2011.01.06. 13:00

 

Talán emlékeznek még Imrére és az ő sárga Subaru 360-asára, amellyel tavaly nyáron Tokióból Magyarországra autózott. Ha kimaradt volna a cikk, érdemes utólag elolvasni, felfoghatatlan a sztori. Még azon a fotózáson megtudtuk, hogy nem csak a két 360-as törpekocsi a fura jármű Imre tokiói járműparkjában, hiszen a Subaru autók mellett van egy Subaru motorkerékpárja is.

Imre és a Pancsi

És vegyenek most egy nagy levegőt. Mert van ott még más is.

Egy Pannonia. Igen, Tokióban, hiszen ott él. Viszont ő magyar. Világos, nem?

Nekem annyira nem volt az.

Korhoz illő címer az oldszkúl sisakon

Ismerve az 1973-ban életbe lépett, azóta folyamatosan durvuló, szigorú japán járműemissziós normákat, nem bírtam felfogni, mit keres egy Pannonia Tokióban. Oké, kivinni még csak kiviszi a speditőr, nem ez a probléma. Hanem a motor jellege. Hiszen keverékolajozásos kétütemű, tipikusan fekete trutyit csöpögtet a kipufogója végén. Tudom, meg lehet csinálni füstmentesre, de azért a Pannoniák mégiscsak többnyire füstölnek és köpködnek. Meg aztán, kár is vitázni, 2010-et írunk, ezen meg se befecskendező, se katalizátor, se környezetvédelmi igazolás, akármit is mond a szemünk.

Mintha fura lenne az a rendszám...

Igen ám, de Japánban a 250 köbcentinél kisebb motoroknál nem vizsgálnak semmit, sem emissziót, sem mást. Van rendszám, kell biztosítást fizetni, de amúgy nincs kötelezettség.

Teljesen valószerűtlen látvány ott

Hát ennek köszönhető, hogy az Aoyama és Minato kerületek, sőt olykor távolabb élő tokioisták is ufót látnak néhanapján. Egy magyar T5-ös Pannoniát, Duna oldalkocsival, uzsonnás doboz után kiáltó túrák esetén még Motorkuli utánfutóval is.