Kabátba épített vallásos figyelmesség

Teszt: Icon Raiden DKR Monochromatic

2017.10.14. 06:58 Módosítva: 2017.10.14. 06:58

Ez az Icon csúcsmodellje, kimondottan hardcore túraendurós túrázók számára. A minimalista szemléletet üdvözlöm, erről tudatosan ledizájnolták a felesleges pántokat, füleket, zsebeket. A legtöbb csúcs túradzseki úgy néz ki, mintha túltolt egy horgászmellény lenne – amúgy a horgászok csak a filmekben hordanak százezer zsebes hülye ruhákat. Normális esetben négy zsebet használok: a két oldalsót a kulcsnak, garázsnyitónak, apróságoknak, és egy belsőt az iratoknak, és egy másik bármilyet a füldugónak. Mivel a legtöbb motoros ruhadarabon ennél több van, teljesen bevett látvány, hogy a motoros indulás előtt ügyetlen néptáncosként végigcsapkodja mindenét a kulcsot keresve.

A nagy minimalizációs hadjáratnak sajnos áldozatul estek az ujjon lévő szűkítők – mivel a G 310 GS bemutatójára a Motorpartshoptól kölcsönkért dzsekit elvitel előtt nem próbáltam fel, csak magamhoz mértem, sajnos az ideálisnál legalább egy számmal nagyobb volt – művelt motoros pedig tudja, ez hatalmas hiba. Minden motoros dzsekim M-es, ez is az, csak azt felejtettem el, hogy amerikai motyó, dagadtéknál pedig az M inkább a mi L-ünknek felel meg, de azon se lepődnék meg, ha valaki ezt a méretet XL helyett hordaná. Ami igazán durva, létezik belőle családi kiszerelés is, 4XL-es méretben.

Az már nagyon törióra, amikor egy dzsekihez külön van a vízálló membrán – ha túl sok réteg van belül, akkor elve nem lehet normálisan méretet választani, illetve soha nem jó ötlet a vízzáró réteget alulra tenni. Ez már egy újhullámos dzseki, a külső szövet vízálló és lélegző anyagból készült, amit teflonszálakkal szőttek át – így egyszerre vékony, erős, könnyű és vízlepergető. A lélegző, de vízálló anyagok soha nem lesznek olyanok, mint egy hálós dzseki, de a nejlonzsáknál sokkal kellemesebb viselet. Ezen felül van egy vékony thermobélés, amit fél perc alatt ki lehet kapni – nagyjából ennyi volt vele tapasztalatom, 25 fokban nem volt rá szükségem.

A vízálló-lélegző anyag egyébként inkább vízáll, mint lélegez, legalábbis egy rövid endurós szakasz után nagyon kívánta a szellőzők kinyitását – ebből kettő van elöl, egy pedig a háton, és ha mind nyitva, elég kellemesen átjárja a menetszél. A cipzárak tisztességes minőségűek, a zsebeken és a szellőzőkön (még a hátán is) vízállóak, hogy ott se ázzon át. A fő cipzár nem kapott extra szigetelést, ott a rábukó hajtóka véd – és mekkora zseniális húzás, hogy nem nyomorult patentekkel vagy mindenbe belekapaszkodó tépőzár fogja le, hanem mágnesek! Magától becuppan, nem nyílik szét, és egyetlen laza mozdulattal oldódik, egyszerűen tökéletes, nem is értem, hogy a gallérnál lévő patent minek kellett, miért nem mágneses az is?

A kabát ujjába tettek egy kellemes anyagból varrt betétet, amibe be lehet akasztani a hüvelykujjat – így nem gyűrődik fel, nem fúj be a cúg, praktikus megoldás, még ha nem is szeretem, a protektoringemen sem szoktam használni. A hátsó nagy zsebet viszont minden kabátomra azonnal telepíteném – egyrészt elég nagy, másrészt kézre esik, a kabát levétele nélkül kényelmesen lehet kotorászni benne. Oda pakoltam be a fényképezőgépet, cigit, és más apróságokat.

A kidolgozásba nehéz belekötni, a varrások szépek, a felhasznált anyagok jók, de 140 ezerért ez a minimum. Szerencsére a felső kategóriás árszintbe nem csak jó megoldások fértek bele, hanem humoros extrák is – ilyen a beépített szemüvegtörlő és a Szent Kristóf medál, ez utóbbi egyébként minden Icon dzsekihez jár. Szent Kristóf ókeresztény vértanú volt, akit Decius császár fejeztetett le, később a hajósok védőszentje lett, aztán ahogyan 1700 év technikai fejlődés után a hajózás már nem számított extrém veszélyes tevékenységnek, az autósok és motorosok elkezdték kisajátítani.

Az Icon dizájnban mindig is erős volt, ez is jól néz ki, ráadásul hétköznapi használatra sem túlzás, városi körülmények sem nézünk ki benne úgy, mint a tetőtől talpig North Face cuccokban, hegymászó cipőben, nordic walking botokkal szerencsétlenkedve várost néző francia turisták. Két dolog fáj csak: az ára, és hogy kizárólag szürkében és feketében kapható - pedig korábbi években voltak belőle elég jó színek is (leértékelve itt).