2013.09.22. 14:03

14-hd-electra-glide-ultra-classic-bs
Elsőre a 2014-es Electra Glide Ultra Classic nem sokban különbözik a 2013-astól, pedig sok ponton változtattak rajta

Az utóbbi évek legnagyobb fejlesztéseit mutatták be pénteken a Harley-Davidson Budapestnél. Sokan voltak kíváncsiak a nagy durranásra, a vízhűtéses klasszikus vékettesre. Persze a Harley nem tagadhatja meg magát és konzervatív elvárású vásárlóinak is meg kell felelnie, ezért a különbségek nem változtatják meg a Milwaukee-i gépek rég megszokott képét.

IMG 1227
Dobai Attila, a Harley-Davidson Budapest ügyvezetője ismertette az újdonságokat

A vízhűtést (tudom, folyadékhűtés...) csak a legnagyobb túragépek kapják meg. Ezeken a nagy idomos monstrumokon ügyesen el tudják rejteni a két pici hűtőt, a ventilátorokat meg a kiegyenlítőtartályt. A bukócsőre szerelt két kiegészítő idom alá dugják az új alkatrészeket. Ezek az idomok nagyon emlékeztetnek azokra, amikbe hangszórókat szereltek korábban, így tényleg kevesen szúrják ki a turpisságot.

IMG 1224
Ide rejtették a vízhűtőt

Azért lehet ilyen kis helyen eldugni a szerelvényeket, mert nem lett teljesen vízhűtésű sem a 103 köbincses Ultra Limited, sem az Electra Glide Ultra Classic, sem a 110 köbincses CVO Ultra Limited, illetve az egészen új Tri Glide Ultra Classic Trike sem. Csak a hengerfejekben vannak vízjáratok, és a kipufogószelep környékének hűtését javítják az új megoldással.

IMG 1239
A levegő-olajhűtéses modellek olajhűtője a blokk elé, a bukócsőhöz került

A többi nagy túragép integrált olajhűtést kapott, ahol a vizeseken a vízpumpa van, ott ezeken az olajhűtő trónol. Köszönhetően a jobb hőelvezetésnek, a motorok teljesítményét is növelni tudták, úgy tűnik, mindegy, olaj- vagy vízhűtőt alkalmaznak, mindegyik 103-as motor hat Newtonméter nyomatékkal lett gazdagabb a csak léghűtéses verziókhoz képest.

IMG 1271
Csak az irányjelzők nem LED-esek, minden másban világító diódák fényeskednek

Sok apró technikai fejlesztést vezettek be, amik megint csak nem feltűnőek, de hasznosak is. Végre egy kézzel lehet nyitni az oldaltáskákat, különleges, érintőképernyős fedélzeti szórakoztató berendezéssel hallgathatunk zenét, navigálhatunk, telefonálhatunk vagy beszélgethetünk az utassal. A túragépek hangszóróit is átdolgozták, vannak újfajta LED-es fényszórók, nagyobb utasülés, integrált ABS-es fék, hogy csak a legfontosabbakat emeljük ki.

IMG 1299
A Sportsterek is BUS rendszert kaptak

Nem csak a legnagyobb modellek, de a legkisebbek is fejlődtek. Az összes 2014-es Sportsterhez lesz ABS, sőt, a legolcsóbb belépő modellt, az Iron 883-at leszámítva alapból jár a blokkolásgátló (az Iron 883-hoz is rendelhető, csak felárért). Sok egyéb újdonságot bevezetnek 2014-ben, lesznek természetesen új színek, más lesz a Fat Bob hátsó lámpája és sárvédője, meg a fene tudja még mi minden. Nem tudtam rendesen odafigyelni, mert lekötötte a figyelmem egy ruhadarab.

IMG 1244
Magyaros farmer. Még jó, hogy ruhadarab, mert ha magyarul mondanánk, hogy farmer, de még félreértenék

Igen, hímzett, szakadt farmer. Naná, hogy egy csodás celebhez tartozik, egy ilyen fontos eseményről nem hiányozhatott Pataki Attila sem. Nem is tudnám hirtelen megmondani, ez a nadrág, vagy a szponzorlogós fellépőruha, esetleg a Batman jelmez áll neki legjobban. Mindenesetre megnyugtató volt a jelenléte, mert azért jó tudni, hogy valaki olyan van a közvetlen közelemben, aki annyira érdekes a földönkívüli civilizációk számára, hogy már többször is elvitték az ufók. Egy ilyen izgalmas fogás mellett mégis, milyen rossz ízlésű ufonauta fanyalodna rám, ha mondjuk pont a Neszmélyi közből szeretnének mintát vinni magukkal? Nem is kellettem nekik, itt hagytak. Jobb ez így mindenkinek. 

A bőregérnek öltözött rokker örök igazsága: "Száguldás, én már csak magamtól félek!"