Ogremobil, az új szereplő Budapest útjain

2019.07.04. 12:08

Új közösségi tömegközlekedési szolgáltatás indul a jövő héttől, Budapesten. A kulcsnélküli elektromos robogó-megosztó rendszer látványos járművekkel száll be az egyre több szereplős versenybe. Első ütemben száz darab elektromos robogót helyez ki az utcákra a 100%-ban magyar tulajdonú üzemeltető, később ez a szám növekedni fog.

Először az indokolatlanul széles gumik tűnnek fel az amúgy formás robogón, valóban megszokást igényel emiatt a kanyarvétel, de az első pár forduló után már nem jelent problémát az irányítás. A cég ügyvezetője szerint azért volt szükség az autókat megszégyenítő gumiméretre, hogy a budapesti utak kátyútengerén tartósan tudjon meghibásodás nélkül haladni a bérjármű. Az idő majd eldönti az elgondolás helyességét, tizenegyezer tesztkilométer tapasztalata eddig őket igazolja.

Átlagosan 45 kilométeres hatótávot kapunk, 43 kilométer per órás végsebességgel a pénzünkért, most még csak a belvárosi kerületekben. Kínában készültek a robogók, 1500 wattos motor dolgozik egy 60 voltos, 25 amperórás akkumulátorra kötve. Az akkumulátorok cserélhetők, a cég gondoskodik a letámasztott robogók megfelelő töltöttségéről. Fontos megjegyezni, hogy a villanymotorok hivatalosan segédmotoros kerékpár kategóriába kerülnek, bukósisak, jogosítvány kell a vezetésükhöz. Kerékpársávban nem, de a buszsávban lehet haladni velük, értelemszerűen a söröcske a Rómain is kiesik így a programfüzetből. A kötelező biztosítás mellett CASCO biztosítás is része a szolgáltatási csomagnak, így csak az önrész terheli az elbambuló turistát, ha belerongyol valamibe.

Néhány okos kényelmi és biztonsági extrára is gondoltak a fejlesztők. A parkoló asszisztens funkció toláskor ad egy kis teljesítményt a hajtott kerékre, ezzel téve könnyűvé a manőverezést. Bal kéznél, egy határozott piros gombbal lehet négy vezérlési sémából választani. Az 1-es biztosítja a legfinomabb gyorsulást és mérsékelt végsebességet, a 4-es fokozat adja a legnagyobb tüzet, indításkor a 2-es fokozat kapcsol be automatikusan.

Árak tekintetében nehéz összehasonlítani a már működő szolgáltatókkal, mert kombinált tarifarendszerrel debütál az Ogremobil. Percenként 20 forint mellett 79 forintos kilométerdíjat kell fizetni a szolgáltatás használatáért. Éjjel és hajnalban picit alacsonyabb a percdíj, de a parkolási díj 10 forintja konstans a nap 24 órájában.

A jövő heti rendszerindításig szerkesztőségünk elhozott két Ogrét, elsőként fogunk beszámolni az új villanyrobogó használati értékéről.