Volt Lamborghini motor, de a kutyának nem kell

2018.03.09. 11:48
12 hozzászólás

Az egész ötlet Patrick Mimran fejéből pattant ki - 1978 és 1987 között ő volt a Lamborghini vezérigazgatója, míg el nem adta a márkát a Chryslernek. Az eredeti terv szerint lett volna Lamborghini motorkerékpár, mégpedig a Bimota mintájára, vagyis az elérhető legjobb műszaki alapokra építettek volna egyedi alkatrészekkel különleges kétkerekűeket.

Partnernek a francia Boxer Bike-ot (ma Boxer Design) találták meg, akikkel meg is egyeztek, hogy Kawasaki alapokra 750-es, 900-as és 1000-es motorokat gyártsanak, évente körülbelül 100 darabot. Az első szériával a Countach 25. évfordulóját ünnepelték volna. Végül az érdeklődés messze elmaradt a várttól, mindössze 50 rendelés érkezett, így hat darab tanulmány után elsüllyesztették a projektet.

Pedig volt benne ötlet, a hiperkönnyű alumínium vázat egy zseni, Claude Fior tervezte, a futóművet a Fournales szállította be (francia cég, mostanra légrugós gátlókra specializálódtak), a kipufogót a Devil szállította be, a felniket pedig a Gotti - ezek megintcsak nem túl ismert cégek, a Devil angol gyártó, a Gotti pedig francia, és mindkettő máig működik. Ezen felül különlegességnek számítottak az aranyszínű féktárcsák, melyekre Brembo nyergek fogtak rá.

Különleges járműről van szó, de úgy tűnik, a kutyának nem kell: a napokban a hat prototípusból a kettes számút árverezték - a 997 köbcentis blokk 130 lóerőt tud, a motor tömege 183 kiló, a végsebessége 260 km/h - az órájában pedig mindössze 7200 kilométer van. Az elmúlt tíz évben egy gyűjteményben pihent, makulátlan állapotú, ennek ellenére nem kelt el.

A kikiáltási ár 15 millió forint volt a H&H Classic’s aukcióján, és a szakértők legalább kétszer ennyit vártak érte, de csalódniuk kellett, senkinek nem kellett.