2011.07.07. 00:01
12 hozzászólás

Sokaknak már az amazonos airbrush, a kormány végi bőrhínár és a sárhányósas is motorépítés, de egyre többen vannak, akik nem az alkatrészek ráaggatásában, hanem éppen a fölös cuccok eltávolításában lelik örömüket.

Ugyan BMW-s közegben a giccsesítés nem divat, de bajor motorok rajongói is szeretnek egy másik véglet pozőrségében tetszelegni. Kivételek hála az égnek akadnak, de mindannyian ismerünk olyanokat, akik megveszik a gépet, a felszerelést meg a műholdas navigációt, de a túrának az autópályás horvát tengerpartot tartják.

Az árkon-bokron átgázolás imidzse nehezen fér össze a custom-betyársággal. Ennek ellenére a francia Blitz Motorcycle összehozta a kettőt, sőt, saját stílust teremtve hihetetlen népszerűségre tettek szert a vastagodó szubkultúrában.

Az, hogy a garmischi BMW Motorrad Days-en beléjük botlottam, nem csak nekem volt meglepő. A kiállított motorjaikat szüntelen körbeállták. Volt, aki imádta, de nem egy embert hallottam felháborodni – csak semleges nem maradt senki.

Nehéz is érzelem nélkül szemlélődni. A korábban általunk is bemutatott R60/2 még egészen emészthető, de a félkész, Yamaha XT tankkal szerelt R65 már könnyen leveri a biztosítékot. Nem csoda: a vágott segédváz és a punkos attitűd nem jellemzőek egy bokszerre.

„Szeretnénk valami újat teremteni. Az tévhit, hogy a BMW unalmas, hisz rengeteg formai tartalék van bennük – mi ezt szeretnénk előhozni.” – mondta Hugo, a borzashajú motorépítő. „Persze nem csak bajor motorokkal foglalkozunk, japán gépeket is átdolgoztunk, sőt, magamnak most egy öreg Sportstert készítek.”

Az ács-oldaltáskákkal és rugós üléssel bolondított R80/7 is az övé. „Nem riadtunk vissza a típusidegen alkatrészektől sem. Az ülés Royal Enfield, a kipufogók is angolok – csak a végeredmény számít."

A blitzes fiúk, Fred és Hugo közreműködésével forgatott Riding September videó hamar bejárta az internetet. A rendkívül hangulatos anyag sokat megmutat abból a könnyedségből, ami jellemző műhelyükre.

„Stílusunk egyértelműen old-school, de ebben a BMW-s közösségben ez abszolút újnak hat. Csak egy-két kulcsfontosságú, de megszokott stílusjegyet kell felcserélni, máris adott valami friss, valami blitzesen egyedi.” – tette hozzá Hugo.

A régi, talán rendőrségi burkolattal ellátott, de finoman leültetett R50-esük állandó csodálat tárgya volt – a mai idomokhoz szokva nagyon is mellbevágó az egyszerű cseppforma. Az Edwin ruházati cég kisfilmjében több Blitz motor mellett ez is feltűnik – meglepő jelenség, az biztos.

Hugo és Fred sikere egyértelműen jelzi, hogy az épített motorok közönsége és a hagyománytisztelő BMW-s közeg is kész befogadni valami újat. Hogy ez az új valami régi elnyűhetetlen bokszer? Hugónak igaza van: „Sosem baj, ha egy custom működik.” 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.