Angélára Kőbányán is felfigyeltek

2011.01.19. 22:11


Assur
után nekem is sikerült eljutnom országgyűlési képviselőmhöz B125 témában.

X. kerület, Kőbányáról van szó. Bevallom, nem kedvencem a hivatalokba járás, nem is születtem Kőbányán, de Deák Bill meghozta a kedvemet, miután egyik délután az egész szerkesztőség Kőbánya Blues-t hallgatott.

Dr. György István Kőbánya képviselője és Budapest városüzemeletetésért felelős főpolgármester-helyettese egyben. Nem volt nehéz megtalálni a honlapját. Viszont ott fogadóórának nyoma sem volt. Az oldal keresőjének segítségével jutottam el egy telefonszámig, amin be lehet jelentkezni hozzá. Felhívtam, és következő péntekre kaptam is időpontot.

Azt hiszem kicsit elkéstem, mert bár pár évig Kőbányán laktam, sajnos a kerület központjában nem vagyok ismerős. Térképen sem néztem meg előtte, így legalább negyed órát kóvályogtam a Halom utcában, mire megtaláltam a Fidesz kőbányai irodáját. Azt a kis eldugott épületet, amiben Dr. György István várt engem.

Sajnos az én képviselőm sem hallott a B125 kezdeményezésről, ezért álláspontot sem akart  foglalni. De nagyon kedves és érdeklődő volt. Lelkesen elmagyaráztam neki, hogy miről is szól ez az egész, mire azt válaszolta: Maga biztosan a motorozás szerelmese!

Nem, még nem, de tervezem, hogy tavasztól robogóval járok - mosolyogtam.

Mielőtt távoztam, még beszélgettünk keveset, amiből megtudtam, hogy a képviselőm soha nem motorozott, ez kimaradt az életéből és gyermekeit is óvja tőle, mert veszélyesnek tartja. Mint laikus, azt gondolná, hogy egy 50-essel biztonságosabb közlekedni, mint egy 125-össel. De azért búcsúzóul megígérte, hogy mire összegyűjtjük az 50 ezer aláírást, addigra kialakítja az álláspontját a témában.

B125 – Miről szól a kezdeményezés?

Hiába modern és környezetbarát az 50 köbcentis robogó, ha a hivatalosan 45 km/h-ra korlátozott végsebességével inkább mozgó forgalmi akadály, mintsem valóságos ingázási és közlekedési alternatíva.

Európa számos jól motorizált országában – feltételekhez kötve – érvényes a szabályozás, ami megengedi, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőek legyenek a 125-ös, legfeljebb 11 kW-os robogók és motorkerékpárok. Az ottani a döntéshozók felismerték, hogy a nagyvárosi dugók nemzetgazdasági léptékkel is mérhető károkat okoznak azon túl, hogy tönkreteszik milliók életét és egészségét.

Itt az idő, hogy Magyarországon is rendezzük a helyzetet. A várt hatások között szerepel a segédmotoros kerékpárok és a most rendszám nélküli motorok biztosítási hátterének rendezése, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági ellenőrzésük lehetővé tétele, és a modern, környezetkímélő motorkerékpárok üzembehelyezése.


B125 – népi kezdeményezés nagyobb térképen való megjelenítése

Amennyiben listánkon nem talál a lakóhelyéhez közel egy létesítményt sem, ide kattintva letöltheti a domumentumot. A kinyomtatott, majd kézzel kitöltött aláírási ívet elpostázhatja címünkre (Totalcar.hu Informatikai kft, 1033 Budapest, Flórián tér 1.). Kérjük, a borítékra írja rá, hogy 125.

Várjuk azon helyek – boltok, kereskedések, klubok, szórakozóhelyek, stb. – címét, ahol szintén szeretnének részt venni a gyűjtésben.