Tudjuk, mit áldozunk fel a biztonságért

tegnap, 07:05 Módosítva: 2018-05-25 07:16
31
3 hozzászólás

A Dainese odafigyel az anyagminőségre, bár a Tutu bőr, mint speciálisan kezelt és elkészített tehénbőr elég hülyén hangzik, az viszont tény, hogy a komolyabb ruhajavító műhelyeknek külön küldik javításhoz az anyagot. Szóval a Tutu bármennyire is béna név, elég jól kitalált anyagot takar, bőr létére lágy, de jól ellenáll a víznek és az olajnak - a hátizsákomnak viszont nem, tutuság ide vagy oda, látható nyomot hagyott rajta a pánt, pedig a tesztcuccokra különösen vigyázok.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Felismered az alkatrészeket?

május 24., 12:12 Módosítva: 2018-05-25 11:57
16
33 hozzászólás

Kezdjük a tétettel: öt darab páros jegyet lehet nyerni az Open Road Fest szerdai napjára (június 6.), melyet az öt leggyorsabban helyesen válaszoló kommentelő kap meg.

A feladat pedig: van három kép, amelyeken egy-egy Harley-Davidson eleme látszódik. Ismerd fel, hogy melyik motorról vannak, és írd meg kommentben. Arra figyelj, hogy bizonyos alkatrészeket több típusra is szereltek, viszont minket az érdekel, hogy a képen KONKRÉTAN milyen motor látható.

33 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Na, milyen motorral vereti Tom Cruise az új Mission: Impossible-ben?

május 22., 15:49 Módosítva: 2018-05-23 16:20
0
5 hozzászólás

Csak én érzem úgy, hogy a motoros üldözés az új autós üldözés? Ráadásul Hunt ügynök márkahű, a Titkos nemzet után a Falloutban is BMW-vel vereti, igaz, az S 1000 RR után egy nineT Scramblerrel vereti - érdemes megfigyelni, hogy megfogadta a Totalbike tanácsát, és nem bütykös gumival küldi.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még
  • Így gázoltok ti

    május 18., 12:28 Módosítva: 2018-05-23 16:43
    99
    26 hozzászólás

    ÓVATOSAN OLVASS TOVÁBB, FELKAVARÓ TÉMA!

    Elég ütős kommentek érkeztek az öt legemlékezetesebb közúti gázolásomat összegyűjtő posztomra. Sejtettem, hogy a fasorban sem vagyok a műfaj nagyágyúihoz képest, a hozzászólások pedig lenyűgözőek voltak, ha bírod a témát, érdemes végigpörgetned őket, de hogy ne terheljek túl senkit, itt a válogatás a legjobbakból.

    26 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ha a haláltól félsz, a teljes bénulástól miért nem?

    május 16., 06:33 Módosítva: 2018-05-19 19:26
    151
    36 hozzászólás

    Mindig veszek gerincprotektort, akkor is, ha csak 10 percre megyek. Ez valami olyasmi számomra, mint a sisak. Ha jól emlékszem, öt éve vettem a saját Forcefield Pro L2 gerincvédőmet, plusz lőttem mellé egy Action Shirt-öt, amiben van könyök-, váll- és mellkasprotektor - ez utóbbi endurózáshoz alap.

    Random kép 2015-ből: ott lóg ki az L2K gerincprotektorom a dzseki alól. Ez mentette meg Antit, amikor tavaly TB24-en elesett, és a mögötte érkező nekicsattant a hátának
    Random kép 2015-ből: ott lóg ki az L2K gerincprotektorom a dzseki alól. Ez mentette meg Antit, amikor tavaly TB24-en elesett, és a mögötte érkező nekicsattant a hátának
    36 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Öt emlékezetes közúti gázolásom

    május 9., 06:10 Módosítva: 2018-05-24 06:59
    85
    47 hozzászólás

    Távol vagyok a műfaj legnagyobb sztárjaitól, a román kamionosoktól, a Delta-túrán például láttunk valahol az autópályán egy jó 20-30 méteren szétkent, kuvasz méretű kutyát, na, az kemény volt. Nem vagyok nagy közúti gázoló, szerencse is, hiszen jellemzően motorral járok, az igazi nagyvadakat (őz, szarvas, vaddisznó) eddig sikerült elkerülnöm, még ha némelyik necces is volt.

    47 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Végre egy jó törvény a motorozásról

    május 7., 10:34 Módosítva: 2018-05-14 06:40
    54
    49 hozzászólás

    A nyugat-virginiai törvénykódex 20. fejezetében van egy szabály miszerint tilos terepen motort vagy quadot úgy vezetni, hogy az meghaladja a saját képességeidet. Logikus: ha betakarózol, te vagy a hibás a törvény szerint is (magadat nyilván nem fogod felnyomni), ha viszont mást is veszélybe sodorsz azért, mert túltoltad a dolgot, akkor az már törvényt sért, függetlenül attól, hogy 50 vagy 100 km/h-val mentél.

    49 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Megtekintettem a 250 ezres felnyitható állú sisakot

    április 9., 06:35 Módosítva: 2018-04-27 14:38
    67
    22 hozzászólás

    Alig írtam meg, hogy az AGV elkészítette az első teljesen szénszálas sisakot, a forgalmazó szinte azonnal írt, hogy tévedés van a cikkben, nem 200 ezer forint, hanem 250, ráadásul nem ők a kapzsik, hanem ez a gyártó által megadott (ún. ajánlott) ár, és egyébként van is készleten. Én pedig megnéztem, mert már csak sportszakmai szempontból is érdekel, milyen egy 250 ezer forintos bukó.

    22 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Miért nem mennek olasz motorok a TT-n?

    április 6., 12:21 Módosítva: 2018-05-07 13:42
    30
    3 hozzászólás

    A múlt héten írtunk a legfontosabb Man TT-s átigazolásokról, a Facebookon pedig jött egy komment, ami lényegében a címben foglalt kérdés volt. Korábban már beszélgettünk Guld kollégával a kérdésről, de nem emlékeztem az indokaira - ő pedig vette a lapot, és a kommentmezőben szakértett egy kiadósat. Annyi okosságot írt, hogy az nem sorvadhat el a Facebook legörgethető pöcegödrében, szóval legyen itt is meg a magyarázat, hogy miért is nem mennek a TT királypitonjai olasz motorokkal.

    3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Végül csak szét kellett borítani a KTM blokkját

    március 25., 00:02 Módosítva: 2018-04-11 06:31
    58
    29 hozzászólás

    A 2017-es szezont a KTM-mel ott zártam, hogy kellett rá egy új kuplungfőhenger, mert a gondos előző tulajdonosok nem cseréltek benne hidraulikafolyadékot. Azt végül viszonylag olcsón megúsztam, Péter, a Tolna megyei KTM Guru szerzett alkatrészt, az ócsai márkaszervizben pedig elvégezték a cserét (ők fontos szereplők lesznek a történet későbbi részeiben is), de a happy end elmaradt, mert felfedeztem egy nem várt olajfolyást az első lánckeréknél.

    29 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Vége a napodnak, ha megnézed, miket árvereznek el áprilisban

    március 21., 15:38 Módosítva: 2018-04-05 07:05
    39
    7 hozzászólás

    Úgy érzed, hogy a modern retró motorok nem neked szólnak, mert éppen az a plusz csodálatosság hiányzik belőlük, ami például megvolt a hetvenes évek olasz motorjaiban? Gyűlölöd a divatos festék alatt lapuló műanyagot és átcímkézett unalmat? És még pénzed is lenne egy jó motorra? A Bonhams áprilisi aukciója neked szól!

    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Volt Lamborghini motor, de a kutyának nem kell

    március 9., 11:48 Módosítva: 2018-03-22 06:30
    69
    12 hozzászólás

    Az egész ötlet Patrick Mimran fejéből pattant ki - 1978 és 1987 között ő volt a Lamborghini vezérigazgatója, míg el nem adta a márkát a Chryslernek. Az eredeti terv szerint lett volna Lamborghini motorkerékpár, mégpedig a Bimota mintájára, vagyis az elérhető legjobb műszaki alapokra építettek volna egyedi alkatrészekkel különleges kétkerekűeket.

    12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Mit javítottak ki a Yamaha MT-07-en?

    március 6., 06:43 Módosítva: 2018-03-22 06:30
    36
    16 hozzászólás

    A Yamaha az elmúlt négy évben annyi MT-07-et adott el, hogy szinte minden mást kiszorított a középkategóriából. Összeesküvés, vagy csak simán hiánypótlóan jó lett? És ha csak simán jó, mit tud az utódja?

    Holnap kiszolgáljuk az olvasni tudókat is, csak egyet kell aludni a rendes tesztig.

    Időközben holnap lett, itt a teszt.

    16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Helyzetjelentés a felújítós Kawáról: baj van

    március 1., 09:58 Módosítva: 2018-03-22 06:30
    33
    7 hozzászólás

    A vadkáros Kawasaki szépen fejlődött az X-Bike műhelyében, a hengerfej is visszakerült a helyére az új tömítésekkel együtt. Borsay Szabi végül megoldotta a teleszkópszár-problémát is - a donormotor egyik becsúszószára használhatatlannak bizonyult, ezért végül bontóból szerzett egy jót.

    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Az anyja sem ismerne rá erre a Moto Guzzira

    február 20., 12:43 Módosítva: 2018-02-28 06:45
    22
    5 hozzászólás

    Az alapot egy 1981-es Moto Guzzi CX100 adta, de igen nehéz felismerni. Az idomok és a műszerek egy Moto Guzzi Daytonáról származnak, de nem ez a nagy szó, hanem ami alatta van.  Az első villa egy Suzuki GSX-R-ről költözött át, ahogyan a kerekek is. Nem lehetett egyszerű a kerékagyat átalakítani, hogy  GSX-R felnire rámenjen a Guzzi szöghajtása, de némi esztergálással és hegesztéssel sikerült megoldani, így megmaradt a Guzzi saját lengővillája és kardánja. A hátsó gátló az Öhlinstől származik.

    5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Erre a sisakra csak ennyit tudok mondani: :D:D:D:D:D

    február 16., 15:11 Módosítva: 2018-02-28 06:45
    189
    11 hozzászólás

    Már az idejét sem tudom, mikor küldte át Bistei kolléga ezt a képet, azzal a kommentárral, hogy a tulajdonos szerint 240-nél kicsit beráz. Jó, Bistei kolléga amolyan safety first arc, mindenféle drága védőfelszereléssel, szóval a halántéknál lévő hatos imbusz miatti jajveszékelését mindenki ennek tudatában kezelje.

    11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Kawasaki felújítás: semmi nem megy simán

    február 9., 13:55 Módosítva: 2018-02-16 06:02
    63
    7 hozzászólás

    Már egy hónap is eltelt azóta, hogy felhoztuk Pestre Attila összetört Kawasakiját. Ha nem lenne meg a történet, röviden: az X-Bike szerviz felajánlotta, hogy ha felhajtunk egy rászorulót, rendbe teszik a motorját. Végül sikerült kiválasztanunk a sok jelentkező közül egyet, és Borsay Szabolccsal elmentünk a vadkáros Kawasaki GPZ500S-ért.

    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Amikor először szólt GP-n a magyar Himnusz

    február 6., 16:54 Módosítva: 2018-02-16 06:02
    259
    9 hozzászólás

    A szervezők szólnak, hogy az idős motorosok üljenek az első sorba – idős motorosokon pedig az egykori ellenfeleket, pályatársakat, régi barátokat értették. Más generáció, csak néhányukat ismerem fel arcról, Reisz Jánost (gyorsasági versenyző, Bol d'Or győztes), Hamar Zsigmondot (Drapál szerelője), Mohácsi Jenőt (krosszversenyző, hatszoros magyar bajnok) és Czúni Lászlót (motokrossz, négyszeres magyar bajnok). Bácsik, akik az ország legtökösebb legényei voltak, hogy mennyire, érdemes meghallgatni az Égésteret, amiben Szabó II László mesél a régi időkről. Ő sajnos nem tudott eljönni, pedig több történetnek ő volt az egyik főszereplője. Ezek az emberek nem csak ismerték, barátai voltak Drapál Jánosnak, vele együtt, vagy éppen ellene száguldottak kétszázas tempóval, nevetséges védőfelszerelésekben, hitvány gumikban és fékekben bízva, lapra szerelve a keleti blokk versenypályáit és közútjait – akkoriban a kettő még nem vált el olyan markánsan egymástól.

    9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Nem ez a Harley Fat Bob rendeltetésszerű használata

    február 2., 16:14 Módosítva: 2018-02-16 06:02
    9
    3 hozzászólás

    Próbáld csak elmagyarázni a flat track versenyző Grant Martinnak, hogy nálunk van olyan, hogy valaki trélerrel viszi a Harley-ját találkozóra! Valószínűleg nem értené, miről beszélsz. Ő ugyanis erre használta a H-D Fat Bob-ot:

    3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Wales elég király hely, ha motorozásról van szó

    január 30., 16:59 Módosítva: 2018-02-06 06:43
    37
    3 hozzászólás

    Egy horvátországi túrán találkoztam egy sráccal, aki motivációs tréner volt, jelentsen is ez bármit. Aztán pár évvel később egy közös ismerősünknél érdeklődtem, hogy mi van a motivációs trénerünkkel, erre mondta, hogy hát, már szakmát váltott, mert elveszítette a motivációját.

    3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Csontváznak öltözve volt a pályák királya

    január 30., 09:46 Módosítva: 2018-02-16 06:02
    63
    1 hozzászólás

    Ma már nincs annyi átjárás a szakágak között, hogy valaki egyszerre több műfaj fenegyereke lehessen, de a hetvenes években még nyitva voltak a kapuk - akkoriban még bevett volt, hogy Giacomo Agostini ugyanabban az évben két kategóriában, 350-ben és 500-ban is megnyerje a GP-t. Aldana is ilyen sokoldalú fenegyerek volt, aki oválpályás dirt tracktól kezdve motokrosszon át superbike-ig mindenhol megmutatta magát.

    1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Noét is kiröhögték, aztán kinek lett igaza?

    január 26., 09:47 Módosítva: 2018-02-07 06:21
    46
    12 hozzászólás

    Guy Martin tévéműsorában már körbejárták a témát, hogyan lehet vízen motorozni - ha lusta vagy végignézni, akkor összefoglalom: nehezen. Ezzel a furcsa járművel sem feltétlenül könnyű, de legalább nem lehetetlen.

    12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Az öreg Kawasaki fel fog támadni

    január 10., 06:26 Módosítva: 2018-01-17 06:56
    32
    9 hozzászólás

    A motorfelújítós felhívásunkra több mint ötven jelentkezés érkezett, amiből tíz-tizenöt simán megérdemelte volna a segítséget. Hosszasan rendezgettük, nézegettük őket, az utolsó körben már képeket is kértünk a motorokról, hogy könnyebb legyen dönteni - végül az ötletgazdával, az X-Bike-os Borsay Szabolccsal Attila motorjára esett a választásunk. Őt egy barátja ajánlotta, aki végig a segítségünkre volt, például bravúrosan megszervezte a motor titkos fotózását is.

    9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Atom dzseki brutális áron

    január 9., 06:17 Módosítva: 2018-02-01 06:27
    21
    16 hozzászólás

    Ha elkezdenék motoros ruhát gyártani, kapásból retró cuccokkal nyitnék, annál nincs most nagyobb sláger. Nem véletlen, hogy minden magára adó márka előállt egy komplett retróvonallal. Az Alpinestars Oscarnak hívja, az Icon egyszerűen Icon 1000-nek, a Dainese pedig Settantaduének keresztelte a vintage vonalat - 72-nek, utalva a cég 1972-es indulására (az alapító Lino Dainesével Guld kolléga készített remek interjút).

    16 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Valahogyan így néz ki egy tökéletes nap

    január 4., 16:23 Módosítva: 2018-01-12 06:24
    0
    2 hozzászólás

    Lehet, hogy legyinteni fogsz, amikor a kopaszodó csóka álmosan kimászik a sátorból, amíg le nem esik, hogy Kevin Carmichaelt látod, az egykori stunt világbajnokot. Ő tette híressé a műfajt, mind a motor átalakításában, mind a trükkök terén hatalmasat újított. Ezt csak azért mesélem el, hogy ne lepődj meg a háromperces videón.

    2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még