A műszakiról üvöltve dobnák ki, de a Dakaron jó volt a második helyre
Erről van szó:
Ezt a remekművet a KTM-es Toby Price hozta össze a Dakar 8. szakaszán. Valószínűleg ő sem táplált komoly reményeket az igényes javításával, és őszintén meglepődött, amikor a 229 kilométer után a tankolásnál az egyik gyorskötöző még fent volt. A 709 kilométeres etapot egyébként a másodikként zárta, és összetettben is a második helyen állt.
Jogos a kérdés, hogy miért volt szükség ilyen gányolásra? A hetedik szakasz egy maratoni első napja volt, vagyis a motorosok a csapattól elszakítva töltik a pihenőidőt egy bivakban, maguknak kell elvégezniük a karbantartásokat, és pótalkatrészek sem állnak rendelkezésükre. Csak magukra számíthatnak. Ilyenkor külön stratégiával kell készülniük, hiszen ha a motort leharcolják, másnap nem tudnak tovább menni - 2015-ben például Barreda így égette fel az előnyét, a maratoni második napjának törött kormánnyal kellett nekivágnia, mert rosszul osztotta be magát. És gumiból sem szabad bármennyit elhasználni, egy versenyzőnek a szabályok hat párral engednek meg.
Price abroncsa nem volt a helyzet magaslatán, de az ausztrál pilóta remekül meggányolta a Michelint - azt azért érdemes hozzátenni, hogy ők nem levegővel teli belsőt használnak a bütykös külső köpeny alatt, hanem úgynevezett mousse-t, ami egy butil habból készült tömör belső. A mousse egyébként lágy, olyasmi, mintha 0,8-1 bar közötti guminyomással mennél, kimondottan terepre való, és ami lényeg: érzéketlen a defektre. Ez viszont nem jelenti azt, hogy ne lehetne tönkretenni, a hő például az ellensége, de a beleszúródó dolgok is ki tudják végezni, egy ág, szög vagy éles szikla azért tönkre tudja tenni. Kevesebbet kell vele foglalkozni és biztosabb vele a beérkezés, mint egy levegővel teli belsővel, de nem örök életű.
Illetve az sem véletlen, hogy csak profi endurósok és ralisok használják: drága, nagyon nehéz szerelni, és a legtöbb mousse nem is rendelkezik közúti jóváhagyással. Itthon a kisebb költségvetésű terepmotorosok inkább vagy erősített triál belsőt használnak, vagy úgynevezett dupla belsőt - ilyenkor a külső és a belső közé beraknak egy szétvágott belsőt, amivel szintén nem könnyű szerelni, de egy jó endurós úgy cserél gumit, ahogy te megvajazol egy szelet kenyeret.