BMW: vizes bokszer desmóval. He?

2011.07.21. 12:26
7 hozzászólás

Ennél szebb formát ma sem kívánhat senki

Van egy múzeum a múzeum mellett, egy félig nyilvános kiállítás, amit csak a beavatottak és meghívottak csodálhatnak meg. Mi is ott tébláboltunk a BMW müncheni épületében, – nem a híres tornyokban, hanem valami régi gyárépületben –, amikor egy kedves úr bájos bajor angolsággal megkérdezte, hogy esetleg a kiállítás érdekel-e minket?

Ez az, emeljük még magasabbra a súlypontot

Esetleg, naná, még szép, már rongyoltunk is a lépcsőn felfelé. A BMW Classic hihetetlen csodákat rejt: két és négykerekű járművek gyönyörű válogatása ez. Információs táblák nincsenek, kísérő nélkül csak a márkabuzik boldogulnak – érdemes volt figyelni a szakállas jóemberre.

Vizes, desmós bokszer. He?

Akiket az autók érdekelnek, kattintson erre a linkre, és máris a Belsőségen terem – biztos, hogy az igazi rajongóknak is tudunk meglepő dolgokat mutatni. Akit a motorok érdekelnek, essen neki a galériának: hol máshol láthatna vízhűtéses bokszert desmó hemgerfejjel? Igen, a BMW egykor komolyan gondolta, hogy ilyen cuccal odaállhat a Superbike VB-re. A versenymotor kifejlesztése nem lehetett olcsó, de hála az égnek elfogyott a drog, lejöttek a tripről és hagyták ezt a bolondságot; ez így tökéletes, hogy csak egy darab van belőle.

Flink, kamu V-motorral

Krosszrobogó, Louis Vuitton bőrözésű C1, dakaros versenymotorok és a kompresszoros veterán csodák jól megférnek egymás mellett. Az elfordított bajor bokszerrel szerelt ős-Victoria mellett ott állt egy igazi Flink is: a slank zöld gép tulajdonképpen a mai BMW-k őse. Messziről V2-esnek néz ki a 148 köbcentis kétütemű, pedig nem: a hátsó henger a magneto.

Amikor a motorkerékpározás még gépészkedést jelentett

Sajnos nem voltam felkészülve a hirtelen jött kiállításra, a nadrágba szúrt zsebfényképező ennyit bírt – akit érdekelnek a gépek látogasson el a gyári múzeumba. Ha pont ezeket nem is láthatja, hasonló csemegék bőven vannak: az 1916-ban alapított vállalat tud mutatni ezt-azt. 

Hubert Auriol többszörös Dakar győztes versenygépe, egy széria alapú GS

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.