A mi tíz motorunk, amit mindenkinek ki kéne próbálnia

március 17., 06:11 Módosítva: 2020.04.09 06:19
201
13 hozzászólás

Az egész lista amolyan szerkesztőségi rutinfeladatnak indult, nem voltak fix irányok, csak annyi, hogy 10 motor, amit ki kell próbálni ebben az életben. Mindenki a saját belátása és ízlése szerint adta le a listáját, amiből végül súlyozott pontozással kialakult az, ami a múlt héten meg is jelent. A következők pedig a szerzők saját listái, indoklással.

13 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ha térdvédő jön be, nem a motoros nadrág

március 13., 06:13 Módosítva: 2020.03.24 06:14
90
15 hozzászólás

A kérdésre, hogy hordjál-e térdvédőt, szerintem csak egyetlen válasz létezik: ha ilyet kérdezel, hülye vagy. Még ha csak a legolcsóbb térdvédőre telik is, az tuti, hogy többet ér, mint a pőre farmered energiaelnyelő képessége.

Nem mondom, hogy csak teljes páncélban szabad kihajtani az utcára, én sem csatolok fel minden lehetséges védőfelszerelést. Volt idő, amikor a sisak mellett a szimpla bőrdzseki volt a legkomolyabb kiegészítő, amit felvettem. Ma már úgy vagyok vele, hogy alsógatya nélkül kevésbé érezném magam meztelennek motoron, mint térdvédő és protektoros dzseki nélkül.

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kézműves motorépítés: kimaxolva

március 12., 16:41 Módosítva: 2020.03.24 06:14
82
8 hozzászólás

Roland fanatasztikus videót küldött, szkeptikusan kattintottam bele, aztán elakadt a szavam. A kollégáknak röviden összefoglaltam, mondták, hogy kamu. Megnézték, elakadt a szavuk. Assur, a TC hírszerkesztője a kerékre mondta, hogy azt készen lett hozzávéve. Megnézte az annak az elkészítéséről szóló részt, és azóta nem szól hozzám.

35 tökéletes perc, jó szórakozást.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Londonban a BMW F 750 GS-re esett a rendőrök választása

március 3., 09:18 Módosítva: 2020.03.13 06:22
71
2 hozzászólás

A londoni rendőrség a hazai gyakorlattal szemben nem az R 1200 RT modellből rendelt szolgálati változatot, hanem az F 750 GS rendvédelmi kivitelévelm az F 750 GS-P-vel szerelkezett fel, hogy fel tudják venni a robogós és mopedes bűnözőkkel a harcot.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mire menne a legjobb superbike a MotoGP mezőnyében?

február 18., 14:10 Módosítva: 2020.03.06 06:20
594
3 hozzászólás

Állítólag a Kawasaki megkérdezte, hogy elindulhatnának-e szabad kártyával a MotoGP valamelyik futamán a Superbike VB-s ZX-10RR-rel, de Carmelo Ezpeleta, a Dorna (a Superbike és a MotoGP jogtulajdonosa) feje elutasította az ötletet. Ezpeleta a GPOne-nak adott interjúban azt mondta, hogy nem szabad keverni a GP-t és a Superbike-ot, hiszen a két sorozat másról szól. A GP a prototípus motorok bajnoksága, a Superbike-ban pedig széria-alapú versenygépek vannak.

Jonathan Rea és a Kawasaki ZX-10RR
Jonathan Rea és a Kawasaki ZX-10RR
3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Megveszed a legolcsóbb Ducatit, mi bajod lehet?

február 9., 07:35 Módosítva: 2020.02.19 06:27
559
27 hozzászólás

Tudom, írnom kellett volna erről a Ducatiról korábban. Mondjuk, írtam is, hiszen a kezdő motorossal Ausztriába témájú cikkemben szerepelt a fekete Monster 600-as, de tudom, kissé elvarratlanak voltak azok a szálak.

27 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Így néz ki egy """"széria"""" motor :D:D:D

január 31., 08:30 Módosítva: 2020.02.19 06:27
232
1 hozzászólás

Kezd ismét magára találni a Superbike VB, a 2020-as szezon kimondottan jónak ígérkezik, végre több komoly ellenfelet is kap Rea, aki az elmúlt öt évben ötször nyerte meg fölényesen a bajnokságot. Rea elmondta, hogy 2020-ban még nyerni szeretne, aztán ha úgy van, eljön a visszavonulás ideje.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Negyedszázad két keréken

január 25., 07:26 Módosítva: 2020.02.19 06:27
200
25 hozzászólás

200 méteren múlt az egész. Simonek Péter barátom, rádiós kollégám dobott ki MZ 150-esével 1994 szeptemberének végén a Pollack Mihály tértől a Kálvin térre a metróhoz. Valahonnan   azt hiszem motoros főnökünktől - került plusz sisak, én rohantam mint rendesen, felültem mögé, 30 másodperc múlva leszálltam. A dolog elég mély nyomokat hagyhatott bennem, mert alig egy hét múlva, egy hakniból meg némi kölcsön segítségével megvettük az első 125-ös MZ-met   használtan.

25 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Soha fel nem tett kérdésre adtak választ. Kétszer.

január 23., 12:53 Módosítva: 2020.02.12 06:28
69
9 hozzászólás

A vázspecialista Martek annak idején készített két zseniális vázat a GSX-R1100-hoz, és mind a kettőről tudni, mi lett vele: az egyik Guy Martinhoz került, arról már írtunk hosszabban, a másik pedig az azóta elhunyt Keith Flinthez - bár mindkettő Martek-vázas és turbós, de nagyon eltérőek, nagyon máshogy adnak választ ugyanarra a soha fel nem tett kérdésre.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

2,8 másodperc alatt százra. Salakon.

január 22., 00:00 Módosítva: 2020.02.12 06:28
978
3 hozzászólás

Minden alkalommal, amikor megismerkedek valakivel és elhangzik a salakmotor szó, az első kérdés, hogy: "az az ugratós, ugye". Ki kell ábrándítsam, az a motokrossz, amire ő gondol. Legkönnyebben motoros drifteléshez lehetne hasonlítani, azzal a legnagyobb különbséggel, hogy itt a keresztben közlekedés funkcionális szerepet tölt be, mintsem látványelemet. Holott látványból itt sincs hiány, már ha csak az egész analógiáját tekintjük. Lássuk, miről is beszélek: négy elvetemült fenegyerek felül egy minimum 77 kilós biciklire, mely meg van támogatva egy 500 köbcentis, metanollal hajtott egyhengeressel,  majd a startszalaghoz sorakozva, a bal csizmájukon egy-egy vaspapuccsal megkeresik a számukra legideálisabb árkot, melyet elődeik vájtak ki a korábbi futamok során, és teljes testsúllyal a kormányra terhelve várják a szalag felcsapódását. Ami ezután történik, az maga a földöntúli őrület.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Érdekes dolgokat árvereznek el Las Vegasban

január 21., 13:59 Módosítva: 2020.02.12 06:28
54
1 hozzászólás

Már most ki lehet jelenteni, hogy csütörtökön lesz az év legsúlyosabb motoros aukciója: a Bonhams egy halom ritka és értékes kétkerekűt árverez el Las Vegas-ban, köztük olyan kincseket, mint egy 2006-os, nulla kilométeres, soha ki nem csomagolt, még mindig az eredeti szállítóládájában lévő, Ducati Paul Smart 1000 Limited Editiont - ez a Ducati Sport Classic-nak volt az Öhlins-es, félidomos kiadása, mellyel a Paul Smart 1972-es Imola 200-as győzelmének állítottak emléket. 7-9 millió forintra becsülik, és az sem töri le az árát, hogy ketten is összefirkálták: a két tervező Pierre Terblanche és Miguel Angel Galluzzi is dedikálta.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Miért ilyen furcsa a Bimota Tesi H2 futóműve?

január 8., 14:43 Módosítva: 2020.01.28 06:40
47
6 hozzászólás

A teleszkópvillának vannak előnyei, például könnyűek, jó visszajelzéseket adnak és kellően merevek tudnak lenni, de vannak bizonyos kompromisszumok is. Ilyen például, hogy a sokoldalúságuk zavart kelt, a különböző funkciók interferenciát okoznak a rendszerben: terhelés hatására megváltozik a kormányzás, a gyorsulásból és fékezésből származó tolóerő áthalad a rugózáson, és a villára ható erők hatnak a váznyakra is. Ezen felül bizony van egy rugalmasságuk, terhelés alatt hajlanak, olyankor pedig nő a belső súrlódásuk, romlik a belső alkatrészek mozgása. Ezek kiküszöbölésére dolgozta ki a Bimota a Tesi első futóművét, aminél különválasztották a rugózást a kormányzástól, és ezt a rendszert kapja meg a Tesi H2 is.

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Lerohadtam, de már nem is érdekelt

2019. november 30., 08:13 Módosítva: 2019.12.11 06:46
104
7 hozzászólás

A turbometálos srácok idén is megrendezték a szokásos Mopedmetált, a rendszám nélküli (veterán) motorok éves találkozóját. A korábban évekig budapesti rendezvény már tavaly kinőtte a lehetséges budapesti helyszíneket, ezért a tamási velodrómba költözött, ahol veterán és/vagy klasszikus (nem robogó) kinézetű kismotorral 2500 forintért cserébe mopedmetálos matricát és korlátlan körözési lehetőséget lehet nyerni.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen egy kör azon a versenyen, ahol nincs bukótér

2019. november 22., 11:56 Módosítva: 2019.12.05 06:18
121
0 hozzászólás

A hétvégén ment le a Macau GP, amely még a Man TT-nél is aggasztóbb, ugyanis nem arról van szó, hogy sok helyen nincs bukótér, hanem EGYÁLTALÁN nincs bukótér, ha hibázol, mindenképpen nekicsapódsz a falnak. Tempó viszont van.

macau onboard
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Sebestyén Peti szerződést bontott a Hondával

2019. november 20., 14:08 Módosítva: 2019.12.05 06:18
164
3 hozzászólás

Ugyan a MotoGP-ben forr a levegő, és a Repsol Honda bejelentette Álex Márquez érkezését bátyja mellé, bennünket mégis sokkal jobban foglalkoztat az, vajon mi lesz az egyetlen világbajnokságon induló menőnkkel, Sebestyén Péterrel, miután idei csapata, a PTR Honda bejelentette, hogy a japán Okubo mellé a német Patrick Hobelsbergert szerződteti le. Többek között ezt szerettük volna megtudni, amikor felhívtuk telefonon.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ha ez nem jó, garantáltan felkened a dugattyút a hengerfalra

2019. október 31., 06:06 Módosítva: 2019.12.05 06:18
84
12 hozzászólás

1893-ban Bánki Donát és Csonka János között a szokásos beszélgetéssel kezdődött a buli:

-Fogadok, nem tudod 1:14,7-hez bekeverni...!
-Fogd meg a söröm....
....és bekeverte.

Akik nem hallgattak négy féléven keresztül (legjobb esetben 4 félév csak) hő- és áramlástant az egyetemen, azoknak elárulom, hogy a benzin tökéletes égéséhez szükséges tömegarány az 1 kg benzin és 14,7 kg levegő keverék elérése. Ezt nevezzük sztöchiometrikus keverési aránynak, amit a szakirodalomban a görög lambdával jelölünk, és értéke 1 (mint a legtöbb hő- és áramlástan zárthelyi pontszáma, amíg nem veszi komolyan az ember).

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kezdő hiba: lankad a figyelem, és megvan az esés

2019. szeptember 23., 06:49 Módosítva: 2019.10.01 06:11
178
33 hozzászólás

Vannak örök hippik. Vannak született csinovnyikok. Akad olyan is, aki képtelen a négy fal között maradni, mert eleve autó- vagy motorbuzinak születik. Mások meg törtetnek, mindenük a karrier és a baktériummentes konyhapult. Sokfélék vagyunk és egy bizonyos kor fölött megkövülnek a viselkedésmintáink, a korábbi luxusaink meg közben elvárássá válnak, ha valahogy ki tudjuk egyáltalán gazdálkodni őket. Szimpatikusabbá azonban nagyon kevesen válunk. És a legnehezebb, de tényleg a legnehezebb dolog már érett, sőt, beért emberként valami újat csinálni, olyat, amihez komoly agyi, lelki befektetés kell. Valami mást, olyat, ami jó sokáig esetleg még kényelmetlen is, mindezt csak annak reményében, hogy utána esetleg szintet lépjél örömben.

33 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Már a drága tuningcuccban sem bízhat az ember

2019. augusztus 21., 12:01 Módosítva: 2019.09.05 07:12
76
12 hozzászólás

Még a blokkszétborítós anyagban is benne volt, hogy mivel szembesültem, mikor az első olyan alkatrészt levettem, ami már bepillantást enged a blokkba. Ez név szerint a reed-valve (membránszelep) volt. Szeretem reed-valve-nak hívni és annak is fogom, és most, hogy ezt tisztáztuk, menjünk kicsit bele a lelki világába.

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Zarco úgy hagyta ott a KTM-et, mintha égne a ház

2019. augusztus 12., 16:42 Módosítva: 2019.08.22 06:45
20
0 hozzászólás

A MotoGP ausztriai futama sok szempontból érdekes volt, magát a versenyt megírja majd szerdára Guld kolléga, aki kint volt a helyszínen, most foglalkozzunk inkább azzal, hogy Johann Zarco egy évvel a szerződése kifutása előtt otthagyja a KTM-et.

05-johann-zarco-fra dsc8429.gallery full top fullscreen
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Érdemes egy pillantást vetni a Kawasaki endurance versenymotorjára

2019. augusztus 12., 14:32 Módosítva: 2019.09.03 06:12
58
3 hozzászólás

A suzukai nyolcórás mindig izgalmas - egyrészt mert az Endurance Világbajnokság zárófutama, másrészt a japán gyártók hazai versenye, ahol mindig sztárparádéval állnak fel a gyári csapatok. Az elmúlt években már-már külön presztízskérdés lett, hogy ki hány sztárt hív el más gyorsasági világbajnokságokról. Az idei évben elég kaotikus lett a verseny vége, győztesnek utólag a Kawasaki gyári csapatát hozták ki, ahol három Superbike VB-s pilóta húzta a gázt - Jonathan Rea, Leon Haslam és Toprak Razgatlıoğlu nagyot mentek, a Kawasaki ugyanis ezelőtt csak egyszer, 1993-ban nyert Suzukában. És most térjünk rá a lényegre, hogyan is készítették fel a Kawasaki Ninja ZX-10RR-t a nyolcórás menetre.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Lorenzo visszamenne a Ducatihoz?

2019. augusztus 9., 16:39 Módosítva: 2019.08.22 06:45
21
2 hozzászólás

Mindössze két olyan motorversenyző van most a MotoGP-ben, aki még nem írt alá a 2020-as szezonra, Jack Miller és Takaaki Nakagami, és úgy tűnik, hogy nem lesznek nagy drámák és izgalmas fordulatok a jövő évi felállásban - ettől függetlenül a pletykáknak pörögniük kell - ld. még a Superbike VB-t, ahol éppen a nyári szünet alatt jönnek elő a legvadabb elméletek. Vegyük végig, mik a pletykák és a tények!

99-jorge-lorenzo-esp dsc2988.gallery full top fullscreen
2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Dolomitok-túra. Csapatban. Ducatikkal

2019. augusztus 4., 07:09 Módosítva: 2019.09.03 06:12
237
53 hozzászólás

A fokozatos fejlődés híve vagyok. Motorozásban is. Sőt, pláne. Igaz, ha a fejlődésem olyan fokozatokban történik, ahogy eddig, akkor nagyjából az unokám jut majd el először oda, hogy pályamotorozzon. Én meg addigra már halott leszek. Fokozni kéne a tempót.

53 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A mai nap hősei a Gold Winggel terepezők

2019. július 23., 15:38 Módosítva: 2019.07.26 14:38
295
9 hozzászólás

Ha a szádat még nem is hagyta el, de biztosan hallottad már a mondást, hogy minden motor terepmotor, csak megfelelően kell használni. Ezt a tézist erősíti meg az alábbi videó, amin két különc veterán, 1100-as Honda Goldwingeken terepezik. A csúcspont pedig az, amikor egy Husqvarna endurón ülő ember veszi őket, és szemmel láthatóan a Gold Wingek nem tartják fel a Husqvarnát. Bár unalmas onboardnak indul, érdemes végignézni, mert néhol határozottan durván mennek, és nem csak ahhoz képest, hogy Gold Wing van alattuk.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ogremobil, az új szereplő Budapest útjain

2019. július 4., 12:08 Módosítva: 2019.07.11 07:25
522
32 hozzászólás

Új közösségi tömegközlekedési szolgáltatás indul a jövő héttől, Budapesten. A kulcsnélküli elektromos robogó-megosztó rendszer látványos járművekkel száll be az egyre több szereplős versenybe. Első ütemben száz darab elektromos robogót helyez ki az utcákra a 100%-ban magyar tulajdonú üzemeltető, később ez a szám növekedni fog.

32 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nem a V4-es prototípus lesz a legérdekesebb Ducati a Pikes Peaken

2019. június 19., 16:23 Módosítva: 2019.07.11 07:24
50
3 hozzászólás

Michael Woolaway a Deus Ex Machina motorépítője, és időnként magának is épít valami érdekeset, igaz, az jó eséllyel erősen más hangulatú lesz, mint amit a Deus potenciális ügyfelei keresnek. Tavaly például a Pikes Peak hegyi felfutóra épített egy Ducati Hypermotard SP-t, amelybe egy Ducati 1198 RS superbike versenymotor blokkját csavarozta bele - és azzal 156 kilós és 200 lóerős szörnnyel végül a második lett a kategóriájában.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még