Folyamatosan rontjuk elfele a Hondát

január 13., 08:31 Módosítva: 2019-01-15 21:25
273
58 hozzászólás

Persze, a fotózáshoz némelyik képhez azért visszatettük a tankot, lecsuktuk az ülést, de kár táplálnom az illúziókat – már nem megy. Megszűnt motornak lenni. Így állunk a fiam nagy álmával, a negyven éves, metálkék Honda CB125T-tel 2018/19 fordulóján.

58 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Hogy a németek nem gányolnak?

január 8., 06:26 Módosítva: 2019-01-10 10:27
140
4 hozzászólás

Még a nyáron vettem egy mindenki által, egyöntetűen rondának kikiáltott Suzukit, amit igen megkedveltem. A külseje nem zavar, sőt, már egyenesen tetszik ez a lakótelepi stílus. A ledes indexeket gyorsan lecseréltem régi stílusú, nagy kockákra, illetve a kamu-karbonházas visszapillantó helyére is túrtam olyat, amiben látni is valamit. A gyári kerek krómtükrök nem tetszettek, illetve akárhogy nézegettem, nem illet hozzá. Valaki mondta, hogy a belpiacos Banditokon téglalap alakúak voltak, ami vagy igaz, vagy nem, de végül olyan került rá.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Olyan, mint amit megvehetsz a boltban, csak semmi köze hozzá

január 4., 06:47 Módosítva: 2019-01-09 06:22
139
8 hozzászólás

A BMW HP4 gyárilag 193 lóerős volt, amihez 90 százalékra töltött tankkal 199 kilós tömeg tartozott (száraz tömeg 169 kg), de a valóságban simán megvolt az 1:1-es tömeg-teljesítmény arány,  hiszen a lepadozott RR-eken is simán mutattak kétszáz lóerő feletti értéket. A HP4 bevallottan versenymotor-alap volt, például az utasülést is az extralistán kellett keresni. A sors fintora, hogy ennek megfelelően csak utcán próbáltam – a magazinnak, ahol akkor dolgoztam, Bitter Sándor szállította a pályatapasztalatokat, nekem egy kis közúti vagánykodás jutott csak. Mit mondjak, rohadtul ment, a HP4 olyan tempót vágott ki, hogy az autópálya kanyarjait mélyen lelógva kellett fordulni. És egy sima visegrádi motorozásnál is kétszer meg kellett állnom tankolni, úgy zabált. Közútra egyébként az S 1000 RR-t jobbnak éreztem, a HP4 egyszerűen darabos volt. De nem is azért gyártották, hogy utcai nyikhajok szeressék, hanem homologizációs modellnek a világbajnokságra. Ez a konkrét darab pedig tényleg ment világbajnoki futamon.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
  • Képzelt riport a motorsport világából

    2018. december 31., 13:25 Módosítva: 2019-01-15 06:44
    26
    11 hozzászólás

    Krobot Schweinleiter békés ember hírében áll, de sok barátja mégis egy eszeveszett szélhámosnak tartja, aki két Schallangért anno képes volt eladni munkáltatója feje fölül egy Graz-i banándiszkontot néhány arabnak, csak mert azok további kettőt még beígértek, ha kapnak néhány karton extra anaszászt. Közelebbi ismerősei szerint akkor változott meg teljesen, és tért „jó” (?) útra, amikor egy szenteste ellátogatott az oberndorfi kápolnába éjszakai misére, de megcsúszott, mert a menüt követő desszertzserbóba hasist kevert.

    11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Tökösnek kell lenni, de azt nagyon

    2018. december 27., 08:12 Módosítva: 2019-01-02 17:34
    993
    18 hozzászólás

    Salakmotort először tévében láttam, és mindössze annyi információm volt róla, hogy a kanyarban nem jó nézőnek lenni, mert bár látványos, apám haverját egyszer úgy betakarták zúzalékkal Miskolcon, hogy végül ki kellett dobnia a sört.

    18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    "A Ducatik sehol nem voltak hangban"

    2018. december 11., 15:25 Módosítva: 2019-01-13 08:33
    89
    5 hozzászólás

    A Petronas FP1-ről én csak írtam, viszont kaptam egy levelet és egy halom képet az airbrush-pápa és motorsport-riporter Mike Tamástól, aki élőben is látta ezeket a motorokat, 2006-ban ugyanis kint volt a Superbike VB-n fotózni. Így emlékszik vissza:

    Amire emlékszem, a brutál hang, amikor beindítottak a boxban egyet, mindenki odasietett, hogy mi az Úristen ez? A Ducatik sehol nem voltak hangban ezekhez! Na meg ez a durva szín, ezer közül is lehetett látni, hol tartanak a pályán.

    Valamint vicces volt, hogy a boxban egy nagy molinó lógott a mennyezetről középen, amin Fogarty szemei voltak felnagyítva, mintha figyelné folyton a csapatot, plusz a motorokon is elöl van egy szempár a plexin fehérrel. De Fogarty mindig ott volt a csapat körül személyesen is. Nekem nagyon tetszettek ezek a gépek, van két kép az utcai, lámpás, tükrös, indexes verzióról is, a kamionjuk mellé volt kiállítva. Ezen a futamon Steve Martin (99) és Craig Jones (18) mentek a Petronassal. Egy nagy képet is festettem anno erről az élményről, amint kanyarodnak, hátulról, persze ezen is van egy Petronas motor, naná!

    5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Hatvan darab soha el nem adott versenymotor került elő

    2018. december 10., 14:05 Módosítva: 2018-12-26 08:45
    95
    6 hozzászólás

    A kétezres évek egyik legszebb bebukott projektjéből lett a világ egyik legcsodálatosabb motorritkasága. A Petronas FP1 egy igazi különlegesség a versenymotorok között: négy évig ott voltak a világbajnokságon, gyártották a típust, de megvásárolni nem nagyon lehetett soha. Most pedig egy brit cég, a veterán versenyautók szervizelésével és a üzemeltetésével foglalkozó csapat, a Lanzante bejelentette, hogy hamarosan befejezik a munkálatokat az egyszer bemutatott, legyártott, de kereskedelmi forgalomba soha nem kerülő superbike versenymotorokon, aztán indul az értékesítés. Illetve biztosítják hozzájuk a teljes alkatrészellátást. De miről is van szó?

    6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Egyre megy, hiszen Csikós-öszvér ez is

    2018. december 9., 09:00 Módosítva: 2018-12-18 06:28
    78
    36 hozzászólás

    All good things must come to an end, mondta Geoffrey Chaucer vagy hétszáz évvel ezelőtt- aki, amellett, hogy megírta a Canterbury meséket, ami alapján a sok csöcsöt felvillantó film-klasszikus is született (mennyire meg szerettem volna nézni azt kamasz koromban a Filmmúzeumban, de nem engedték a szüleim...), az angol irodalom félhivatalos megteremtőjeként is számon tartanak. Azt tudtam eddig is, hogy a Chaucerből közben Aldi-almárka lett, viszont nem tudtam, hogy Chaucer jövőbelátó is volt, hiszen az imént idézett kijelentésével – miszerint minden jó dolognak vége szakad egyszer – rálátott az imádott Spacyvel való kapcsolatomra is.

    36 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ez az ember élére tette az oldalkocsit, amikor meglátta a Street View autót

    2018. december 3., 17:38 Módosítva: 2018-12-18 06:28
    784
    7 hozzászólás

    Ehhez nem is kell nagyon írni: A Mester, amikor meglátta a Google Street View-t fotózó autóját, nem teketóriázott, és azt tette, amit mindannyian szeretnénk egy ilyen szituációban: élére állította az oldalkotróst.

    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ezekben a cuccokban robogózom át az életemet

    2018. december 1., 11:05 Módosítva: 2019-01-04 06:54
    41
    40 hozzászólás

    Jó hosszú volt a nyár, szinte a végtelenbe nyúlt a motorozható időszak, kérem, aki vallásos, és rendszeresen jár a kőből (fából, márványból – nem diszkriminálok) épült adóállomások valamelyikébe vasárnaponként, tolmácsolja hálámat az égieknek. Én csak az orrom alatt vigyorogtam magamban, egészen október végéig.

    40 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    És akkor kiosztjuk a nap kipufogója díjat

    2018. november 27., 09:55 Módosítva: 2018-12-04 06:56
    309
    2 hozzászólás

    Ha valaha olyan szituációba keveredsz, hogy kell mondani egy tökéletes tárgyat, akkor jusson eszedbe a Ducati Panigale V4-re gyártott Zard DM5 titán kipufogórendszer.

    2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A Honda mérnökei tudják, mivel rakhatják sírba az embert

    2018. november 24., 08:08 Módosítva: 2019-01-14 15:50
    72
    11 hozzászólás

    A mechanikus részek után itt az ideje,  hogy végre elmeséljem az egyik legnagyobb ereklye történetét: jöjjön a gyári verseny kábelköteg. Miért is van erre szükség? Tulajdonképpen semmiért, mert enélkül is meg lehetett volna csinálni pályázósnak, de én korrektül megépített célszerszámot akarok.

    Előző részek

    I. rész: Bemutatkozás és futómű.

    II. rész: Fékrendszer és kerekek.

    11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Hogyan költsd el tuningra a motor árának sokszorosát?

    2018. november 20., 15:46 Módosítva: 2018-12-04 06:56
    57
    9 hozzászólás

    Amióta vettem egy tuningolt Suzuki Banditot, és elkezdtem befejezni, amit a német feladott (pontosan látszódnak azok a pontok, ahol bement az erdőbe, és nem talált ki, nincs már messze az első mérföldkő jellegű fejlődés, lesz róla anyag, ígérem), kimondottan érdekelnek az átalakított és továbbfejlesztett lég-olaj hűtésű Suzukik. György barátom hívta fel a figyelmem erre a kiváló német átépítésre, amit egy németországi kereskedő, az Altzschner GmbH követett el.

    9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Életben maradtunk, ez a lényeg

    2018. november 18., 08:05 Módosítva: 2018-12-18 06:28
    159
    37 hozzászólás

    A térdeden szaporodó zúzódásokból tudod, hogy a város belső részébe ért veled a tuk-tuk. Itt egy sárhányó, ott egy busz lökhárítója, már szinte fájnak az ütések. Megpróbálod beljebb húzni a lábad, mielőtt végleg leviszi egy másik jármű alkatrésze, bár a tuk-tukban is van épp elég konstrukciós guillotine. Dudálás. Itt valahogy minden nagyon közel jön. Egy indiai város forgalmában nem maradnak helyek. Kürtölés. Ezt a forgalmat rendesen összezippelik, másodpercenként, és ahol terem egy kerékpárnyi tér, onnan hirtelen kinő egy rozsdás... Ashok Leyland busz. Elszórod az agyad. Őrült dudaszó.

    37 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Mit lehet fejleszteni egy vázon?

    2018. november 16., 14:56 Módosítva: 2018-11-29 06:36
    41
    4 hozzászólás

    Az új S 1000 RR kapcsán eddig a Shift Cam változó szelepvezérlést emeltük ki, de ha lehet, a 2019-es váz és lengővilla még fontosabb a vezetési élmény szempontjából. Ezek könnyebbek és rugalmasabbak, mint korábban, ettől állítólag kezesebb és megbocsátóbb lett a motor irányíthatósága.

    4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Magyar az AJS! És nem ő az első?

    2018. november 10., 22:31 Módosítva: 2018-11-29 06:36
    283
    39 hozzászólás

    Trélert szerezni lehet. Nekem ez jól szokott menni, mert sok a barátom, közöttük is sok, aki motorozik. Másnak talán nem lenne olyan egyszerű, de én ilyenkor felhívom Zöldi, Bakos Ricsi vagy Szabó Endre barátomat, aztán végül mindig akad valami guruló zsámoly, amire feltolom a vasat. És bár gyűlölöm azt a randa nagy vonóhorgot az állólámpás Mercimen, mert ami egy lerottyant dízelen még elmegy veterán korban is, az egy hathengeres, diplomatakék suhanógépen már annyira nem kúl, de ezt a békát lenyelem – elvégre az élet úgy jó, ha nem gördítünk feleslegesen nagy akadályokat a zajlása útjába. A gond a logisztika. Meg az idő. És nekem mindkét probléma előjött, amikor hazahoztam az AJS-t az imolai veteránbörzéről és úgy döntöttem – levizsgáztatom.

    39 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Döbbenten állok a jelenség előtt

    2018. november 7., 07:16 Módosítva: 2018-11-29 06:36
    151
    22 hozzászólás

    Rendes ember azért megy az instagramra, hogy tinilányok csöcsszelfijeit nézegesse. A perverzebbje rákeres, hogy #harleydavidson, #fatbob2018, és azt kívánja, bárcsak mégse találták volna még fel az internetet.

    22 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Bálint megveszi a motort!

    2018. november 4., 07:58 Módosítva: 2018-11-12 15:22
    375
    62 hozzászólás

    Ilyen egy jó apa. Kimegy a fiával a csillogó külföldi börzére, térdig járnak csodákban, mindkettejük zsebében ott a pénz, végül ő, a megfontolt, példamutató, érett férfi vesz egy valószerűtlenül ódon tragacsot jó drágán, a fiának viszont mindenféle józansági okokra hivatkozva nem engedi, hogy bármire rákívánjon. Empátia, nevelés, példamutatás a köbön. Már csak az a kérdés, ki az igazi gyerek, ugye.

    62 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A felni és a fékrendszer sem adta magát könnyen

    2018. november 3., 06:57 Módosítva: 2019-01-14 15:49
    26
    12 hozzászólás

    Ott tartottunk, hogy a váz állványon van, megtisztítva, csapágyak kicserélve, benne van a hátsó rugóstag, az elejében pedig a villák a miniblédből ( CBR600RR PC37 ) . Itt következett az építésben egy olyan szünet, amit autószerelésnél csak zárhíd támasztásnak szokás hívni. Tehát állsz üveges szemekkel, és várod, hogy megvilágosodj, mert nem adja ki sehogy. Amíg a fejem törtem, hogy kicsit a kezem is mozogjon, elkezdtem megtisztítani a pici konzolokat a vázra, amik a bovdenek vezetését meg az egyéb perifériák pozicionálását hivatottak szolgálni. A képeken azok a szép feketék, amik lejöttek a motorról. Na, az nem festék, az harminc év mocska. De miután tisztítottam, homokfújtam, bronzkorongoztam, szerintem nem lettek rosszak. Így már vissza lehet rakni őket.

    12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Vihar után 24 órás robogóverseny

    2018. október 31., 15:03 Módosítva: 2018-11-06 18:26
    102
    1 hozzászólás
    Ha nem láttál még szűk pályán nyári zápor után elszántan robogóval tülekedni 24 órán keresztül 25 csapatot, ebben a videóban most pótolhatod.

    Minden, ami TB24

    Visszaépítettük utcai járműnek
    Második 24 órás versenyét nyomta végig a kis Honda Dio ZX, most ismét utcai motor lesz. Egy darabig.
    Az év legbetegebb bulija volt
    Ki gondolná, hogy valami egyszerre lehet Woodstock és kőkemény motorverseny?
    1 hozzászólás

    A haldokló zseni utolsó mesterműve

    2018. október 16., 06:34 Módosítva: 2018-10-18 14:42
    110
    5 hozzászólás

    A T12 volt Massimo Tamburini utolsó munkája, a legendás motorkerékpár-tervező már nem érte meg a bemutatót, pedig a T12-ben benne volt minden, amitől Tamburini munkái gyűjtői darabok lettek: az egyedi látásmód és a célszerszám-szemlélet. Bár maga a motor is különleges, az egész történet lenyűgöző, a haldokló zsenivel és az utolsó mesterművével, melyet aztán a fia fejezett be a hátrahagyott utasításai szerint. Megpróbálom röviden összefoglalni, miért csodálatos és szomorú egyszerre a története.

    5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Honda NSR250 felújítás

    2018. október 13., 08:41 Módosítva: 2019-01-14 15:48
    161
    19 hozzászólás

    Nagyon rég volt már, hogy volt motorom és aktívan motoroztam. Babetta, Simson, minden megvolt, csak az a baj, hogy a motorok totálra törése hobbi szintű elfoglaltság volt fiatal koromban. Ez is benne volt abban, hogy viszonylag hamar sikerült megtanulnom szerelni, illetve, hogy a mai napig fejből tudom a TAJ számom. Aztán volt tíz év amíg nem volt semmi a seggem alatt, csak tojáshéj. Viszont egy valami mindig be volt akadva az agyamba: kell egy 250 -es kétütemű  füstölő. Szigorúan pályára, csak annyi alkatrésszel, ami ahhoz kell, hogy gyorsítson, lassuljon, és lehetőleg körbe érjen. Európában erre viszonylag kevés opció van. Lényegében volt/van az Aprilia RS 250. Igen tudom, vannak betegségei, de melyik kétüteműnek nincs? Ráadásul szeretek szerelni, tulajdonképpen ez nekem kikapcsolódás az irodai munka után a nap végén.

    19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Házi vajákolással mentettem meg a bőrruhámat

    2018. október 2., 06:25 Módosítva: 2018-10-13 08:42
    7
    7 hozzászólás

    A Spyke Titanium bőrruhám már évek óta becsületesen szolgál, például az idei 24 órást is lehoztam benne. A hibát akkor követtem el, amikor befutó után a csicsogósra izzadt gúnyát bevágtam Pere Laci lakóbuszába, és csak másfél hónappal később mentem érte.

    Versenyen még adta
    Versenyen még adta
    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Hová tűntek a Rotax blokkok?

    2018. szeptember 28., 15:41 Módosítva: 2018-10-04 15:22
    16
    14 hozzászólás

    Az oszták motorgyártó - mármint nem motorkerékpár, hanem motor, mint erőforrás, aggregát - mindenbe szállított különböző hengerelrendezéssel blokkot: repülőkbe, gokartokba, hómobilba és vízi járművekbe egyaránt, de most fókuszáljunk a motorkerékpárokra. Ezekben mind közös volt, hogy alapvetően jó minőségű, és tartós blokkok voltak, amik felkeltették a BMW, az Aprilia és a KTM érdeklődését is.

    Az Aprilia RSV-be és a Tounóba egyaránt Rotax V2-es volt
    Az Aprilia RSV-be és a Tounóba egyaránt Rotax V2-es volt
    14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    "Sok szériaalkatrész kibírja a magasabb fordulatot"

    2018. szeptember 28., 09:15 Módosítva: 2018-10-17 07:17
    0
    0 hozzászólás

    Jövőre a Moto2-ben a Triumph átveszi a motorbeszállító szerepét a Hondától, és a CBR600RR négyhengeresei helyett a 765-ös háromhengeres átdolgozott változata fogja hajtani a versenymotorokat. Bár a világbajnokságon nem indul gyári Triumph csapat - a gyár vezetősége azt mondta, hogy a blokkal kapcsolatos tudásuk miatt ez semmiképpen nem lenne fair - tesztelési céllal megépítették a saját versenymotorjukat, melynek a váza egy módosított Daytona 675R alu hídváz.

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még