Fűnyírómotort faragtak a 900-as Hondába

2021.08.25. 10:08
1 hozzászólás

A keményvonalas V8-fanatikusok száján olykor kicsusszan a fűnyírómotor kifejezés, ha a fogalmaik szerint apró motorral szerelt – Európában inkább átlagosnak számító – autókról beszélnek. A CarsAndCameras Youtube-csatornát futtató srácokat ilyen vádak nem érhetik, ők igazán a szívükbe zárnak minden olyan gépet, amit motor hajt, legyen az akármekkora. Ha pedig fűnyírómotorról van szó, akkor azt náluk szó szerint kell érteni. Egyik munkájuk lényege ugyanis, hogy egy rajongójuktól kapott Honda 919-be (ez a 900-as Hornet észak-amerikai verziója) beépítettek egy Predator 212-t.

Ahogy a neve mutatja, ez egy 212 köbcentis egyhengeres, ami egyébként 6,5 lóerőt tud, nincs tehát valami közel a gyári sornégyes 110 lóerejéhez. Cserébe legalább nem túl drága: 150 dollár körül fizettek érte, vagyis nagyjából 45 ezer forintot. Mentségükre szóljon, hogy legalább nem a 79 köbcentis, háromlovas Predatort választották, igaz, nem sokkal drágábban már a rettentő nyolc lóerős 300-ast is vehették volna.

Az alapos előkészítő-tervező munkát, na meg a konkrét építést természetesen videóban dokumentálták, a végeredmény pedig természetesen egy működőképes Honda lett. Az amúgy eléggé ütött-kopott 919-esből lett egy Honda 212, vagy nevezzük akárminek, és bár igen bizarr az egész koncepció, valójában egész vagány a hangja, a füvön pedig még burnoutolni is tud.

Mégsem ez a legmókásabb pontja, hanem az indítás. Természetesen első rántásra indul – igen, rántásra, hiszen a fűnyírók már csak ilyenek. Amúgy elég lustán lódul meg a Honda ebben az átépített formában, nyilván a fűnyírómotort nem arra tervezték, hogy motorkerékpárt mozgasson. Kicsit még lábbal is rá kell segíteni, hogy meglegyen a lendület. Végsebességet is mértek a srácot, 29-cel hasítottak vele, noha mértékegységet nem említenek, minden bizonnyal mérföld per óráról van szó, vagyis km/h-ban szinte alulról karcolják az ötvenet. Nem is olyan rossz.

Az eredeti blokk sem megy ám veszendőbe. Azt egy következő projekt érdekében emelték ki a 919-es vázából: egy krossz-gokartot fognak hajtani vele. De ne szaladjunk ennyire előre. Most álljunk meg egy pillanatra, és gondolatban papírozzuk le idehaza a fűnyírómotoros Hornetet.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.