Mit ér egy belépőszíntű nadrág és csizma?

Teszt: Speed Up Trip bőrnadrág és Sixgear Venture túracsizma

2019.01.29. 12:04

A Totalbike24 – ötvenese robogók ide vagy oda – veszélyes üzem, melyre megköveteltük a megfelelő védelemmel ellátott ruházatot. Mivel csak két héttel a verseny előtt kezdtem a robogós pályafutásomat, ezért ilyet én nem tudtam hirtelen leakasztani a gardróbom fogasáról. Kabátot, kesztyűt, gerincprotektort és sisakot még összedobtak nekem a kollégák, de megfelelő méretű motoros nadrágot és csizmát már nehezebb volt találni. Ivánnak jutott az eszébe, hogy felkérhetnénk a Shox-ot  motoros üzletet ruházatom hiányzó darabjainak szponzorálására.

a23

Mikor autót, motort vagy akár csak egy navigációs eszközt tesztelünk, akkor nincs sok gond a tesztelendő tárgy kiválasztására, mivel a forgalmazó elküldi, vagy mi magunk elhozzuk az általuk felajánlott példányt. Ruházattal már nem ennyire könnyű a helyzet. Igaz, ruhát nem szoktam látatlanba rendelni, de nem gondoltam volna, hogy a motoros cuccokhoz ennyire szükséges a ruhapróba.

A forgalmazó szentendrei úti üzletében elsőként egy prototípus nadrágot próbálhattam fel, illetve csak combközépig. A 184 cm-es magasságom és az ehhez tartozó 93 kilogramm az XL méretet sejtette, így a remény hal meg utoljára elv nyomán felpróbált L-es darab természetesen csak az említett magasságig jött fel rám. A logaritmikus keresés elv szerint inkább két méretet ugrottunk, így meg is lett a megfelelő darab, egy XXL méretű belépő szintű bőrnadrág, a sajátmárkás Speed Up Trip (56 900 forint).

A megfelelő méret persze nem merül ki a hossz-derékbőség duónál, nálam a lábszárbőség szokott még a szűk keresztmetszet lenni a nadrágvásárlásnál. Nem gyúrok vádlira, de ez a nadrág is szűkebb volt nekem a lábszárnál, mint például a combnál. Szerencsére mindkét résznél kevláros sztreccs anyaggal egészítették ki a marhabőrt ott, ahol esés esetén nincs kitéve erős súrlódásnak az anyag, a combtőnél, vagyis  combbelsőnél illetve a térdhajlatban. A nadrágszárnál elhelyezett cipzár így is sokat segít a fel- illetve levételnél.

A fenékkialakítás nem túl csinos, állva minden motoros laposseggűnek tűnik benne, de annál kényelmesebb a motoron ülve, egy randira pedig nem ezt a nadrágot fogjuk választani. Egy motoros nadrágnál alapvető, hogy a dereka ne fix méretű legyen, így a Speed Up Tripnél is bőr sztreccs anyagból készült a derék hátsó része.

A védelemről az erős és kopásálló marhabőrön kívül a CE jelzéssel ellátott csípő- és térdprotektorok gondoskodnak, melyek cserélhetőek akár SAS-TEC betétekre is. A csípőt ütéstompító habbal erősítették. És persze még ott vannak a látványos térdkoptatók, melyek versenypályán kívül egyszerűen eltávolíthatók a tépőzárral.

Pozitívum még, hogy a derekánál mindkét méretű cipzár megtalálható. A hosszú a szorosabb, biztonságosabb kabátkapcsolathoz (három színben kapható Speed Up Trip kabát is), vagy akár csak egy túradzsekit is rögzíthetünk hozzá a rövid cipzár segítségével. Ami viszont nem túl szerencsés, hogy ezek a cipzárak nem a biztonságosabb spirál kialakításúak, ami stabilabb rögzítést biztosítana esés közben.

A belépőszintnek megfelel a kinézete. Nem kísérleteztek, a konzervatív és tulajdonképpen univerzális fekete-fehér-piros színkombinációt alkalmazták, a combokon egy-egy fényvisszaverő csíkkal megspékelve. A slicc rögzítését sem vitték túlzásba, a kötelező cipzár mellett egy egyszerű, kesztyűben is könnyen rögzíthető kapcsot használtak. A kinézetében csak egy zavart, a térd feletti elasztikus rész, melyről rögtön az 50-es évek sci-fi filmjeinek robotjai jutottak eszembe.

Miután megtaláltuk a megfelelő nadrágot, csizma után néztünk. Itt is a konfekcióméretemből indultam ki, kértem egy 45-ös méretet. Hát ez sem nyert, megint csak egy mérettel nagyobb volt a megfelelő.

A csizmánál is a saját márka belépőszintjét céloztuk meg, így kaphattam egy Sixgear Venture nevű csizmát (36 900 forint). Ez egy túlnyomórészt műbőr vízálló túracsizma, melynek felső része textillel van kombinálva, talpa pedig saválló anyagból készült.

Felpróbálva kényelmes, könnyen felhúzható volt, és nem értettem, hogy akkor a magasabb kategória miben lehet jobb. Mutattak márkán belül egy komolyabbat, és megértettem: annál már bőr jár a műbőr helyett, ami rugalmasabb, bőrbarátabb, idővel a lábhoz idomul. Könnyen felhúzhatónak mondtam a Venture-t, de a kétcipzáros nagytestvér mellett, már árnyaltabb lett a kép.

De az alap túracsizma tulajdonságokat hozza: beépített bokaprotektor és sípcsontvédő, kopásálló váltóerősítés. Extraként a cipzárt teljes hosszában takarva van, így nehezebben ázik be, sőt jobban is néz így ki. A sarkára pedig kapott egy kis fényvisszaverő foltot.

Az ár/érték nagy barátja vagyok, és az a háromszor 2 óra, amit eltöltöttem ebben a csizmában, meggyőzött. Se nem szorított, se nem tört fel sehol. Egy-egy versenyetap után – kis külső segítséggel – könnyen lejött a lábamról.

a17

Mind a csizma, mind a nadrág jó döntésnek bizonyult, ugyanis az első kétórás etapomon háromszor is sikerült esnem, ezek nyomai látszódnak, viszont mindegyik felületi sérülés, szerkezeti kár nem keletkezett a bennük.

A csizma még viszonylag könnyen megúszta, csak az egyik oldalán keletkezett egy kis plezúr. A nadrágnak már nem volt ilyen szerencséje, a bal térdnél a bőr megkopott, a bal térdkoptatóról is hiányzik pár milliméter, a jobb oldali farpofán is látható némi bőrhiba. Viszont a lényeg, hogy egy dolog nem sérült meg, mégpedig jómagam. Se egy karcolás, se egy véraláfutás. A térdkoptató kopott, a térdprotektor védett, és nem az én bőröm maradt a pálya betonján.

Amikor megtudják a haverok, hogy tudsz olcsón gázolajat
Amikor megtudják a haverok, hogy tudsz olcsón gázolajat