köbcentis MZ ETZ, vagy a környezetbarát, pedálhajtású Simson S51. A lelkes építő kezébe ezúttal egy leharcolt Simson Spatz került, amit szintén nem mindennapi módon restaurált. Modern elektromos hajtással szerelte fel a legjobb esetben is 46 éves segédmotort.

Távolról sincs vége, olvasson még

Fűcsomókat szedtem ki az irányjelző mellől

2017. július 30., 07:00 Módosítva: 2017.08.09 06:15
36

A Totalbike házi csapatának ez volt eddig a legesősebb versenye - a futam alatt 5 esést szedtek össze a srácok, Anti: 1, Zsolti: 1, Csík: 0, Guld: 3 arányban. Ezek után tényleg rettegtem, hogy mi maradt a gépből.  Gépátvétel Gábor hozta fel Kecskemétről, a verseny után még egyszer sikerült beindítani, de miután otthon leraktam a garázsban, többet nem indult. Siralmasan nézett ki, fűcsomók lógtak az oldalából, mindenhol csúszásnyomok, a berúgókar csak lógott a kihajtáson, a fejidom ragasztószalaggal maradt csak a helyén, középállvány híján a falhoz támasztva állt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Magyarország biztonságosabb hely lett

2017. július 26., 09:16 Módosítva: 2017.08.09 06:15
20

Ez volt a második alkalom, és sikerült az, amiért tavaly belevágtunk ebbe az egészbe: olyanokat behozni tréningre, akik egyébként a közelébe sem mennének ilyesminek.

A robogózás eljutott oda, hogy nem hóbort, hobbi vagy életforma, hanem racionális közlekedési eszköz, a racionális közlekedőt pedig az különbözteti meg a mániákustól, hogy nem mélyül bele a használaton túl - nagyjából ugyanaz a különbség, mint a vasúttal ingázó és a vonatbuzi között. A Totalbike-ot jellemzően az utóbbi típusnak írjuk, ezért hatalmas siker, hogy az előbbieket is sikerült behúznunk. Ha valakinek, nekik tényleg nagy szükségük van arra, hogy jó alapképzést kapjanak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Alakul az élet

2017. július 14., 19:37 Módosítva: 2017.07.19 06:17
5
Ha nincs gond, akkor rohadt nagy gond van. Ősi szabály, én pedig már rohadtul aggódom: flottul megy minden.

A verseny csak holnap délután kezdődik, a kitelepülés viszont már folyik, a csapatok fele megérkezett a kecskeméti gokartpálya mellé. Építik a sátrakat, szerelik a motorokat és készülődnek. A Vili Kings már most begyűjtött egy óvást: végigkerekezték oda-vissza a paddockot a versenyrobogójukkal, Gépátvétel Gábor pedig le is csapott, és lecseréltette a kipufogójukat. Szigor van.

A Totalbike háztáji csapata az utolsó simításokat végzi a robogón, felpattintják a matricákat és bepattintják a Malossi variátort - Sturcz "Szerelj Szabadon" Anti Youtube videó alapján próbálja megfejteni a CVT hajtást. Elméletileg a variátorhoz adott súlyok megfelelőek lesznek, de egy finomhangolás benne van a pakliban - az a cél, hogy a célegyenes végére leforogjon a motor. Ez a cél egyelőre messze van, ugyanis a variátort és a kuplungot lefogató csavar annyira elnyíródott, hogy nem lehet visszatenni - ennek a beszerzése még folyik.

A holnapot derűsen várja a csapat, tartsanak velünk!

Kutyával vagy macskával menőbb robogózni?

2017. július 14., 09:38 Módosítva: 2017.07.19 17:51
1

Jó, tudom, uborkaszezon van, de ezt az EICMA alatt is kiraknám: egy ember három kutyával vereti Új Delhiben, a kutyák pedig látványosan élvezik a dolgot.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mottóm: fejben gyakorolni a legjobb!

2017. július 12., 17:09 Módosítva: 2017.07.18 11:23
3
Eddig még csak távolról láttam azt a robogót, amivel pár nap múlva, egy huszonnégy órás futamon elméletileg versenyezni fogok. Mi is volt az? Asszem egy Gilera...

Tehát valami színes dolog, az biztos, hogy ötvenes és olasz, hiszen a Ducatim és az Alfám miatt mindenre emlékszem, ami ott készül. Nagyjából. Egyébként most súgják a többiek, hogy Aprilia SR 50. Szép motor, valamikor a 2000-es évek elején ültem már olyanon. Kicsit. A Hajógyári-sziget parkolójában köröztem vele. Egyet. Az legalább száz méter. Azóta egyszer ültem valami hasonlón, úgy hívták, Gilera Stalker NKD. Már annak is nyolc éve.

Távolról sincs vége, olvasson még

Éjjeliőrnek készültem, versenyző lettem

2017. július 11., 15:55 Módosítva: 2017.07.13 14:01
33

Talán nyolcéves lehettem, amikor lázadásom leginkább abban merült ki, hogy anyámnak minden este elmondtam, nem vagyok álmos, éjfélig fent akarok lenni. Anyám erre mindig azt felelte, ha kijártam a nyolcat azt csinálok, amit akarok, de addig lapuljak csendben. S ha netán nem akarok tovább tanulni, menjek éjjeliőrnek, ott úgysem kell majd aludnom egész éjjel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Aprilia vs. Honda

2017. július 9., 06:50 Módosítva: 2017.07.18 11:23
28

Az SR 50 beszerzése óta foglalkoztatja a szerkesztőséget a nagy kérdés: lehet-e jobb, mint a Berzerker? Ha valaki nem lenne képben, a Berzerker a szerkesztőség Honda Dio ZX típusú versenyrobogója, amivel már kétszer is lenyomtuk a 24 órás versenyünket, az Aprilia SR 50-et pedig ugyanerre a célra vettük, és már túl is van egy alap állapotfelmérésen.

 

Távolról sincs vége, olvasson még

A robogó nem kihívás? A frászt nem

2017. július 7., 16:41 Módosítva: 2017.07.12 17:46
21

A robogózás sosem fogott meg, mindig félmegoldásnak tűnt egy rendes motorhoz képest. Aztán pár hónapja egy hétig jártam a Torrot Muvi villanyrobogóval, ami lassú volt, de egész jól fogta az utat, az pedig különösen tetszett, hogy a csütörtök déli forgalomban 30 perc alatt jutottam el Ürömről a Kopaszi gátra. Megszerettem, de nem magát a robogót, hanem azt a BKK-tól, dugótól, és minden egyéb szívástól mentes helyváltoztatást, viszont továbbra is inkább rendes motorra vágyom.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kiderítettük: aranytömb vagy szarkupac?

2017. július 6., 17:02 Módosítva: 2017.07.11 15:56
72

Amióta megvettük az Apriliát, egy pillanatra sem gondoltam az évszázad üzletének, de jó a kiállása, megy, megáll és mindeközben az úton is marad. Az viszont régi bölcsesség, hogy a gép és a versenygép között a fő különbség, hogy a versenygép műszaki szempontból legalább egy új jármű színvonalán kell legyen. Aztán jöhet a matrica, a pályaidom, a csavarok ledrótozása, a tuning, és a többi. Mi pedig versenygépet építünk, még ha szériát is, ezért fel kellett mérni, hogy valójában mennyire van egyben.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rossi helye még nincs veszélyben

2017. július 5., 15:43 Módosítva: 2017.07.12 11:24
25

Nem állítom, hogy alaptalanok lettek volna az észrevételei. Egyrészt, ami az átgondolt döntéseket illeti, a Rulettkerék-Peugeot-t aligha tudom ebben az évben alulmúlni, de amikor felmerült, hogy ember kellene a Totalbike gyári csapatába, nem sokat hezitáltam. Ha egy másodpercet is gondolkodom hideg fejjel, az életben nem ugrok bele ilyenbe. Különösen olyan meggyőző motoros rutinnal, mint amivel rendelkezem.

„Volt már idén átgondolt döntésed?” - ezt a kérdést szegezte nekem Zombi, a csapat senior racing expertje (így hívjuk házon belül a kiöregedett versenyzőinket) az első teszt előtt. Aztán hozzátette: óvatosan azzal a pizzával, sokkal jobban járok, ha nem gyomormosással kell kezdeni a kórházi ellátásomat, miután a második körben összecsuktam magam.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megvan a szerkesztőség új robogója

2017. június 28., 09:14 Módosítva: 2017.07.06 17:06
87

Egy tizedik és egy tizenhetedik hellyel visszavonult a versenyzéstől a Totalbike szerkesztőségi járműve a Honda Dio ZX, a Berzerker, amit konténeres szállítmányból választottunk ki nagyjából találomra, aztán lenyomott két versenyt, egész évben szállította a szerkesztőséget, most pedig ügyvezetőnket nem lehet lerobbantani róla. De nem csak atom versenygép volt, hanem egy térítő, aki ment vele kicsit hosszabban, egyből fanatikusa lett.

Távolról sincs vége, olvasson még

A verseny mindenkié, nem köbcenti függő

2017. június 22., 12:33 Módosítva: 2017.07.03 13:30
96

Az SPD ScooterWeekend mára simán hagyomány kategóriába tartozik, ez lesz a hetedik (2017.06.29 – 07.02.) alkalom, amikor robogósok és kismotorosok ellepik a kecskeméti gokartpályát, és négy napon keresztül 4-500 motoros mutatja meg, hogy milyen mély lehet egy elmebaj.

Távolról sincs vége, olvasson még

A motorépítés elérte a csúcsot, innen nincs tovább

2017. június 14., 13:53 Módosítva: 2017.06.26 09:47
181

"Sziasztok! Kiégtem. Ezt a műalkotást osztanám meg veletek, azóta zokogok" - írta felvezetőnek olvasónk, Repei Tamás, és egyáltalán nem túlzott. Amúgy is nagy rajongója vagyok a custom oldaltámaszoknak, eddig ez volt a kedvencem, de ez simán űbereli. Érdemes fokozatosan közelíteni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Itt az ideje újragondolni, amit a motoros túrázásról tudtál

2017. május 8., 06:08 Módosítva: 2017.05.28 15:33
65

Volt idő, amikor csodálattal szemléltem a hatalmas távolságok megtételéhez Touratech-dobozokkal, bukócsövekkel, extra halogén lámpákkal és mindenféle egyéb fityfenékkel teleaggatott BMW-ket.

Távolról sincs vége, olvasson még

Végre előjöttek hibák a Yamaha Gearen!

2017. április 23., 08:37 Módosítva: 2017.05.10 06:44
51

Úgy látszik, 47 ezer kilométer körül határozottan kezd megfáradni pár dolog a Gearen, miközben a lényeg, a használhatóság és a rendelkezésre állás továbbra sincs veszélyben. 12 ezer tesztkilométert pörgettem bele úgy, hogy egyetlen indítást sem kellett megismételnem, a kissé koros gyertya idején 2-4, cseréje óta ismét egy másodperc a tényleges indulás. Ennek ellenére a Gear elmúlt háromezer kilométerét pár apróság beárnyékolta.

Távolról sincs vége, olvasson még