Hogyan költsd el tuningra a motor árának sokszorosát?

2018.11.20. 15:46

Amióta vettem egy tuningolt Suzuki Banditot, és elkezdtem befejezni, amit a német feladott (pontosan látszódnak azok a pontok, ahol bement az erdőbe, és nem talált ki, nincs már messze az első mérföldkő jellegű fejlődés, lesz róla anyag, ígérem), kimondottan érdekelnek az átalakított és továbbfejlesztett lég-olaj hűtésű Suzukik. György barátom hívta fel a figyelmem erre a kiváló német átépítésre, amit egy németországi kereskedő, az Altzschner GmbH követett el.

Ha az esztétikai megoldásokkal nem is értek egyet, a befektetett munka és a szemlélet igen szimpatikus: nem vacakoltak café raceresítéssel vagy bármilyen retrósítással, hanem a lehetőségekhez képest versenymotort építettek belőle.

A blokk módosításait tartom a legtöbbre: a hengert és a dugattyút és a gyújtást meghagyták szériának, de nagyjából minden másba belenyúltak. A hengerfejet átalakították, nagyobb szelepemelésű vezérműtengelyeket építettek be, a főtengelyt kikönnyítették és superfinishelték (ultrafinom kiegyensúlyozás, itt eredetileg hülyeséget írtam, a pontos definíciót Viktor999 szállította a kommentmezőben, innen is köszönöm!) komolyan vett versenymotoroknál alap), és valahogyan belemókolták a GSX-R750 hatgangos váltóját.

Módosították a kuplungot (arra tippelnék, hogy nem a teljesítmény, hanem az átalakított váltó miatt volt rá szükség) és a gyári helyett elég morcos Mikuni karbikat tettek fel, míg a légszűrőházat kidobták a francba. A blokkhoz Akrapovic titán kipufogókönyököt illesztettek, aminek a végére Arrow dobot húztak, a vázon rövidítettek, majd szinterezték.

A futóművön sem spóroltak, a teleszkópvilla egy K8-as GSX-R750-ből jött, a cartridge-et kompletten cserélték egy Andreani szettre. Az alsó villahíd a 750-es K8 sajátja, a felső egyedi darab. A lengővilla egy K1-es GSX-R750-é, a rugóstag pedig egy K9-es GSX-R1000-be való Öhlins. A kerekek finoman jelzik, hogy mennyire más arrafelé egy átépítés költségvetése, mint nálunk, a Dymag kovácsolt magnéziumfelnik 3000 euróba kerülnek. És a perifériákat sem az aliról rendelték össze, a kormány és a lábtartók pl. az LSL-től vannak.

A féknek minden lényeges eleme Brembo, a tárcsáktól kezdve a radiálisan rögzített nyergeken és a radiális pumpán keresztül egészen a fém fékcsövekig. Illetve a kuplungfőhenger is Brembo.

A végén a blokk 160 lóerős lett, miközben a motor 176 kilót nyom - mármint olajjal és fékfolyadékkal feltöltve, de benzin nélkül ennyi. Nem rossz, nem rossz!