Retúrjegy a szopórollerre

2016. október 17., 06:08 Módosítva: 2016.11.11 06:52
145
12 hozzászólás

Szabó barátommal már nyár eleje óta terveztük, hogy 2016-ban adunk a hagyományoknak, és négy év után újra leröcsögünk a Balatonra mopeddel. Elhúzódó melók és esős hétvégék között lavírozva, kínkeserves módon sikerült időpontot egyeztetni, ami az előző hétvégére esett. 

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Megint vettünk valami feleslegeset

2016. október 13., 06:12 Módosítva: 2016.10.14 10:05
108
33 hozzászólás

Szabó barátomra rászakadt a felismerés, hogy ki szeretne próbálni egy régi, váltós 50-est. Valamiért vonzódunk a sok szereléshez és a faék egyszerűségű technológiához, ezért a szoci vasak között kezdtünk kutatni. A szűk keresztmetszet elsősorban az ár volt, így a most épp drágulófélben lévő Simsonok kapásból kiestek.

33 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Megtapogattam az új Schwalbét

2016. október 10., 12:06 Módosítva: 2016.10.18 17:34
584
19 hozzászólás

Ezúttal az elektromos robogókban utazó, müncheni székhelyű Govecs állt elő a Simson Schwalbe modern átiratával - sok hasonló tervről hallottunk már, ebben a kezdeményezésben az a különleges, hogy a Govecs-nek sikerült megszereznie a gyártáshoz és a név használatához szükséges jogokat, valamint tizenegy országban van már kereskedőjük.

19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Visszaépítettük utcai járműnek

2016. szeptember 5., 06:08 Módosítva: 2016.09.09 06:30
31
16 hozzászólás

A szerkesztőségi Honda Dio ZX igazi túlélő. Eleve lerúgott, elhasznált dologként jött Európába egy konténer gyomrában, így amikor a Red Barontól elhoztuk, nem voltak nagy reményeink vele kapcsolatban. Aztán egy minimális felkészítés után zokszó nélkül lenyomott egy 24 órás versenyt, majd még egyet. A kettő között pedig napi használatban nyúztuk - a blokkhoz azóta sem kellett nyúlni.

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Olyan mint a Bubi, csak hát mégsem egy biciklit tekersz

2016. augusztus 10., 13:59 Módosítva: 2016.08.17 16:39
39
2 hozzászólás

A Bubit soha nem próbáltam, de tetszik az elgondolás: ha éppen kell egy bicikli, felveszed, majd lerakod máshol, miközben nem neked kell tárolni, szervizelni, odafigyelni rá. A Gogoro ennek az elektromos robogókkal felütött változatát már befuttatta Tajvanon, és elérkezett az európai terjeszkedés ideje.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Szeretjük, hát megmentjük

2016. július 13., 06:49 Módosítva: 2016.07.20 11:36
31
11 hozzászólás

Az olaszoknak hiába jobb a futóművük, a fékük, a vázuk, hiába eszi meg a Honda Diot reggelire egy Aprilia SR vagy egy Gilera Runner, hiába mossa fel vele a padlót egy Piaggio Zip SP, és hiába tud nagyjából bármi nagyobb dőlésszöget - megszerettük, és inkább az erősségeire építünk. Ilyen a jó gyorsulás és a fordulékonyság. Tavaly a tizedik helyen vitt be minket a célba, ami elég szép eredmény. Mindezt úgy, hogy a versenyt Motordoktor szerencsétlen bukása miatt lényegében hárman csináltuk végig, plusz ugye az esések miatti szerelések.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Azért nézzünk már ki valahogy!

2016. július 9., 06:26 Módosítva: 2016.07.19 14:37
21
8 hozzászólás

Mindent a matricáért. Igen, a matricáért, mert azzal kezdődött. Ránézésre ez csak egy vintage Polini-matrica, de a látszat csal. Ez a matrica  A matrica  a Totalcarnál. Lassan tíz éve, hogy a szerkesztőségben él, és több régi tárggyal egyetemben ez volt az, amelyik mindig is emlékeztetett minket arra, honnan jöttünk és miért szerettek meg minket az emberek. Van még pár cucc így szétszórva a polcokon-dobozokban, de a Polini mindig szem előtt volt, egy hasonló korú terelődoboz (aka Püspök) oldalára ragasztva élt sokáig, míg aztán tavaly rákerült a Berzerker hátsó idomjára, így adva nekünk erőt és mindent legyőző akaratot. Így világos volt, hogy bármi legyen is az idei harci festés, a Polini matricának rajta kell lennie. Ez volt a kályha.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Autóajtót vittél-e már robogón?

2016. június 30., 18:19 Módosítva: 2016.07.07 11:08
94
28 hozzászólás

Egy álmos keddi reggelen, a XI. kerületben mit látok:

Az persze megkönnyítette a dolgot, hogy a robogó egy teherszállító (leginkább postás) Scarabeo Liberty, de azért minden elismerésem a srácnak. Neked eddig mi volt a legnagyobb, amit robogón vittél? Féldisznó? Gázpalack? Kútgyűrű? Ha van róla fotód, küldd el!

28 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Üdvözöllek a teherautó hátuljában!

2016. június 20., 14:54 Módosítva: 2016.06.23 08:00
59
10 hozzászólás

Szombat óta Magyarország biztonságosabb hely. Több, mint hatvan robogós vett részt a Totalbike vezetéstechnikai tréningjén és elég jól kirajzolódtak a tipikus hibák - a két órás villámkurzus végére ha nem is lett mindenki Kevin Carmichael, de a fejlődés látványos volt.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nemcsak benzin kell bele?

2016. június 18., 06:04 Módosítva: 2016.07.02 10:56
33
20 hozzászólás

Amikor a Kymcót megvettem, a nepper srácot megkértem, hogy egy olajcserét ejtsenek meg, mielőtt elhozom. De az első, mindössze két-három hónaposra rövidült első szezon után azt terveztem, hogy lecserélem az összes olajat meg szűrőt. Hát most el is jött az idő.

Kínai vagy sem, ez van. A mai napig nem tudom szépnek látni, de egyébként elégedett vagyok vele
Kínai vagy sem, ez van. A mai napig nem tudom szépnek látni, de egyébként elégedett vagyok vele
20 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kamu kipufogóval Le Visontára

2016. június 17., 17:19 Módosítva: 2016.06.21 13:44
3
5 hozzászólás

Ahol lehet nyerni, ott a csalással is megpróbálkoznak. Szomorú, de ez van. Iszonyatosan hosszan tudnám sorolni, a raliban a háztáji plombanyomók, a bicikliben a rejtett villanymotorok és úgy általában a dopping - nincs olyan sportág, ahol ne lenne ilyen vagy olyan okosság. Még a csapatsportok sem kivételek, gondoljunk csak arra, amikor egy csúcs focista olyan sérülésből gyógyul fel hat hét alatt, aminek a felével is fél évig szokás lábadozni.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Szocialista kúszó RATtenet

2016. május 15., 08:22 Módosítva: 2016.05.26 13:24
201
39 hozzászólás

A jó épített motor szerintem interaktív, legalábbis abban az értelemben, hogy megdolgoztatja a bámészkodót. Erre a legjobb megoldás a sok elrejtett finom apró részlet, amiket észrevéve és megértve már a nézéstől boldog leszek – például amikor ezen a patkány Schwarblin kiszúrtam a kitámasztót, éreztem, hogy kilóra megvettek.

39 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

9 dolog, ami rossz lehet a robogódon

2016. március 20., 06:25 Módosítva: 2019.03.08 13:54
72
9 hozzászólás

Lassan már érettségi tétel lesz a motorkerékpárok szezonális karbantartása, miközben az ötvenes robogók többnyire csak akkor kerülnek szervizbe, ha már nem odébbállni sem tudnak. Ennek megfelelően a téli elrakásból sem szokás ceremóniát csinálni, a tavaszi indulásnál pedig egyetlen megközelítés van: beindul vagy sem. Ha igen, akkor elkezdődik a használat, ha nem, akkor irány a szerviz, mert életbe lépett a jelenség, amivel ez a cikk is indult.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Hoppá, ez átfordult!

2016. február 13., 07:08 Módosítva: 2016.02.19 17:07
21
6 hozzászólás

Tikkasztó hőségben szédelegve, az elvárható legnagyobb komolytalansággal választottuk ki konténerszökevények tucatjai közül. Végignyomtuk vele a Le Visontát, eddig volt megírva a története. Aztán megszerettük, nálunk ragadt, és pont alattam fordult át a számlálója nullára. Elkezdtem lapozgatni a Totalbike családi albumában: mennyivel is került hozzánk?

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Senki ne menjen el az év biznisze mellett

2016. február 12., 14:14 Módosítva: 2016.02.18 05:06
15
4 hozzászólás

Ki ne pörögne rá két jó, csökkentett áfájú csüngőhasú sertésre? A hirdetést Bandi szúrta ki a napokban, én pedig azóta is a hatása alatt állok.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ha a jeges út nem elég bosszúság…

2016. február 5., 11:02 Módosítva: 2016.02.12 12:26
65
57 hozzászólás
Ezt egyszerűen nem hiszem el. Széteshetett volna szeptember óta bármikor, hát miért épp a legdurvább télben teszi?

Egyszer nagyon szeretném, ha valami szuper gazdaságtudós kiszámítaná nekem, hogy egy főre vetítve vajon mennyibe kerül az átlagautós/-motorosnak, hogy:

- az állam útkarbantartási készségessége minősíthetetlenül gyatra
- az utak építésénél eleve a legolcsóbb pályázót kell kiválasztani törvény szerint (ha feltételezzük az ideális helyzetet, hogy mutyi nincs)
- a beruházási összeg jó nagy része elsikkad az építkezések során
- a maradék beruházásra kifizetett pénz tetemes része visszaforog mindenféle zsebekbe
- fentiek miatt pedig borzalmas az úthálózat állapota.

57 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Inkább a robogó, mint a villamos

2016. január 6., 09:13 Módosítva: 2016.02.10 14:03
102
34 hozzászólás
Szomorú, de nincs mit tagadni: tegnap becsicskultam a mínusz 8-ban. Vettem egy bérletet, és felültem a villamosra, aminek az lett az eredménye, hogy minden eddigi robogózásnál keményebbre fagytam. Ma szépítettem, visszaültem Berzerkerre, és iszonyatosan élveztem.

Tavaly év vége felé aszteroidamezőbe kerültem: örültem, hogy épségben el tudtam manőverezni a hajómat, a robogózásról írni semmi időm nem volt. Igaz, jó néhány munkanapot kibekkeltem tesztautóval, de azon a néhány reggelen, amelyen decemberben robogóval indultam neki, lelkesen fejlesztgettem a technikát és a ruházatomat.  

 

34 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Két súlyos hülye 2015-ből

2015. december 25., 08:12 Módosítva: 2016.01.07 11:13
33
9 hozzászólás

Egy szűk úton általában nehéz megelőzni egy terepjárót. Persze ha túltoltuk a Nitro Circust, akkor egy merész manőverrel azért be lehet húzni. Még ha ilyen szép ugrással is.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mufftuning és robipszichológia

2015. november 22., 07:58 Módosítva: 2016.02.10 14:02
29
26 hozzászólás

Folytatódik a robogós naplója. Az első és második rész után enyhült az idő.

7. nap

Végre megvan a muff. Munkába menet útba ejtettem egy alig használt kézzsákot hirdető csávót, és meg is vettem a szőrmebéléses cuccot. Ez sem tökéletes, mint ahogy a Tucano sem, de azt hiszem, ezek az utólagos prémek sosem lesznek olyanok, mintha az ember eleve barnamedvének született volna. Hogy mennyire válik be hosszú távon, majd elmondom a tél végén, ma pont tizenhárom fokban robogóztam reggel, és lényegében beleizzadtam a ruhámba.

Megigazítottam a Tucanót is. Az alsó lebernyeget hozzágyorskötözőztem az első kerék mögötti idomhoz, két láthatatlan lyuk kifúrása után. Így sokkal feszesebben ragaszkodik a robesz orrához, viszont nehezebb a ki-bebújás is, és még inkább zsákbanfutás-hangulatú a robogózás. Mindenesetre elöl már nem csap be a szél, cserébe a megváltozott aerodinamika és a kötény fokozottabb elállása miatt csípőtájt jelent meg némi huzat. Egy kis finomhangolás még segíthet, de most úgy érzem, nem fogom farmerban végigrobogózni a telet, Tucano ide vagy oda.

26 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Szétrobbantottam a robogónkat

2015. november 12., 06:45 Módosítva: 2016.02.10 14:02
18
14 hozzászólás

Hiszek a jó felkészülés erejében, ezért nekiugrottam a téli robogómnak. Stabil műszaki állapot, és a legfontosabb téli kellék, a Tucano felszerelése volt a fő cél.

A motivációkról és az első napokról az előző blogposztban írtam.

4. nap

14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Meglátjuk, meddig bírom

2015. november 7., 11:28 Módosítva: 2015.11.13 10:06
71
28 hozzászólás

Kezdettől fogva világos volt, hogy az Óbudán nemrégiben bevezetett fizető parkolás változásokat fog hozni az életemben. Ki kell majd szállnom az autóból, ha nem akarok valakinek perkálni azért a szolgáltatásért, hogy munkaidőben valahol állhasson a kocsim. Áldás lesz vagy átok, majd utólag eldől, de én szeretem a pozitívumokat látni a változásokban. A feladat: eljutni autó nélkül Csepelről Óbudára és vissza, tíz munkanapból nyolc-kilencben, lehetőleg minél rövidebb idő alatt, vagy ha az optimálisnál tovább tart, legalább legyen szórakoztató.

28 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Beazonosítjuk a tóból kifogott motort

2015. október 19., 12:10 Módosítva: 2015.11.03 09:08
12
3 hozzászólás

El nem tudom képzelni, mennyire sanyarú gyermekkora lehetett annak, aki soha nem akart régész lenni. A régi, elveszett kincs megtalálása elég alap vágy, és a kincskeresésnek, mint tevékenységnek mindig is nagy húzása volt. Gondoljunk csak a fáraók sírját fosztogató kincsvadászokra, az egész dél-amerikai indián kultúrákat lemészároló konkvisztádorokra, vagy a kalózok elkapart aranyáról szóló történetekre.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Majdnem gyári? Ne röhögtess!

2015. szeptember 28., 13:52 Módosítva: 2015.10.05 14:04
53
0 hozzászólás

Nekem beazonosítani sem nagyon sikerült segítség nélkül, de a tulaj szerint full gyári. Mármint a blokkja, de ezt a kis csúsztatást simán elnézem egy olyan embernek, aki szabadidejében kivág egy Trabant közepéből ötven centit, csak hogy szlalom versenyen nagyobbat hasítson.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Negyvennel zúztunk a naplementében

2015. szeptember 26., 07:50 Módosítva: 2015.10.01 11:21
45
3 hozzászólás

Motoros túrázásnál amolyan alapszabály, hogy nagyjából azonos sebességű gépekkel menjenek a résztvevők, különben valaki szenvedni fog - egy hatszázas Transalppal például nem olyan poén 140-nel zúzni az autópályán, míg egy CBR600RR ott kezd kényelmessé válni, aztán közben mind a kettő Honda is meg hatszázas is. Na, ezt a nagyon fontos alapszabályt hagytam figyelmen kívül, amikor Mopedblog Ágostonnal elindultunk egy vidám közös gurulásra.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A rohadt életbe, csak egy izzócsere?!

2015. szeptember 23., 06:19 Módosítva: 2015.09.29 11:23
83
41 hozzászólás

Frissiben beszerzett Kymco Dinkemnek eléggé gyehennás a világítása, egyrészt foltos, azaz a fény nem homognén, ráadásul kevés fény is jött ki belőle. Gondoltam, érdemes növelt fényerejű izzót betenni, amivel legalább a fényerő-probléma megoldódik, ha a foltosság nem is – ez egyébként tényleg így lett.

Elszaladtam hát, megvettem a +90%-os GE(=Tungsram) lámpákat, amiről persze tudjuk, hogy a +90% azért nemúgy +90% , de azért vannak olyan területek, ahová tényleg jóval több fény jut. Már csak be kellett szerelni a H4-est.

Nem ért felkészületlenül, hogy ekkora orbitális szívás következik, hiszen letöltöttem a gyári szerelési útmutatót. Alig 40-45 perc alatt megvolt, ebből úgy készült el a kétperces videó, hogy erősen felgyorítottam. Mivel a legszebb öröm a káröröm, jó mulatást kívánok.

Elnézézést a Benny Hill zenéért, kerestem egy feldolgozást, hogy ne legyen annyira unalmas, miközben lebontom a Dink komplett orrát. Dráma. Elöl csak az index izzóját lehet ekkora rombolás nélkül cserélni, de a H4-est és a két helyzetjelzőt nem. Mondjuk nem is tudom, hogy ezt sötétben, az út szélén mennyi idő lenne megcsinálni, elvégre én csaltam, otthon háromféle szerszám-, bit- és dugókulcskészlettel estem neki, sőt, egy elektromos csavarozót is bevetettem.

41 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még