2013.02.02. 06:35

P1110503.jpg

Több mint egy éve vettem meg a robogómat, de akkor teljes egészében kihagytam a telet. Októbertől március végéig a garázsban pihent a Cukorka. A nulla tapasztalatom és a hideg miatt sem mertem még bevállalni a téli robogózást. Egy-kétszer merészkedtem ki, akkor is teletubby-nak öltözve; még úgy is szénné fagytam.

P1110489.jpg

Viszont idén megvettem életem legjobb motoros termékét, az egyetlent, amivel 100%-ban elégedett vagyok több hónapos használat után is: a Tucano Urbanót. 

A sisakom zajos, felhajtott plexivel meg lehet benne süketülni; a térdmelegítőm tépőzárjai rövidek és menet közben elengednek; a Shoxos téli dzsekimen a zsebek cipzárjai szétnyíltak, a Mugen kabát meg kibolyhosodott, pedig mindössze egy szezon van mögöttük. De a Tucano, az tudja, amit kell. Csiki és Dani is ódákat zengett már róla, és én sem tudok mást írni.

Danival elmentünk Giannihoz, ahol a szinte nincs olyan robogó- vagy motortípus, amire ne lehet kapni, és a még a felszerelésben is segítettek. A kézzsák már bajosabb volt, mert a Jogra pont nem volt passzoló, annyira pici a kormánya, de végül sikerült abból is találni egy megfelelőt.

P1110501.jpg

Ezen a télen mindössze néhány hetet kellett kihagynom. Egészen december közepéig, amíg megérkezett az első hó, simán tudtam közlekedni. Csak bebújtam a Tucano alá, kezem az új kézmelegítőben (direkt nem akartam itt is muffot írni) és vigyorogva mehettem bármikor. Mivel az Aprio elég pici, a lepel szinte teljesen betakarja - engem is. Egészen biztos, hogy a térdeim és lábaim később hálásak lesznek ezért.

Nyakba is akasztható – ami vészhelyzetben tépőzárral kioldódik, tehát nem vagyunk fixen a motorhoz láncolva - így tényleg szinte teljes felületen véd, nincs az a rés, ahol a csúnya hideg szél befújhatna. Egyedül az eső tud beférkőzni, az is csak sunyi módon: szemből ugye nem, viszont a dzseki takaró alól kilógó részeiről lecsordogáló víz egyenesen az ölünkbe tud folyni, komikus foltokat eredményezve, szóval kell alá az esőnadrág.

P1110493.jpg

Bár tavaly óta javult a hidegtűrő képességem, s már nem vagyok annyira nagyon fázós, de azért mínuszban fel szoktam venni alá motoros nadrágot, enyhébb időben pedig csak térdmelegítőt. De kevésbé fázósaknak, mint például a köztudottan hideget jobban tűrő, magasabb testhőmérsékletű pasiknak még az sem szükséges.

Ami még nagyon tetszik benne, hogy a motorral együtt leláncolható. Az ülésre is ráhúzható, így álltában sem ázik meg, s nem a vizes ülésre kell ülni. Bő két és fél BKV bérlet áráért megvehetjük, és legalább ugyanennyi hónappal tovább tudunk motorozni évente. A legjobb vételnek tartom.

P1110500.jpg

A lábtakaró mellett új kézzsákot is vettem, mert ugye az előzőt ellopták. Klasszisokkal jobb, mint a régi, de nekem ebben is fázik a kezem. Én nem láttam még egy kesztyűt sem, legyen bármilyen hiper-szuper, amiben nem vacogna az ember keze télen.

Nekem tényleg annyira átfagy, hogy muszáj volt valamit kitalálnom. Elkezdtem keresgélni kézmelegítő dolgokat. Találtam levegővel érintkezve hőt termelő lapocskákat, de csak egyszer használhatóak, napi két pár fogyna belőle, úgy már nem éri meg. Találtam még elektromos fűthető kesztyűt horror áron és benzines kézmelegítőt is.

P1110484.jpg

Végül a Lidl-s zselés fűtőpárna volt az, amiről úgy gondoltam, hogy megér egy próbát. Újraaktiválható, kesztyűbe is belefér, és filléres, így ha nem válik be, akkor sem gáz. Eredetileg túrázáshoz kabátzsebbe, illetve hasfájásra találtak ki. Valamilyen sóoldattal van töltve, s egy benne úszkáló fémlapocskát megpattintva megszilárdul, kikristályosodik. Mindeközben 50 fok körüli hőt termel, ami egy órán át tart. Eleinte annyira forró, hogy be kell bugyolálni egy textil darabba, hogy ne égesse meg a bőröm.

P1110486.jpg

Többször is használható (egészen pontosan 1000 alkalmat ígér a leírása), csak forró vízbe kell tenni pár percre, s újra folyékonnyá válik. Egy-egy ilyen párnácskát beraktam egy kicsit nagyobb kesztyűbe úgy, hogy a teljes kézfejemet és félig-meddig az ujjaimat is fedi. Így még könnyen tudom mozgatni a kezem, nem zavar, és mikor fél óra motorozás után leszállok a robogóról, épp hogy csak az ujjaim végei fáznak egy kicsit. Ciki vagy nem ciki, de eddig bevált.

Most már csak egy zárt, nem párásodó sisak hiányzik a szettből, hogy tényleg minden körülmények között tudjak robogni. Sajnos a hóeséssel és 5 fok alatt az esővel sem nagyon tud megküzdeni a mostani nyitott. Már egy ideje keresgélem a megfelelő bukót, de nem egyszerű a választás. Legközelebb erről is beszámolok.