Eséssel teszteltem, nem lett bajom

Termékteszt: PMJ motoros farmerek

2019.02.09. 16:22
14 hozzászólás

Ahogy nincsen minden célra megfelelő motor, nincsen minden útra megfelelő motoros ruha sem. A túrakabátom városban túl meleg, bélés nélkül pedig kellemetlenül bő. A bőrdzsekim nem lebeg nagy tempónál és vagány, de 20 fok alatt fázok benne. És van még két további textilkabátom, hogy motorhoz, időjáráshoz, távhoz tudjak öltözni. A motoros farmer viszont mindegyikhez passzol.

A kétezres évek elején még azért hordtam bő farmert a Gixxeren, mert a Las Vegas Extreme's-es srácok is abban tolták. Bár én már akkor is gyáva voltam, ezért volt alatta motokrossz térdvédő. A semmitől nagyobb volt a védelmi szint, de egy tempósabb csúszás után nyilván cafatokban lógott volna rólam a józsefvárosi farmer a bőrömmel együtt. Kedvencem a kívülre tépőzárazott kemény protektor: igénytelenül néz ki, de legalább a motort is karcolja.

Holott a motoros ruházati ipar évek óta kínál elfogadható áron stílusos védelmet. Az első noname motoros farmeremet úgy öt éve, kéz alól vettem. Már az is fényévekkel komfortosabb és vagányabb viselet volt nyáron a textilnadrágomnál, a térdprotektor mellett kevlár betétekkel volt ellátva. Az aktuális Triumph farmerem viszont tényleg az utcai ruházat komfortját nyújtja, a bőrtől is nagyobb kopásállósággal párosítva. A bélelt textilnadrágomat már csak akkor hordom, ha hideg van és/vagy hosszabb útra megyek – de a motoros farmert akkor sem hagyom otthon.

Az olasz PMJ néhány protektoros hipszterkabát és ing kivételével csak farmereket gyárt. Abból viszont nem keveset: a fiúk tizenegy, a lányok hatféle kivitelből válogathatnak. A különbség nemcsak a szabás és a szín, eltérő a védelmi szint is. Mindegyik nadrágban a twaron nevű űranyag biztosítja a védelem egy részét. Ennek a szintetikus szövetnek a kopásállósága a marhabőr többszöröse, szakítószilárdsága miatt golyóálló mellényekben is használják. A hőállóságáról annyit, hogy nincs olvadáspontja.

A középen megvágott anyagmintát puszta kézzel képtelenség tovább szakítani.Ezért egy csúszástól nehéz lesz égési vagy horzsolásos sérülést szenvedni, a töréseket pedig Knox márkájú protektorok hivatottak megelőzni. A teljes védelmet kínáló Titanium fantázianevű nadrágot teljes egészében bélelték, és alapból benne van a csípő-protketor is. A többiben csak a kritikus helyeken alkalmazzák a kopásálló szövetet, a csípővédelmet külön kell megvásárolni.

Számomra akkor jó egy motoros farmer, ha nem látszik rajta, hogy motoros. A PMJ Legend Cafe Racer pont ilyen. Kaszáspókként utcai nadrágot is alig találok magamra, nemhogy protektorost. Ezért választottam ezt a slim fit szabású, klasszikus stílusú darabot - jobban állt rajtam, mint bármelyik kommersz farmerem. Emellett a legnagyszerűbb tulajdonsága a rugalmassága. Akár spárgát is dobhatnék benne, akkor sem szakadna szét a lábam között. A szárát pedig rá tudom húzni az igen vastag Alpinestars Supertech csizmámra, és a textilnadrágommal ellentétben ott is marad. Jó időben fényévekkel komfortosabb viselet bármilyen cordura cuccnál, protektor nélkül pedig helyettesíti az utcai nadrágot.

A másik próbadarab a Dakar, egy scramblerekhez ajánlott répa fazonú farmer. Ezt a csizmába tűrve vagy magas szárú cipővel érdemes hordani. Emiatt, és a sok külső varrás miatt irodába már nem lehet elsütni utcai viseletként, viszont egy túraendurón már kinéz. Normál hálós bélést kapott - a Legend Café Racerben ezzel szemben egy úgynevezett Coolmax nevű, leginkább a modern aláöltözőkre emlékeztető anyag van -, védelmi szintben ugyanazt tudja, mint a Legend. Aki esőben vagy hidegben is motoros farmerben húzná a gázt, annak a szintén külső varrásos Storm lesz a megoldás, kivehető vízálló termobéléssel.

Ezek után sejthető, hogy a cucc nem olcsó: 67 500 Ft mindkettő. De mondd el magadnak őszintén, hányszor vetted fel csak a kabátodat, mert meleg van/csak elugrasz valahova/nem akarod, hogy futárnak nézzenek? Ha már van a fejeden sisak, a kezeden kesztyű, a lábad kevesebbet ér a többi testrészednél? Na ugye.