Az öreg Kawasaki fel fog támadni

január 10., 06:26 Módosítva: 2018-01-17 06:56
30
8 hozzászólás

A motorfelújítós felhívásunkra több mint ötven jelentkezés érkezett, amiből tíz-tizenöt simán megérdemelte volna a segítséget. Hosszasan rendezgettük, nézegettük őket, az utolsó körben már képeket is kértünk a motorokról, hogy könnyebb legyen dönteni - végül az ötletgazdával, az X-Bike-os Borsay Szabolccsal Attila motorjára esett a választásunk. Őt egy barátja ajánlotta, aki végig a segítségünkre volt, például bravúrosan megszervezte a motor titkos fotózását is.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Atom dzseki brutális áron

január 9., 06:17 Módosítva: 2018-01-11 00:26
19
16 hozzászólás

Ha elkezdenék motoros ruhát gyártani, kapásból retró cuccokkal nyitnék, annál nincs most nagyobb sláger. Nem véletlen, hogy minden magára adó márka előállt egy komplett retróvonallal. Az Alpinestars Oscarnak hívja, az Icon egyszerűen Icon 1000-nek, a Dainese pedig Settantaduének keresztelte a vintage vonalat - 72-nek, utalva a cég 1972-es indulására (az alapító Lino Dainesével Guld kolléga készített remek interjút).

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Valahogyan így néz ki egy tökéletes nap

január 4., 16:23 Módosítva: 2018-01-12 06:24
0
2 hozzászólás

Lehet, hogy legyinteni fogsz, amikor a kopaszodó csóka álmosan kimászik a sátorból, amíg le nem esik, hogy Kevin Carmichaelt látod, az egykori stunt világbajnokot. Ő tette híressé a műfajt, mind a motor átalakításában, mind a trükkök terén hatalmasat újított. Ezt csak azért mesélem el, hogy ne lepődj meg a háromperces videón.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ezek nyerték meg a háborút?

2017. december 20., 10:28 Módosítva: 2018-01-04 06:23
0
23 hozzászólás

Vegyél pár látszólag tapasztalatlan motorost, tégy alájuk egy-egy terepre kevéssé alkalmas, de nagyon szép scramblert, lehetőleg ne adj nekik semmi használható tanácsot, majd zavard ki őket a saras és meredek domboldalba, hogy szokják az esést - valószínűleg nem erről volt szó, de nagyon úgy tűnik, hogy az előbbi recept alapján képezték a brit hadsereg motorosait. Íme a bizonyíték:

23 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Így tette használhatóvá a Kawasaki a H2 SX-et

2017. december 18., 11:24 Módosítva: 2018-01-06 00:07
0
4 hozzászólás

A Kawasaki 2014-ben mutatta be a H2-t és a csak zárt pályára alkalmas H2R-t,és elég hosszú időre megnyerték a lóerőversenyt - a H2R 310 lovával még sokáig nem fog tudni senki versenyre kelni. A kompresszoros feltöltéssel elképesztő nyomatékot és teljesítményt lehet elérni, miközben a motor továbbra is közvetlenül reagál a gázra, és lényegesen kompaktabb marad, mintha a hengerűrtartalmat növelnék. Ez eddig a tananyag, amit bármelyik kisiskolás fel tud mondani. Sokkal érdekesebb ennél, hogyan oldották meg a H2 SX-nél a túramotort karaktert?

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ez a srác eddig huszonkét világbajnoki címet nyert zsinórban

2017. december 13., 11:11 Módosítva: 2018-01-04 06:23
0
5 hozzászólás

Ritkán van lehetősége az embernek huszonkétszeres világbajnokot megtekinteni, Toni Bou talán az egyetlen, akinek ennyi címe van, ráadásul zsinórban. 2007 óta minden évben behúzza a triál- és a fedettpályás triál VB-t, míg csapatvilágbajnokságról összesen 18 alkalommal tért haza arannyal. Ő a sportág legnagyobb alakja, de tényleg akkora, hogy lelóg a térképről.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Így kerestem fél óra telefonálással 75 ezer forintot

2017. december 5., 06:10 Módosítva: 2018-01-04 06:23
83
37 hozzászólás

Az egész azzal kezdődött, hogy Csikós elvitte a tavaly beszerzett KTM Duke II-met egy körre. Miután csomó apróságot megcsináltattam rajta, az összeállás jeleit kezdte mutatni, például mindenhonnan hazaért lábon. Utólag vicces is, mennyire magabiztos mosollyal nyomtam a kezébe a kulcsot. Jóságos Csík nagyon udvarias ember, a próbakör végén hitelesen dicsérte a motort, a futóművét, a karakterét, a fékeit, és csak utána tért rá, hogy könyékig kuplungfolyadékos a karja.

IMG 8809
37 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A 80-as évek egyik legbetegebb szörnyetege volt

2017. december 4., 17:53 Módosítva: 2017-12-11 06:23
101
16 hozzászólás

Ha valamiben benne van a nyolcvanas évek minden királysága, az az Egli 1MRD Turbo Kawasaki. Maga a csoda, mindene bámulatos. A blokk a Kawasaki GPZ1100-ból származik, de króm-molibdénből új főtengelyt terveztek hozzá, Mahle dugattyúkat kapott, a kompressziót 7,05:1-re vitték le, aztán megfújták egy turbóval. A karburátort 106-os oktánszámú benzinhez lőtték be, a hűtőrendszert pedig 50-50 arányban kevert desztillált vízzel és izopropil-alkohollal töltötték fel. Természetesen a nitrót sem hagyták le róla.

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az elmebaj egyik jele: BMW V8-at tenni motorkerékpárba

2017. november 29., 14:47 Módosítva: 2017-12-05 06:15
118
16 hozzászólás

Egy itthon turbósított Triumph Rocket III volt életem legerősebb motorja. Mivel utcai gépnek készült, nem tolták túl, egy 0,5 baros golyóscsapágyas turbóval fújták meg, és olyan 215-230 lóerő lehetett - a pontos számra már nem emlékszem, de mért adat volt, nem hasra ütésre bemondott. Nem fagyasztotta meg a vért, eléggé birkózós is volt, nem lettem rajongó, de mint munka, szép volt, és valóban el lehetett vele járkálni. Ugyanezt nem előlegezném meg ennek a 4 literes BMW V8-assal felfújt disznónak.

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Robotkéz, öcsém, ROBOTKÉZ!!!

2017. november 29., 06:16 Módosítva: 2017-12-19 06:30
38
19 hozzászólás

A szerkesztőségben többen felsírtak, amikor rájöttek, hogy a Handroid nem az én lehangoló szóviccem, hanem tényleg ez a termék neve. A lényeg viszont benne van, nem is magyaráznám tovább:

19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Amikor a Superbike motorok rávernek a MotoGP-re

2017. november 27., 17:27 Módosítva: 2017-12-08 06:27
95
0 hozzászólás

A szezon végi jerezi teszt azért különleges, mert ilyenkor együtt motoroznak a MotoGP és a Superbike pilóták, és ha csak nagy vonalakban is, de össze tudjuk hasonlítani a két műfajt. A Superbike-ban átalakított, de alapjaiban létező motorok versenyeznek egymás ellen, míg a MotoGP-ben kizárólag prototípusok mérkőznek, melyek megoldásai előbb-utóbb eljutnak a szériamotorokba.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Tapasztalatok az ökumenikus cipősszekrényből

2017. november 22., 06:25 Módosítva: 2017-12-08 06:27
17
12 hozzászólás

Vannak nagy ellenfelek, amelyek közül nehéz választani, hiszen nem csak egy terméket veszünk, hanem állást is foglalunk egy vallásháborúban. Canon vagy Nikon? Pepsi vagy Coca? Honda vagy BMW? Idén viszont megnyitottam az ökumenikus cipősszekrényemet, ahol a Dainese és a Alpinestars egyaránt megfér, most pedig a szezon végi tapasztalatok következnek.

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

KTM 790 Adventure: elég a dumából, irány veretni

2017. november 21., 11:29 Módosítva: 2017-11-29 06:23
55
0 hozzászólás

A KTM 790 Adventure R tanulmány az EICMA egyik legígéretesebb koncepciója volt, főleg azért, mert egészen biztosan tudjuk, hogy a bemutatott prototípus minimális változtatásokkal fog gyártásba kerülni. Ha igazak a hírek, 103 lóerő jut majd a 170 kiló körüli száraz tömegre, ami a kategória legjobb súly-lóerő arányát jelenti.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Szupermotó, túlbiztosítva

2017. november 14., 06:09 Módosítva: 2017-12-05 06:14
39
22 hozzászólás

Nem tudtam nem észrevenni, hogy az osztrák tinédzserek nem a decens japán kispolgárok 20 évvel ezelőtt lerúgott Jogjain és plafonig tuningolt Aprilia SR 50-eseken dinamizálják a kisvárosi közlekedést, hanem inkább ugyancsak 50-es, de komolyan vehető, váltós kismotorokon köröznek az Attersee körül, mint a szúnyogok.

22 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Lassan a Ducati nagykövete leszek

2017. november 12., 07:03 Módosítva: 2017-11-22 06:33
147
44 hozzászólás

Azt hittem rossz lesz. Azt hittem, a Ducati-élményt úgy fogom megszerezni magamnak ötvenévesen, azaz kétszer annyi idősen, mint kellett volna, hogy a motor lerohad, az aszfaltra köpköd olajat, fékfolyadékot, alkatrészt, patentet vegyesen, miközben én a kevés megtett kilométer után is rendszeres csontkovácsi és súlyfürdői terápiákra szorulok majd. A lelkem egy része rettegett tőle. Ennek ellenére szeretni akartam, mert vonzott a hangja, amilyen csak a Ducatinak van, vonzott az a térhálós-vázas, nagyolasz kiállása, vonzott a legendája és vonzott az a pár emlék, amikor ilyen motorokat vezettem a múltban, s úgy tűnt – amikor mennek, ezek nagyon jók.

44 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A gané akkumulátor a tökömet is lemarhatta volna

2017. november 2., 06:13 Módosítva: 2017-11-13 15:26
349
115 hozzászólás

Anyám hívott, hogy reggel nem indult az Astrája. Bejöttek a reggeli hidegek, az öreg akkumulátor megadta magát. Nem lepődtem meg, viszont azt is tudtam, hogy nem maradhat autó nélkül, ezért a lehető leggyorsabb megoldást választottam, kiugrottam a Szentendrei úti felüljáró tövében lévő akkumulátorboltba. Egy húszasért elhoztam egy megfelelőt, és mivel motorral járok dolgozni, munka után az ölemben vittem haza. Egyáltalán nem gondolom ezt extrém gyakorlatnak, minimális odafigyelés kell hozzá csak, szállítottam már így akkumulátort, sőt, Lada és Reanult alkatrészeket is, de  hol vagyok ezzel a műfaj dél-kelet-ázsiai bajnokaihoz képest, akik hatod ennyi köbcentivel egy egész farmot el tudnak szállítani?

115 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kabátba épített vallásos figyelmesség

2017. október 14., 06:58 Módosítva: 2017-10-20 16:45
23
4 hozzászólás

Ez az Icon csúcsmodellje, kimondottan hardcore túraendurós túrázók számára. A minimalista szemléletet üdvözlöm, erről tudatosan ledizájnolták a felesleges pántokat, füleket, zsebeket. A legtöbb csúcs túradzseki úgy néz ki, mintha túltolt egy horgászmellény lenne – amúgy a horgászok csak a filmekben hordanak százezer zsebes hülye ruhákat. Normális esetben négy zsebet használok: a két oldalsót a kulcsnak, garázsnyitónak, apróságoknak, és egy belsőt az iratoknak, és egy másik bármilyet a füldugónak. Mivel a legtöbb motoros ruhadarabon ennél több van, teljesen bevett látvány, hogy a motoros indulás előtt ügyetlen néptáncosként végigcsapkodja mindenét a kulcsot keresve.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Elvitték az öreg Csótányt

2017. október 5., 14:19 Módosítva: 2017-10-11 06:36
3
14 hozzászólás

Meg voltam győződve, hogy már vagy nyolc éve megvan, aztán kitúrtam a levelezéseimből, hogy 2011. végén ugrottam le érte Pécsre egy kellemetlen decemberi hajnalon. Nem lehetett szarakodni, akkor minden felbukkanó DR350-et egy nap alatt elvittek, ez pedig ritka, önindítós kivitel volt, túratankkal, felújított blokkal.

14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Valami gond van, apukám?

2017. október 1., 06:56 Módosítva: 2017-10-16 06:36
85
28 hozzászólás
Bűn az, ha egy motor olyan keveset megy, mint az öreg Kawasakim. Mellesleg nem is tesz neki jót. Nekiláttam, hogy változtassak az áldatlan állapoton.

Páran talán tudják, hogy idén vettem egy Ducatit. Amellett, hogy akkora és olyan gépi boldogságban keveset volt részem az életben, amit ez a 750SS megadott nekem egész nyáron, egyben át is rendezte az életemet. Hozzásegített ahhoz, hogy tisztázzak pár dolgot a fejemben.

28 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ez jobb, mint az aranymosás

2017. szeptember 30., 15:55 Módosítva: 2017-10-16 06:36
0
16 hozzászólás
Az ott egy pornókellék-bábu? Mert guminőnek kicsit kemény lesz, próbababának meg hát... izé... Amúgy voltak motorok is, nem kevés, változás meg sok a korábbiakhoz képest.

Ezt nem tudom megállni. Az imolai börze nevű drogot 1997-ben óvatlanul felszippantottam, csak hogy rájöjjek egy évvel később – valójában ő szippantott fel engem, és akármennyire is próbálok lejönni róla, képtelen vagyok néhány évnél hosszabbra kitolni az absztinenciát. Idén tehát ez már a huszadik év, sok idő.

16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Amikor a Rippel testvérek edzenek a fejemen

2017. szeptember 26., 06:37 Módosítva: 2017-10-03 08:58
9
5 hozzászólás

Tavasszal kezdtem hordani az Icon Airframe Constructot, beletermeltem egy szezonnyi kilométert, innentől jönnek a hosszútávú tapasztalatok.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Rossi lábáról le kellett vágni a csizmát

2017. szeptember 1., 16:57 Módosítva: 2017-09-12 06:18
19
2 hozzászólás

Hat versennyel és huszonhat pontos hátránnyal a szezon vége előtt végleg kiírta magát Valentino Rossi a világbajnoki címért folytatott küzdelemből. Huszonhat pont egyébként gyíkfing, és a bajnokság is rég volt ennyire kiegyensúlyozott, mint idén, a harmincnyolc éves Rossinak pedig minden lehetőséget meg kellett volna ragadnia, ha meg akarta volna nyerni tizedik világbajnoki címét. Ugyan nyilatkozatai alapján sejthettük, hogy lélekben már nem a címért harcolt 2017-ben – a két legesélyesebb arra Márquez és Dovizioso – meg talán Viñales, mégis tavalyelőtt volt legutóbb ennyire közel az üdvösséghez.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Így tanultam meg keresztben motorozni

2017. augusztus 23., 06:20 Módosítva: 2017-09-01 06:26
60
4 hozzászólás

Az úgy volt, hogy hívott Guld Peti, nem megyek-e flat track suliba. Sokat nem gondolkodtam rajta, minden motoros baromságra nyitott vagyok, ez a sodródós sportág pedig már régóta izgatta a fantáziámat. Pláne, hogy a műfaj Rossija, Marco Belli először tartott okítást Magyarországon, ráadásul az első, erre a célra épült pályáján.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mennyire védi meg a fejet egy olcsó sisak?

2017. július 25., 13:45 Módosítva: 2017-08-09 06:15
36
31 hozzászólás

Ritkán adatik meg, hogy egy védőfelszerelés tesztjét személyes törésteszttel zárja egy újságíró. Az olcsó NZI Symbio Dart sisakról jó véleménnyel voltam - 25 ezerért egy alapvetően vállalható csomagot adtak. Egy dolgot nem tudtam megválaszolni: mennyire biztonságos? Na, Lendvai Zsolti viszont kipróbálta, tisztességesen betakarózott a Totalbike24-en, és feje is lekoppant.

31 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Így kell megdönteni a Pikes Peak rekordját

2017. július 19., 11:53 Módosítva: 2017-08-09 06:15
86
0 hozzászólás

Chris Fillmore az idei Pike Peak International Hill Climben új motoros rekordot állított be, 9:49:625-ös időt ment KTM 1290 Super Duke R-jével, amivel kilenc másodperccel megjavította Jeremy Toye (Kawasaki Ninja ZX-10R) 2014-es idejét.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még