Magyarok a legjobb 500-ban az Erzbergen!

2019.06.01. 16:37
2 hozzászólás

Ha jó idő van, minden van- aktualizálhatjuk a mondást az Erzberg Rodeo pénteki napjára. És tényleg nagyon kiadta. A péntek mindig az Iron Road első futamának napja. Ez a sorsdöntő kihívás: az Erzberg aréna szintjéről indul el mind az 1800 versenyző, hogy 12 kilométer és jó 700 méter szintkülönbség megtétele után a mezőny izgatottan várja az időeredményeket. Nagyon fontos, hiszen a pénteken és szombaton megrendezett Iron Road első 500 versenyzője állhat oda a vasárnapi Hare Scramble-re. 

Az idő mostanra remek, ennél fogva a talaj ideális a versenyzéshez. Nedves, sőt, reggel inkább sáros, de legalább nincs por, és ugyan helyenként van néhány pocsolya a pályán, de ennél sose legyen rosszabb. Mindezek a kondíciók a nap folyamán aztán gyorsan változnak. Erzberg érdekessége az, hogy a reggel 8-tól rajtszámuk sorrendjében induló profik esetenként sokkal rosszabb körülményekkel kell megbirkózzanak, hiszen a reggeli hűvösebb és nedvesebb időben kisebb tapadással számolhattak. Cserébe viszont ők még pingpongasztal simaságúra elhúzott pályán, szűz nyomon mennek.

Ezért komoly az előző évi szereplés jelentősége, hiszen a következő év rajtsorrendje nagyban múlik a tavalyi teljesítményen. A 363-as számmal a magyarok közül leghamarabb, már tíz óra előtt induló Csepi Tamás értékes tapasztalatokat tudott megosztani a pálya állapotáról a többiekkel, akik a még előkelőnek számító, és a pálya állapotát tekintve optimális déli időszakban kerültek sorra a rajtnál.

Aki igazán komolyan gondolja ezt a műfajt, az 300-as kétüteműekkkel megy, a gyári csapatok versenyzői mind ilyeneket használnak. A KTM és a Husqvarna öt-öt, a Sherco kétfős csapatot indít ilyen motorokkal. Említésre méltó még a Beta és a Gas-Gas márkák jelenléte itt Erzbegen, ezen cégek 300-as motorjai 50, nem ritkán akár akár 60 lóerő feletti teljesítményt tudnak, bőven 100 kiló alatti saját tömeg mellett. Itt Erzbergen a japán konkurencia nem igazán rúg labdába, a Vashegy az osztrák, olasz és spanyol gyártók terepe.

A nagy kétütemű az ideális, magyar csapat is ilyeneken ül, mégsem ez a vízválasztó, hanem a futómű. A telók átalakítására és behangolására sokszor a versenyre felkészített motor árát ellocsolják még egyszer. Miközben ezeket a sorokat írom, így éjfél után végre megjelent a mai eredménylista az verseny hivatalos oldalán. Ilyen még nem fordult elő, így örömünk határtalan: négy magyar versenyző van a legjobb 500 között!

401. Csepi Tamás,

485. Kiss Sebastian

496. Oroszlán Ádám

500. Csizmár Kristóf

Lehetne hosszan írni arról, micsoda őrületes parádét hozott ma is a Sturm auf Eisenerz, amikor is minden őrült kipufogót durrogtatva, gumit füstöltetve, motorokat nyélgázon tiltatva, és közben jó néhány blokkot megfőzve végigvonul ezen a máskor békés kisvároson. Az anyagi kár jelentős, mondhatnánk, de nem számít. Jó a buli a focipálya méretű sörsátorban, de most nagyon rá kell pihenni arra, ami röpke néhány óra múlva következik: a szombati, mindent eldöntő Iron Road. Aki itt ismét a legjobb 500 közé fér, az indulhat vasárnap a Hare Scramble-ön.  

Az egyetlen magyar nőként induló Kinga tegnap komolyat bukott, eltört a kulcscsontja, így kénytelen kiszállni. Elkeseredve nincs, de sajnos a törés elég rossz helyen van. Nagyon bosszantja, hogy a ha nincs a baleset miatti időveszteség, simán a középmezőnyben lett volna a Lady Cupban. Várja a gyógyulást, hogy innen folytathassa. A többiek így nyilatkoztak:

Brenner Ádám: Túl vagyunk az első prológon. A kövek között jót mentem, viszont pár helyen hibáztam, és a bedurrant kezem miatt néhol lassabban tudtam menni. De innen szép lesz javítani. Ma csak a pályát figyelem, a fejkamerát nem!

Csizmár Kristóf: Mindenképp javítani akarok az időeredményemen. Úgy érzem, nem motoroztam ki tegnap a lehetőségeimet, hagytam egy kis biztonsági tartalékot a tempóban. Ma nem fogok. Az 500. helyezés rettentően bizonytalan. Bárki javít a tegnapihoz képest, az kiüt engem. Nekem kell javítanom.

Bartl Péter: Tegnap valaki, aki kicsúszott előttem, elvitte a sárga szalagot, így én is elhagytam a pályát, mire visszaértem, legalább fél percet veszítettem, ezt nagyon sajnálom. Ma a tegnapinál sokkal rosszabb körülmények között már nem hiszem, hogy javítani lehet. Megyek egy szépet!

A korábbi napok eseményeit ebben a posztban olvashatjátok.