Egy jó V2-esnek mindig lenne helye

Motornánia koronavírus idején

2020.04.10. 08:03

Valószínűleg a lassan három hete tartó bezártság miatt, de újra elkezdtem motorokat nézegetni. Pedig a járműparkommal elégedett vagyok, a Banditom a prosztó stílusával együtt is egy kellemes városi motor, még ha állítani is kéne egy kicsit karbin, mert túl dúsan jár, illetve a KTM Duke II hiába nyűgös, jobb huligánt el sem tudnék képzelni. Emellett három robogóprojekt is vár: a Berzerker felújítása, a Quartz tuningja és a barátnőm születésnapjára vásárolt Dio AF35 gatyába rázása. Tudom, hogy robogóból sok jobb van, de ha ő ezt a típust szerette meg, nem fogok vele vitatkozni.

Szóval tennivaló lenne, de ezekkel mind menni kéne valahova - apropó, közben elkészült a Suzukimhoz a hosszabb, külső gáztartályos rugóstag is, csak hát azt sem tudom elhozni személyes találkozó nélkül. Marad tehát a fejben pénzköltés, és mivel V2 hiányom van, ezeket nézegetem.

Morini 3 1/2
Morini 3 1/2

Bár nagyon tetszenek, egy Moto Morinihez gyáva vagyok. Oké, egy 3 1/2-t bevállalnék, annyira csodálatos. Csak azért nem mondom, hogy a 3 1/2-be szerelték minden idők legszebb V2-esét, mert láttam már Vincentet és Brittent is. De egy modern és bonyulult 1200-astól már fáznék. A Corsaro tetszik, de igazán a Granpasso 1200-ért vagyok oda. Minden részlete zseniális, és ugyan még álló helyzetben sem ültem rajta, de nagyjából mindent elolvastam róla. Itthon is van legalább egy darab, szóval biztosan nem lehetetlen a fenntartása, de mondom, gyáva alak vagyok egy lassan tíz éve vegetáló gyártó termékéhez.

Granpasso
Granpasso

Megértem, ha nem értesz egyet, de formatervezés szempontjából számomra a Terblanche Ducatik a legállatabbak, nagyon szívesen birtokolnék egyet. A 999 bemutatóját hasonló felháborodás követte, mint a Bangle 7 BMW-t, a ducatisok Terblanche vérét követelték, mert felrúgott mindent, amit előtte Tamburini felépített. A begőzölt rajongók figyelmét elkerülte, hogy ez nem hozzánemértésből következett be, hanem azért, mert Terblanche tudatosan egy új korszakott kezdett, aminél fontos volt, hogy direkt máshogy legyenek a dolgok - állítólag az egykarú lengővilla elhagyása is egy ilyen csakazértis máshogy döntés volt.

Paul Smart 1000 SE
Paul Smart 1000 SE

Igazából egyik Terblanche Ducati ellen sem lenne kifogásom. Nem is akarok nagyot álmodni, a Paul Smart idomos Sportclassic és a 999 S rettenetesen drágák, én pedig vagyok annyira szerény, hogy álmaimban is az alap 999 alá lőjek.

Ducati Hypermotard 1100 Evo SP 3
Ducati Hypermotard 1100 Evo SP 3

Az első generációs Hypermotard gigantikus kedvencem, pláne az Öhlinses S változata, de egy Multistrada 1000 DS-nek is találnék helyet a garázsban, pláne, ha az S változatról lenne szó. De mondom, egy alap 1000-es Multi is csodás tárgy a kormánnyal együtt forduló szélvédővel, az egykarú hátsó futóművel és a sportmotorosan az ülés alá húzott két kipufogóval - túraendurók közül egyvalami érhet fel hozzá, a Benelli Trek 1130 Amazonas, de annak a soros háromhengeres blokkja közel sem annyira szép, mint a levegős L2-es. A Multi csodálatosan elborult jármű, amin látszik, hogy a tervező magasan tett mindenre, ami megszokás volt.

Benelli Trek Amazonas 1130
Benelli Trek Amazonas 1130

És állítólag nem is problémás, egy szlovák kolléga több mint ötvenezer kilométert pakolt a sajátjába, amely így lassan 80 ezer kilométernél jár, és problémamentes.

749
749

Szóval ezres Mutli van jó áron, de mostanában kevés időm jut túrázni, ezért ki tudnék egyezni egy 749-cel is - optikailag ugyanazt tudja, mint a 999, csak könnyebb és kezesebb, a 108 lóerejével és a 80 Nm nyomatékával tökéletesen elég lenne. Nem is nagyon babrálnám, a kuplung kinyitásán kívül meghagynám gyárinak - azt is csak azért, hogy ne kelljen 30 ezrenként felújítani. Még a gyári kipufogó is tökéletes. Úgy is vállalnám, hogy tudom, a Testastretta blokk bonyolult és nehezen szervizelhető - aki szerint a 916 Desmoquattrója szerelői szempontból rettenet, az inkább bele se fogjon a Testastrettán a szelephézagállításba.

749
749

Mondjuk ha már bonyolult és hegyes V2-es vásárlására szánnám magam, simán lehet, hogy megremegne a kezem, és a Ducati helyett más gyártóhoz mennék: a KTM-hez. Az LC8-cal szerelt supermotók mind zseniális tárgyak, és nem is kell feltétlenül az R kivitel, hiszen az alap is olyan, mint máshol a csúcsmodell. Érdekesség, hogy a 990 SM alapból progresszív első rugóval készül, míg az R egyenletes menetemelkedésűvel - hiszen az alapnak mindenhol jónak kell lennie, az R-nek meg főleg pályán, de ott nagyon.

SMT weiss 990 HGweiss

Egy 990 SMT-vel a szívet és az agyat is egyszerre szolgálnám ki: praktikus, kényelmes motor, és a 990-esek közül a legsimább, mire idáig eljutottak, addigra a gyerekbetegségeket már kigyomlálták. És ezzel el lehet menni túrázni, az utas sem szenved, ki lehet vele látogatni pályanapra, és ha úgy van, két oldaldobozzal a nagybevásárlást is letudhatom - kell ennél több?