Egy kis Harley mindenkinek jól áll

Sapka BMW R18 projekt: a művész végre alkothat

2021.05.08. 07:09
1 hozzászólás

Jelentjük, az R 18-as BMW készül, szinte elnyerte végleges vonalvezetését és karakterét, de azért van még hátra feladat bőven. A művész szerint  a folyamat óceánján épp béke honol, a napok nagyobb viharoktól mentesek.  Legutóbbi látogatásom alkalmával Sapka mester épp parallel tevékenykedett, így miközben nekem mutogatta a legújabb változásokat, közben saját kisbuszán végzett életmentő műtétet. Azon a ponton viszont, amikor az április végi felhőszakadás a nyakunkba zúdult, némileg ideges lett, mert a friss csiszolás és gittelés a múlté lett. Ezért inkább elkezdtünk beszélni a motorról.

- A tank pozíciója átalakult, ez már a végleges helye, így lejjebb került három centivel. A légszűrőház végre teljesen ki lett irtva, kikerült az a kazulátum onnan, eltűnt a Daewoo Tico teljesen. A sárvédő is elkészült, és megmutatta magát eredeti formájában. Ott egy kicsit töprengtünk, de végül amellett döntöttünk, hogy legyen hosszabb, így tényleg nem tudja felverni a sarat. A hátsó sárvédő pedig leér a lengővilla alá, adva így egy szép befejezést a motornak. A végleges forma nagyjából ez lesz, de a kipufogó világa, a légszűrőház kialakítása, és a kezelőszervek azért tartogatnak még meglepetéseket.

- Úgy tűnik az első fényszóró is tovább finomodott.

- Igen, hegesztettem rá egy átalakító gyűrűt, ebbe kerültek a műszerek. Egy H-D kipufogó végének az átmérője pont stimmelt, így azt levágtam, és rákerült erre. Pont kiadja.

-  Létezik nálad olyan átépítés, amely nem tartalmaz némi Harley-Davidsont?

- Egy kis Harley mindennek jól áll. De a valóság az, hogy tele van a fejem a típus paramétereivel, így nekem a legjobb mankó, és emiatt sokszor nyúlok vissza.

- Jelenleg mi a legnagyobb kihívás?

- Egyértelműen a légszűrőház. Azt hiszem, az még nagyot fog robbanni, és szükség lesz némi műszaki bravúrra, hogy kialakuljon a végleges forma. Önszopatás a javából, de bármit megtettem volna, hogy az a műanyag borzalom eltűnjön onnan. A szívócsonk kezdetét kimarattam CNC-vel rozsdamentes acélból, ami azért eltartott egy ideig. Ebből is készült vagy két próbaváltozat, mire a harmadik tökéletes lett, mert a tömítés helyét is bele kellett varázsolni a szakembereknek.

Erre a kiegészítő alkatrészre egyébként azért volt szükség, hogy ki tudjak állni egyáltalán. Ezt hívom inkább alkotásnak, ami jobb és nyugodtabb időszak, mert a bontás során sokszor felidegesítem magam, látva az eredeti elemeket. Ilyenkor meg csak állok, tartom a kezemben például ezt az acél lapot, és próbálom kitalálni, hogy miként legyen. A hely elég kötött, a hengerfejet össze kell kötni a légtömegmérővel, ennek kell majd egy pici ház, amelybe a szenzorokat burkolom, és aztán át kell variálni teljesen a csőrendszert. Ami biztos, hogy a két nyitott légszűrő a tank alá fog kerülni, de viszonylag mégis elérhető helyen kell maradnia, hogy takarítani is lehessen őket. Ha ezzel végeztem, jöhet a kipufogócsonk újragondolása, a takarólemezek visszavágása, így szépen sorban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.