Megtekintettem a 250 ezres felnyitható állú sisakot

2018.04.09. 06:35
21 hozzászólás

Alig írtam meg, hogy az AGV elkészítette az első teljesen szénszálas sisakot, a forgalmazó szinte azonnal írt, hogy tévedés van a cikkben, nem 200 ezer forint, hanem 250, ráadásul nem ők a kapzsik, hanem ez a gyártó által megadott (ún. ajánlott) ár, és egyébként van is készleten. Én pedig megnéztem, mert már csak sportszakmai szempontból is érdekel, milyen egy 250 ezer forintos bukó.

250 ezer egy bármilyen sisakért rohadt sok pénz, pláne egy felnyitható állúért,  ennyit még Schuberth-re sem lehet elverni. Lehet, hogy van drágább a kategóriában, de nekem nem sikerült megtalálnom. Ez már rég az LV táska és a Breitling karóra szintje, amikor a kidolgozásra és részletekre kell nyáladzani, mert a funkciója továbbra is megegyezik a raffiaszatyorral (közismertebb nevén hajléktalanszatyor) és a kvarcórával.

Kellenek luxy részletek, például az álszíj D-gyűrűi titánból készültek - a titánt azért szeretik, mert könnyű és erős, de itt inkább a harmadik tulajdonságára volt szükség, történetesen, hogy drága. A Sport Modular amúgy elképesztően könnyű, fel sem tűnnének az acélgyűrűk plusz grammjai, érzetre ez a karbon sportbukók szintje.

Az AGV-nek van ennél drágább sisakja, például a Pista (fonetikusan vicces, amúgy ejtsd: piszta), ez viszont bizonyos szempontból még finomabb cucc, ott van például a plexi mechanikája. Mindkettőben fém, de a SM-ben már-már ékszerszerűen oldották meg, bár ránézésre nincs benne se platina, se arany, ami indokolná az árat.

A plexi környékén több igényes megoldást is találni, például rendesen, retesszel záródik, tehát nem egy bütyök rögzíti lent, mint az enyémen, hanem tényleg egy zár. Ráadásul két állásban, tehát lehet egy kis rést hagyni, de olyankor sem a fokozatosan nyíló mechanika tartja ott, hanem stabilan tartja a zárnyelv, a nyitáshoz meg kell nyomni a gombot. Ez egyébként kíván egy kis megszokást, ugyanúgy, mint az állrész felhajtása. Csinos a megoldás, ahogyan zárnyelvet rögzítik a plexihez, egy csavar fogja, vagyis cserélhető, ha sikerül letörni.

A bélés kifordítható, mint a juhász subája, az egyik oldala téli és meleg, a másik pedig nyári, és jól elvezeti az izzadtságot. A kinyitott állapotban spoilerré változó hátsó szellőzővel kapcsolatban viszont már fenntartásaim vannak, mármint bekapcsol a fejemben a kamujelző-sziréna, egyszerűen nem tudom elhinni.

A kidolgozás minősége mindenesetre elképesztő, de furcsálltam, hogy rendes készletet rendeltek belőle. Tudják, hogy nem lesz slágertermék, de fognak eladni - nem a tipikus AGV vevőnek, hanem annak a típusnak, akit a pszichológusok szaknyelvén volvósnak vagy lexus-osnak hívnak, vagyis aki úgy választ márkát, hogy az ne BMW vagy Mercedes legyen. Tehát aki nem akar egy lenni a sok schubertes-BMW-s között, az máris célközönség.