Miért nem mennek olasz motorok a Man TT-n?

2018.04.06. 12:21
3 hozzászólás

A múlt héten írtunk a legfontosabb Man TT-s átigazolásokról, a Facebookon pedig jött egy komment, ami lényegében a címben foglalt kérdés volt. Korábban már beszélgettünk Guld kollégával a kérdésről, de nem emlékeztem az indokaira - ő pedig vette a lapot, és a kommentmezőben szakértett egy kiadósat. Annyi okosságot írt, hogy az nem sorvadhat el a Facebook legörgethető pöcegödrében, szóval legyen itt is meg a magyarázat, hogy miért is nem mennek a TT királypitonjai olasz motorokkal.

Szóval a lényeg talán annyi, hogy olasz motorok igenis vannak a TT-n. Az Aprilia évek óta jelen van, igaz, minden bizonnyal nem éri meg a gyári csapatnak a befektett munka és pénz, viszont magáncsapatok indulnak RSV4-gyel, sőt, a Norton is az olaszok blokkjait faragja, így McGuinness az idén egy félig-meddig Aprilia blokkot fog nyúzni. Az MV Agusta a nagyok között ugyan nem, minden bizonnyal hasonló okok miatt, de a Supersport 600-ban évről évre rajthoz áll, és egyre jobb eredményeket ér el, a közeljövőben talán még egy dobogó is összejöhet nekik. A Ducati más tészta. A Superbike és Senior kategoriában kizárólag gyári, speciális Superbike motorral van értelme rajthoz állni, a TT-n domináló csapatok nagyrésze igencsak ismert a brit Superbike bajnokság depójában, leginkább ők képviselik a gyárakat az angol bajnokságban, legyen az a BMW, a Kawasaki, a Honda, vagy a Yamaha, adott esetben a Ducati. A gyár persze nem vonulna emiatt a Man szigetre, hogy bizonyítson, legfeljebb brit helytartóját látná el némi extra támogatással, hogy ne legyen égés a vége. A rajongók legnagyobb pechjére viszont kiszállt a TT-ből Paul Bird csapata a Paul Bird Motorsport, aki történetesen Ducatival indul a brit bajnokságban, és lett bajnok újra Shakey Byrne-nel. Hogy a motorváltás miatt, vagy mert nem volt rentábilis, fene tudja, érdekes kérdést boncolgatnánk, mennyivel bonyolultabb egy gyári Dukival rajthoz állni, mint tették utoljára egy Kawasakival Ian Hutchinsonnal. Egy biztos, utoljára V2-es motorral 2000-ben nyertek TT-t. Akkor Joey Dunlop a VTR1000 SP1-es Hondával, melyet a brit Honda képviselet és versenycsapat tuningolt fel egy, a gyártól kapott HRC kittel.

Hát így.