2011.07.19. 11:19
20 hozzászólás

Mire jó a Jawa? Sok mindenre már nem, de nem baj, így is szeretjük. A nem szoci gépeken nevelkedett motorosok sokkal szabadabban állnak hozzá a cseh kétüteműhöz, görcsök nélkül szedik szét és gondolják újra, más értelmet adva a közismert alkatrészeknek.

Korábban már beszámoltunk egy mókás holland építésről, most csak egy alkatrész adja az apropót. Francia barátaink, a Blitz Motorcycles srácai ezúttal nem BMW-t aprítottak, hanem egy Kawasakit: a W650 léghűtéses sorkettese adja magát, ha építésről van szó. Alkalmas café racernek, bobbernek, choppernek és trackernek is – Hugo és Fred ez utóbbit választotta.

A gépet négy centivel leültették, ehhez hátul rugós tagokat cseréltek; a gyáriak helyét egy pár 290-es Hagon vette át. A karburátor VM34-es Mikuni, amihez K&N légszűrőt igazítottak. A bájosan retkes kinézet ellenére a technika naprakész: mini kapcsolók, LSL fék- és kuplungkarok, ISR kormány egészítik ki a kármin színű, rövidített vázat.

A kopott Jawa tartály egyáltalán nem lóg ki a képből – az ötvenes években még a világ élvonalába tartoztak a cseh formatervezők, munkájuk passzol az angolos vonalú japán motorra. A retró képet kiegészítik a cikkcakk mintás Firestone Deluxe abroncsok. A királytengelyes kéthengeres torkát is megköszörülték: a gyári dob helyett amerikai, lamellás Supertrappot tettek a 2001-es Kawára – biztos, hogy markáns dohogás kíséri az aránylag alacsony fordulatú sorkettest. 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.