A 160 lóerős Harley nem vicc

2016.03.09. 13:00
6 hozzászólás

Az S&S nem ma kezdte a motorfejlesztést. Eleinte Harley blokkokat tuningoltak, azóta pedig teljesen saját erőforrásokat és váltókat is készítenek - ám az alapokat nem hagyták el, kizárólag nagy V2-esekben utaznak. Az idei nagy dobásuk a Dragon143 projektmotor, aminek az alapját egy Harley-Davidson Road Glide Ultra adja, de elég sok mindenbe belenyúltak.

S&S Dragon 143: dupla teljesítmény széria vázzal
S&S Dragon 143: dupla teljesítmény széria vázzal

Ám nem háttámlát, krómozott felnit és kormányhínárt tettek rá, hanem egészen más úton láttak neki az átalakításnak. Első körben beletették az S&S T143 Long Block motort, aminek a nevéből a 143 a köbincsben értett lökettérfogatra utal, ami metrikusra átszámítva 2343 köbcenti. Nem kell nagy látnoknak lenni ahhoz, hogy bárki megmondja: van benne nyomaték.

Egészen pontosan 230 Nm-t és 160 lóerőt tud. Hogy legyen egy kis viszonyítási alap, a Triumph Rocket III 2294 köbcentis háromhengerese 140 lóerőt és 200 Nm-t ad le - több hengerrel és folyadékhűtéssel, ugye.

Ilyen teljesítményhez viszont már a széria alkatrészek kevésnek bizonyulnának, ezért az új futóművet az Öhlinstől, a karbon-kerámia féktárcsát a Lyndalltól, a monoblok féknyerget a Brembótól, a sportos tapadású gumikat a Pirellitől szerezték be, de rendeltek ezt-azt a DynoJettől és a Brock's Performance-től, illetve a saját polcaikról is két kézzel pakolták bele az alkatrészeket.

Ahhoz, hogy a hajtáslánc elviselje a bődületes erőt, átalakították a primer hajtást, megerősítették a kuplungot, a szíjhajtást láncra cserélték, a gyári felnik helyére karbonszálasakat tettek és gyorsulási versenyeken használt levegős váltót építette be. Ebből szerintem mindenki számára nyilvánvaló lett, hogy nem cruisolgatni akartak vele a nyugati partvidéken.

A T143 blokk nem olcsó dolog, önmagában 2,5 millió forintba kerül, aki pedig most a szívéhez kapott, inkább kattintson át ide, mert a többi összeg még fájóbban hangzik: összesen 11,2 millió forintnyi dollárból lett a Dragon az egyik leggyorsabb bagger. 11,2 millió forintból, a Road Glide vételárán felül.

Az S&S-nél persze nem azért építettek őrült dragmotort egy túra H-D-ből, hogy aztán ne nézzék meg mit tud. A videón ugyan csak nyolcad mérföldön küldték meg, azt 6,82 másodperc alatt tudta, a végén pedig 170-nel ment. Kár, hogy a standard negyed mérföldről (402 méterről) nincs kisfilm, de a készítők szerint az is megvan kilenc másodperc alatt.

Aki most olyasmit szeretne kommentelni, hogy egy sportmotor sokkal olcsóbban gyorsabb, az előtte az összes kamionversenyről szóló írás alá szúrja oda, hogy egy jó Formula3/rali/DTM versenyautó bármikor kifújja azoknak a nagy dögöknek az orrát.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.