Apróságokon is lehet tuningolni, nem is keveset

2019. május 31., 06:22 Módosítva: 2019.06.23 07:11
52
7 hozzászólás

Az elmúlt időszakban  gőzerővel dolgoztam, illetve dolgoztunk azon, hogy a motor végre hazai vizeken legyen. Még nincs a kezeim között, de látom a fényt az alagút végén. Ami biztos, hogy ezt a tortúrát nem kívánom egy ellenségemnek sem, mert több mint hét hónap telt el azóta, hogy eldöntöttem, ideje megpakolni a konténert és hajókázni.

7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ötven éve forgatta fel a világot a Honda CB750

2019. május 14., 09:21 Módosítva: 2019.05.29 06:49
621
8 hozzászólás

A Honda CB750 egycsapásra megváltoztatta a motorozás világát: az első olyan nagyszériás motor volt, amely keresztbe épített négyhengeres motorral, önindítóval és tárcsafékkel érkezett - és erre használták először a superbike kifejezést, jelezve, hogy új mércét állított fel. 1969 mérföldkő volt a motorgyártás szempontjából.

03 hondacb750
8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Régi idők versenyei, ahogy még soha sem láttad

2019. május 3., 13:37 Módosítva: 2019.05.13 13:27
163
4 hozzászólás

A magyar motorsport története nem a záporozó sikerekről szól, hanem a küzdelemről, elszántságról, a szűkös lehetőségekről, szorgalomról,  összeszorított fogakkal viselt, néha szó szerint fájdalmas áldozatokkal járó harcról - és ebből néha kinőttek olyan eredmények, mint Drapál János vagy Szabó II László futamgyőzelmei. Ha valakit érdekel a téma, a Motorversenyek 1948-1971 című albuma kötelező darab, innentől idézném az egyik szerzőt, Nyitrai Istvánt:

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

És hogy megy!

2019. április 21., 12:14 Módosítva: 2019.05.29 06:49
292
17 hozzászólás

(Ti, akik vasárnap reggelente várjátok a szerelős posztokat, és zavar, hogy mostanában nem mindig akkor élesednek, utána viszont már nem találjátok őket, javaslom, inkább iratkozzatok fel a szerzői facebook-oldalamra, mert ott fent van az összes poszt, visszapörgethetően, valamint privátban tájékoztatni szoktam mindenkit arról is, jön-e valami érdekes és mi az oka az elmaradásoknak.)


Valahol ott hagytuk abba Bálint CB125-ösének a sztoriját, hogy meglettünk az olajcserével, a légszűrőkkel, a karbicsonkokat pótoltuk, a karbikat nagyjából belőttük, ránéztünk a gyújtásra, s ezzel azt hittük, a nehezén túl vagyunk. Ó, mi szerencsétlen álmodozók...

17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az se volt hülye, aki feltalálta az elektromos gázkart

2019. március 30., 09:40 Módosítva: 2019.04.16 14:22
116
0 hozzászólás

Ver engem a sors: egyik reggel éppen jöttem be dolgozni a Bandittal (ideális városi jármű :D) - szemerkélt az eső, éppen csak gurultam, adtam egy minimális gázt, majd hallottam egy halk "páng"-ot. Ó, adja isten, hogy ne a gázbovden legyen - gondoltam. De az volt.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

A Vincentek tovább élnek

2019. március 19., 16:26 Módosítva: 2019.04.02 12:25
35
2 hozzászólás

A Motorrad Fuchs 25 éve foglalkozik veteránokkal - 2006-ban nyílt a motorokra specializálódott restauráló műhelyük, és elképesztő a kínálatuk, a honlapjukon órákra el lehet veszni - még Csikóst is ki tudtam zökkenteni vele, pedig elég elfoglaltnak tűnik. Viszont ha csak egy motort nézel meg közülük, akkor ez a Norvin legyen az.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Összállt és jó lett az NSR250R blokkja

2019. március 19., 06:14 Módosítva: 2019.04.09 14:50
189
24 hozzászólás

Abban megegyezhetünk, hogy idáig ez leginkább az orális örömszerzés önmagamnak kategóriába sorolható szórakozás volt.  Talán egy fejezet ezzel lezárult. Minden darabokban volt már, ennek megfelelően mondhatom, hogy a drámai alkatrész-beszerzések korszaka többé-kevésbé lezárult. Na nem, nem lett olcsóbb vagy egyszerűbb ezután sem, de már sokkal inkább tervezhető volt, mire kell majd kiadni.

24 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Aki feltalálta a könyökön fordulást

2019. március 8., 12:04 Módosítva: 2019.03.25 10:38
191
5 hozzászólás

A MotoGP-ben most divatos könyöklős stílust szokás a Márquez-korszak hozományának tekinteni, de hozzá kell tenni, hogy maga a mozdulat már a nyolcvanas években a repertoárban volt, csak kevesen használták. És nem is Ben Spies volt a könyöklés nagy úttörője, hanem egy francia úr, Jean-Philippe Ruggia.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Csak távolról hasonlítanak egymásra a Ducati Panigale V4 RS19-ek

2019. február 21., 14:19 Módosítva: 2019.03.07 06:54
7
0 hozzászólás

Az idei Superbike-világbajnokság egyik érdekessége a Ducati V4-es versenymotorja lesz, amelytől az olaszok azt várják, hogy végre visszaszerzi nekik a győzelmet. Érdemes egy pillantást vetni Eugene Laverty V4 RS19 versenymotorjára.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Na, ezért csapnak el a kereszteződésben

2019. február 20., 12:35 Módosítva: 2019.03.01 06:28
396
65 hozzászólás

Nem akkor váltott zöldre a lámpa a Fogarasi úton, már jó ideje szabad volt az út. Előttem senki, csak én jövök a külső sávban motorral. A Bagolyvár utcai lámpánál egyszer csak befordul elém egy kisautó, tán Corsa.

Nagy fék, duda, ökölrázás, káromkodás. Nézek a sofőrre, mégis, mi az istenverését csinál? Az meg, megdöbbent arccal néz vissza a garázda motorosra, és mutogat. Mutogat a lámpájára: neki zöldje van, tehát mehet. Mégis mit hőbörög a sisakos majom?!

A megdöbbenéstől csak annyit tudtam hirtelen kinyögni, hogy és akkor a szemből jövőt el kell ütni? Hát annak van elsőbbsége! De kicsit el is bizonytalanodtam – lehet, hogy én néztem be, és piroson hajtottam át? Kizárt, basszus, az nem lehet. Tuti, hogy zöld volt. És ebben a pillanatban összeállt, mi is történt.

65 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Angilában minden perverz megtalálja a neki való újságot

2019. február 19., 14:39 Módosítva: 2019.03.01 06:28
0
3 hozzászólás

Míg nálunk tényként kezelik, hogy a nyomtatott újság már halott, és csak különcök olvasnak papírról, addig nyugaton megéri hajszálvékony rétegnek szóló, kizárólag a 80-as, 90-es évek motoros dolgaival foglalkozó lapot indítani. A Retro-RR megjelenése egyértelmű üzenet a világnak: eddig a 60-és és 70-es évek volt a menő, most viszont ideje rehabilitálni a 80-as és 90-es éveket is, elvégre ez volt a Superbike aranykora.

3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ár-érték arányban verhetetlen a Lidl sisakja

2019. február 14., 06:48 Módosítva: 2019.03.01 06:28
37
53 hozzászólás

A sisakot csak motoros boltból mozgalomnak van egy rossz hírem: az idei Totalbike24-en a gépátvételen egy srác sisakja megbukott, Gépátvétel Gábor el is vette tőle, és bezárta a furgonjába, nehogy bárki fel próbálja venni a versenyre. Egy drága motyókat is áruló fővárosi motoros boltban adták el neki a mindenféle ECE tanúsítvány nélküli bukót - a srác végül egy másikban ment fel a pályára, hogy aztán elég jó köröket menve a verseny történetének legsúlyosabb bukását mutassa be. Belegondolni is kellemetlen, mi lett volna abban a sisakban.

53 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Eséssel teszteltem, nem lett bajom

2019. február 9., 16:22 Módosítva: 2019.02.25 06:25
54
14 hozzászólás

Ahogy nincsen minden célra megfelelő motor, nincsen minden útra megfelelő motoros ruha sem. A túrakabátom városban túl meleg, bélés nélkül pedig kellemetlenül bő. A bőrdzsekim nem lebeg nagy tempónál és vagány, de 20 fok alatt fázok benne. És van még két további textilkabátom, hogy motorhoz, időjáráshoz, távhoz tudjak öltözni. A motoros farmer viszont mindegyikhez passzol.

14 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Elkészült a legkirályabb fotó remake-je

2019. február 4., 13:11 Módosítva: 2019.02.14 06:54
131
3 hozzászólás

Tizenkét évvel ezelőtt készült egy ikonikus fotó: a Ducati akkori Superbike versenyzője, Ruben Xaus az 1100-as Hypermotarddal a szardíniai pályán egyszerre térdel, csúszik keresztbe, és emeli fel a hüvelykujját, jelezve, hogy minden tökéletesen rendben, bőven a komfortzónáján belül motorozik. Csak viszonyítási alapnak: a kép 2007-es, még a gazdasági világválság előtt készült, három évvel azután, hogy elindult a Facebook próbaüzeme és csak két év telt el a Youtube megalapítása óta. Régen volt, na.

ruben-xaus-ducati-hypermotard-1100-slide
3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Mit ér egy belépőszíntű nadrág és csizma?

2019. január 29., 12:04 Módosítva: 2019.02.14 06:53
39
0 hozzászólás

A Totalbike24 – ötvenese robogók ide vagy oda – veszélyes üzem, melyre megköveteltük a megfelelő védelemmel ellátott ruházatot. Mivel csak két héttel a verseny előtt kezdtem a robogós pályafutásomat, ezért ilyet én nem tudtam hirtelen leakasztani a gardróbom fogasáról. Kabátot, kesztyűt, gerincprotektort és sisakot még összedobtak nekem a kollégák, de megfelelő méretű motoros nadrágot és csizmát már nehezebb volt találni. Ivánnak jutott az eszébe, hogy felkérhetnénk a Shox-ot  motoros üzletet ruházatom hiányzó darabjainak szponzorálására.

a23
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Melyik a nagyobb numera: az MT-09 SP vagy a Street Triple R?

2019. január 20., 14:12 Módosítva: 2019.01.24 06:57
88
4 hozzászólás
Mind a kettő erős, könnyű és háromhengeres. A Yamaha MT-09 a vadságáról és kötekedős karakteréről híres, ez pedig abból is az SP változat, minden irányba állítható Öhlins rugóstaggal, míg a Triumph Street Triple a középsúlyú nakedek között maga az etalon - az R változat nem csúcsmodell, de majdnem, viszont árban ez van legközelebb a Yamahához. Külön-külön mindkettővel mentünk már utcán és versenypályán is, aztán nyáron kipróbáltuk, szerpentinen melyik a nagyobb királyság. Ezt a videót pedig tekintsétek a holnapi (hétfői) teszt előszavának.
4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Honda NSR250 felújítás: a blokk rettenetei

2019. január 19., 08:28 Módosítva: 2019.03.18 12:21
47
12 hozzászólás

A  végére mindenki azon az állásponton lesz, hogy sokkal jobb helyem lenne egy elmegyógyban, tettem volna inkább bele fűnyíróblokkot, az elrotyogna örökké, meg egy kicsit még utána is. És legalább füvet nyírni jó lenne.

12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Folyamatosan rontjuk elfele a Hondát

2019. január 13., 08:31 Módosítva: 2019.02.06 06:18
277
58 hozzászólás

Persze, a fotózáshoz némelyik képhez azért visszatettük a tankot, lecsuktuk az ülést, de kár táplálnom az illúziókat – már nem megy. Megszűnt motornak lenni. Így állunk a fiam nagy álmával, a negyven éves, metálkék Honda CB125T-tel 2018/19 fordulóján.

58 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Hogy a németek nem gányolnak?

2019. január 8., 06:26 Módosítva: 2019.01.24 06:57
140
4 hozzászólás

Még a nyáron vettem egy mindenki által, egyöntetűen rondának kikiáltott Suzukit, amit igen megkedveltem. A külseje nem zavar, sőt, már egyenesen tetszik ez a lakótelepi stílus. A ledes indexeket gyorsan lecseréltem régi stílusú, nagy kockákra, illetve a kamu-karbonházas visszapillantó helyére is túrtam olyat, amiben látni is valamit. A gyári kerek krómtükrök nem tetszettek, illetve akárhogy nézegettem, nem illet hozzá. Valaki mondta, hogy a belpiacos Banditokon téglalap alakúak voltak, ami vagy igaz, vagy nem, de végül olyan került rá.

4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Olyan, mint amit megvehetsz a boltban, csak semmi köze hozzá

2019. január 4., 06:47 Módosítva: 2019.01.21 08:30
161
8 hozzászólás

A BMW HP4 gyárilag 193 lóerős volt, amihez 90 százalékra töltött tankkal 199 kilós tömeg tartozott (száraz tömeg 169 kg), de a valóságban simán megvolt az 1:1-es tömeg-teljesítmény arány,  hiszen a lepadozott RR-eken is simán mutattak kétszáz lóerő feletti értéket. A HP4 bevallottan versenymotor-alap volt, például az utasülést is az extralistán kellett keresni. A sors fintora, hogy ennek megfelelően csak utcán próbáltam – a magazinnak, ahol akkor dolgoztam, Bitter Sándor szállította a pályatapasztalatokat, nekem egy kis közúti vagánykodás jutott csak. Mit mondjak, rohadtul ment, a HP4 olyan tempót vágott ki, hogy az autópálya kanyarjait mélyen lelógva kellett fordulni. És egy sima visegrádi motorozásnál is kétszer meg kellett állnom tankolni, úgy zabált. Közútra egyébként az S 1000 RR-t jobbnak éreztem, a HP4 egyszerűen darabos volt. De nem is azért gyártották, hogy utcai nyikhajok szeressék, hanem homologizációs modellnek a világbajnokságra. Ez a konkrét darab pedig tényleg ment világbajnoki futamon.

8 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Képzelt riport a motorsport világából

2018. december 31., 13:25 Módosítva: 2019.01.15 06:44
26
11 hozzászólás

Krobot Schweinleiter békés ember hírében áll, de sok barátja mégis egy eszeveszett szélhámosnak tartja, aki két Schallangért anno képes volt eladni munkáltatója feje fölül egy Graz-i banándiszkontot néhány arabnak, csak mert azok további kettőt még beígértek, ha kapnak néhány karton extra anaszászt. Közelebbi ismerősei szerint akkor változott meg teljesen, és tért „jó” (?) útra, amikor egy szenteste ellátogatott az oberndorfi kápolnába éjszakai misére, de megcsúszott, mert a menüt követő desszertzserbóba hasist kevert.

11 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Tökösnek kell lenni, de azt nagyon

2018. december 27., 08:12 Módosítva: 2019.01.21 08:30
993
18 hozzászólás

Salakmotort először tévében láttam, és mindössze annyi információm volt róla, hogy a kanyarban nem jó nézőnek lenni, mert bár látványos, apám haverját egyszer úgy betakarták zúzalékkal Miskolcon, hogy végül ki kellett dobnia a sört.

18 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

"A Ducatik sehol nem voltak hangban"

2018. december 11., 15:25 Módosítva: 2019.01.13 08:33
89
5 hozzászólás

A Petronas FP1-ről én csak írtam, viszont kaptam egy levelet és egy halom képet az airbrush-pápa és motorsport-riporter Mike Tamástól, aki élőben is látta ezeket a motorokat, 2006-ban ugyanis kint volt a Superbike VB-n fotózni. Így emlékszik vissza:

Amire emlékszem, a brutál hang, amikor beindítottak a boxban egyet, mindenki odasietett, hogy mi az Úristen ez? A Ducatik sehol nem voltak hangban ezekhez! Na meg ez a durva szín, ezer közül is lehetett látni, hol tartanak a pályán.

Valamint vicces volt, hogy a boxban egy nagy molinó lógott a mennyezetről középen, amin Fogarty szemei voltak felnagyítva, mintha figyelné folyton a csapatot, plusz a motorokon is elöl van egy szempár a plexin fehérrel. De Fogarty mindig ott volt a csapat körül személyesen is. Nekem nagyon tetszettek ezek a gépek, van két kép az utcai, lámpás, tükrös, indexes verzióról is, a kamionjuk mellé volt kiállítva. Ezen a futamon Steve Martin (99) és Craig Jones (18) mentek a Petronassal. Egy nagy képet is festettem anno erről az élményről, amint kanyarodnak, hátulról, persze ezen is van egy Petronas motor, naná!

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Hatvan darab soha el nem adott versenymotor került elő

2018. december 10., 14:05 Módosítva: 2018.12.26 08:45
100
6 hozzászólás

A kétezres évek egyik legszebb bebukott projektjéből lett a világ egyik legcsodálatosabb motorritkasága. A Petronas FP1 egy igazi különlegesség a versenymotorok között: négy évig ott voltak a világbajnokságon, gyártották a típust, de megvásárolni nem nagyon lehetett soha. Most pedig egy brit cég, a veterán versenyautók szervizelésével és a üzemeltetésével foglalkozó csapat, a Lanzante bejelentette, hogy hamarosan befejezik a munkálatokat az egyszer bemutatott, legyártott, de kereskedelmi forgalomba soha nem kerülő superbike versenymotorokon, aztán indul az értékesítés. Illetve biztosítják hozzájuk a teljes alkatrészellátást. De miről is van szó?

6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Egyre megy, hiszen Csikós-öszvér ez is

2018. december 9., 09:00 Módosítva: 2018.12.18 06:28
78
36 hozzászólás

All good things must come to an end, mondta Geoffrey Chaucer vagy hétszáz évvel ezelőtt- aki, amellett, hogy megírta a Canterbury meséket, ami alapján a sok csöcsöt felvillantó film-klasszikus is született (mennyire meg szerettem volna nézni azt kamasz koromban a Filmmúzeumban, de nem engedték a szüleim...), az angol irodalom félhivatalos megteremtőjeként is számon tartanak. Azt tudtam eddig is, hogy a Chaucerből közben Aldi-almárka lett, viszont nem tudtam, hogy Chaucer jövőbelátó is volt, hiszen az imént idézett kijelentésével – miszerint minden jó dolognak vége szakad egyszer – rálátott az imádott Spacyvel való kapcsolatomra is.

36 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még