Az árak ott kezdődnek, ahol a Ducatié véget érnek

2015.11.25. 17:20
12 hozzászólás

Az Avinton nem a hajléktalanokat próbálja mobilizálni, a honlapon például árakat sem nagyon adnak meg, sőt, jellemzően letudják annyival, hogy náluk ott kezdődik az árlista, ahol a Ducatinál véget ér - a Panigale R jelenleg 11 milliónál is drágább, vagyis valahonnan itt kezdődik a beszélgetés érdekes része, mit is rendel a kedves ügyfél az Avinton motorjába.

Az alap a váz és az amerikai S&S Pro Stock blokk - régi pletykák szerint az AC Cobra adta az ihletet, vagyis különleges európai keretbe amerikai szív kell. A 45 fokos hengerszögű V2-es 1647 köbcentis, égéstere négyzetes, vagyis furata és lökete egységesen 101,6 mm. 10,3:1-es kompresszió mellett 120 lóerőt (5750-nél) és 168 Nm-t (3000-nél) tud. Minden más alku kérdése, mint egy bármilyen, rendes, méregdrága motyót, ezt is egyedi igények szerint, főleg kézi munkával készítik. Mert hát a gazdag embernek a legnagyobb rémálma, hogy útban a monacói kávézó felé, a lámpánál egy ugyanolyan motor áll be mellé. Ja, és 175 kiló szárazon, ami elég penge, 125-ös robogóból is van ennél nehezebb.

Így hát a vevő elmondja, hogy milyen fékkel, futóművel, milyen színekkel és kiegészítőkkel kéri, majd villantja a lóvét. Ez így eddig tényleg nem túl nagy trükk, én sem izgultam rá. A megszédítő ütés akkor csúszott be, amikor élőben futottam bele a standjukba Milánóban. Felborított, akkora a svungja.

Például hiába néznek ki távolról nagyjából egyformának, közelről kiderül, hogy valójában nagyon mások. Például ott az Avinton Grand Sport, az Öhlins futómű ezen a szinten már közhely, a szürke fényezéssel szinte egy lopakodó, aztán megakad a szem a Beringer fékeken: francia fékspecialista, az Endurance világbajnokságon és a Supermoto VB-n elég sok csapat ilyeneket használ, színtiszta versenytechnika.

A tárcsa 335 mm-es átmérőjű - ne feledjük, a csúcsot képviselő ezres sportmotorokra sem nagyon szoktak 320 mm-nél nagyobbat szerelni. Itt sem lenne erre szükség, csak ugye ha már lehet durvább azoknál, akkor legyen is. A vevő megfizeti, ez az alapváltozatnak tekinthető példány például 45 ezer euró, átszámítva 13,5 millió forint. És a van benne anyag rajongóinak: nem injektor, hanem egy 43 mm-es torokú Keihin karburátor keveri a benzint.

És akkor lássuk az arany felnis fehér-bordó Moto Corse Éditiont - a Moto Corse egy spéci és drága alkatrészeket gyártó és forgalmazó san marinói cég. Mindössze tíz darab készül belőle, mármint a motorból, nem a cégből, a titán-ötvözet váz a Moto Corsénél készült, és elég sok alkatrész szénszálas műanyag, még az akkumulátor tartója is. A hátsó gátló gázrugós, és ami legfontosabb extra: alumínium iPhone tartó jár hozzá.

És az egész csodálatosan kidolgozott, azt hiszem az ízekből hegesztett titán kipufogónál kezdtem zokogni a gyönyörűségtől, de volt, akinek a pillekönnyű Marchesini kovácsolt alufelniknél párásodott be a szeme. Mondjuk 60 ezer euróért (testvérek között is 18 millió forint) ez a minimum.

Persze a Gran Sportot is lehet még tovább tovább cicomázni, például a karbonszálas kompozitból készült Rotobox felnikkel, 46 mm-es Ceriani teleszkópvillával - régi futóműmárka, rétegcucc, jelenleg a Paioli tulajdona -, matt lengővillával és fényezéssel, Arrow kipufogóval, valamint a négydugattyús helyett hatdugattyús Beringer féknyergekkel. Így 48 ezer euró, azaz 14,4 millió forint, és még tovább lehet durvítani - olyannyira, hogy a Race R-hez még ilyen mezőnyben sem mertek árat írni.

Már messziről felismerhető a fejidomáról, ami miatt a levegőellátást is mókolni kellett, hiszen a többi a tank tetején szívja a levegőt, ennél pedig kellett egy közdarab a fejidomon lévő beömlőtől. A Race R is 46-os Ceriani teleszkóppal készül, csutkakormánnyal, gázos központi rugóstaggal, Marchesini kerekekkel, négydugattyús Beringer fékekkel, spéci, saját gyártású kipufogóval, és ami a lényeg: egy Garrett turbófeltöltővel, csak hogy meg tudjon mozdulni. Mivel alapból is elég jól lépegethet egy ilyen disznó S&S blokk, így pedig pokoli lehet, sportmotoros üléspúpot terveztek a végére. A Grand Sport végsebessége 262 km/h, a Race R valószínűleg gond nélkül megy 300-at, ha kiadja az áttétel. És miért ne adná ki?

És még vagy ötvenféle variációt össze lehet rakni különböző küllős felnivel, egy fél tenyérnyivel nagyobb komfort üléssel, kormánylengés csillapítóval, kipufogókkal, sőt, akár négy darab első féktárcsával - érdemes átpörgetni a honlapon fent lévő kész szetteket, és rádöbbenni, hogy nagyon gazdagnak lenni mégsem olyan könnyű.