Ebből kéne reszelni valamit, ami kibír 2000 km-t és az Alpokat

2020. november 1., 06:41 Módosítva: 2020.11.06 06:30

2017-ben, amikor már oszladozott a Ponton Dezső nevű sötét felhő az életemből, mert az autó kvázi összeállt az eladásra, s már csak azt kellett kitalálnom, hogyan szabadulok meg tőle, ráadásul az nagyapósi 1938-as túrafotók miatt megláttam a világítótornyot, amerre fordítanom kellett projektem süllyedő félben levő ladikjának orrát, nekiláttam végre a sokáig titokban tartott NSU-nak. Hosszú volt a megoldandó tételek listája, azokról az előző posztban már részletesen beszámoltam.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az év versenyét pohos túracirkálókkal nyomták

2020. október 28., 06:28 Módosítva: 2020.11.06 06:30
394

Itt az ideje, hogy foglalkozunk egy kicsit az igazán fontos dolgokkal: lezajlott Laguna Secában a Battle of Baggers, a túracruisereknek kiírt gyorsasági futam, és a várakozásoknak megfelelően agyeldobósan jó volt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megyek! 80+ éves motorral a Dolomitokba

2020. október 25., 06:49 Módosítva: 2020.11.03 06:11

Előzetesként – mert tudom, hogy úgyse olvassa mindenki végig a posztjaimat – lenne itt egy nemes feladat az olvasóknak, azaz nektek. Segítsetek, kérlek. Arra kérek mindenkit, aki kicsit is, de pláne ha sokat járt Olaszországban, a Dolomitokban, Ausztriában, jó a memóriája, esetleg isteni trükköket ismer arra, hogyan lehet kideríteni, egy régi fotó hol készült, szóval arra kérek mindenkit, hogy lapozza végig a galériát, és ha van tippje a képek helyszínére, azt ossza meg velem. Életbevágóan fontos lenne minden morzsányi infó, menjetek be a galériába, ott látjátok a képek számát, aszerint küldjétek, ha eszetekbe jut valamelyikről egy hely. A cikkben csak pár, elszórt fotó van, dísznek, a valódi anyagot a galéria tartalmazza.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ötven éve dőlt el, merre fognak fejlődni a motorok

2020. október 21., 11:01 Módosítva: 2020.11.17 06:11

Amikor a japánok előálltak a 60-as évek végén és a hetvenes évek elején a modern, nagyköbcentis motorjaikkal, egy csapásra egyeduralkodóvá váltak a motorgyártásban. Negyven évig ők diktáltak - a nagyon egyértelmű uralom nagyjából 2010-ig tartott, azóta mintha újra európa fújná a passzátszelet. A 70-es évek japán motorjai erősebbek, gyorsabbak és megbízhatóbbak voltak minden másnál, az addig magabiztos európai gyártók sorban zárhatták be a boltot. Egy dologban viszont bő tíz év kellett, hogy felzárkózzanak: kezességben. A japánok ugyanis eleinte nem tudtak vázat és futóművet tervezni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kilenc éve dédelgetett, titkos gépem

2020. október 18., 07:17 Módosítva: 2020.10.30 14:10

Van egy vasdarab a garázsomban, amivel közel azóta küzdök, mint hogy a Ponton Mercit megvettem. Régi jármű volt a Ponton? Dehogy, az ma is csak 58 éves. A régi ez, amiről ebben a sztoriban szó lesz. És ezzel is közel annyit szívtam eddig, mint anno Ponton Dezsővel, csak sok esetben még sokkal reménytelenebb kátyúkba ragadtam. Menjünk neki.

Távolról sincs vége, olvasson még

A bukás projektje

2020. október 11., 07:16 Módosítva: 2020.10.20 06:13

Igazából sosem akartam motoros lenni. Volt persze Verhovinám, kis Rometem, Jawa Mustangom és Simson S50B-m, amikor az én koromban levőknek bármilyen motorizált szerkentyűtől illett megőrülni – és a nagymotort nem hagyták, az autóra meg nem volt pénzem (és azt sem hagyták). Naná, kölcsönkértem néha egy-egy MZ-t, vezettem Pannóniát is, mert a rendőrnek általában elég volt, ha az ember felmutatott egy B-s jogsit. De mindvégig úgy gondoltam – ha összejön a kellő pénz, azonnal lépek tovább az igazi szerelemre, az autóra.

Távolról sincs vége, olvasson még

Először feltalálta majd 20 évvel később újraértelmezte a modern sportmotor fogalmát

2020. október 8., 06:06 Módosítva: 2020.10.20 06:13
669

35 évvel ezelőtt köszöntött be a sportmotorok aranykora, amelyet a Suzuki GSX-R750 indított el. A történelmét már mindenki megírta százszor, mi is foglalkoztunk vele a GSX-R 30. születésnapján, ezért most inkább nézzük meg, mi indult el akkor, és mikor ért véget az aranykor, és mi jött utána.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Jawa utolsó rúgása. Belém

2020. szeptember 13., 07:08 Módosítva: 2020.09.22 07:06
236

Amikor júniusban először ruccantunk le Balatonra azért a Jawa Idealért (Pionyrért, Pincsiért, 05-ért, ahogy tetszik), amit Tátrai Rolandtól kaptam, hogy beröffentsük és hazamotorozzak vele – egyszerűen hangzott, de sejtettem, hogy lesz még néhány probléma ott -, nem gondoltam volna mindarra, ami következett utána.

Távolról sincs vége, olvasson még

Az ember észrevette, hogy egy gyerek minden nap a garázsbejáróján biciklizik. Olyat tett, amire nem gondoltál volna

2020. szeptember 1., 10:47 Módosítva: 2020.09.16 06:16
3623

Egy embernek feltűnt a biztonsági kamerája felvételein, hogy egy kisfiú minden reggel a garázsfeljáróján biciklizik egy kört. A többire nincsenek szavak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem mész rosszul, csak jöhetnél gyorsabban!

2020. augusztus 28., 08:40 Módosítva: 2020.09.05 07:06
201

Néhány évvel ezelőtt már kifejtettem, hogy számomra a motorozás igazi esszenciája  az aszfaltra térdelésben nyilvánul meg. A véleményem azóta sem változott, csak Triumph-ok cserélődtek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Agresszív motoros matróna vs. rendőrök

2020. augusztus 20., 15:34 Módosítva: 2020.09.05 07:06

Modern gyermeknevelés - kinek mit jelent ugye. Van, ahol már az is XXI.század, hogy a zsineggel összekötözött gyereket a robogó lábtartójára fekteti keresztbe. Nem is olyan régen ezt még a kontrás biciklivel kellett volna megoldani, ami azért elég fárasztó feladat. De hát szállítottak így régen megkötözött disznót is, egy megfélemlített kisiskolással szerintem könnyebb mint egy rúgkapáló cocával.

Távolról sincs vége, olvasson még

Válaszd az életet

2020. augusztus 18., 09:44 Módosítva: 2020.08.25 06:13
952

Mit csinál a MotoGP buzi apuka, miközben a lányaival nyaral?  Amíg a nagyobbik leánygyermek olvas, a kisebbiknek túró gombócot vásárol, és amíg ő falatozik, a telefonján nézi a Balaton partján a versenyt. Majd fogja a fejét, a pincérek és a vendégek szánakozó tekintettel vizsgálják, miközben hangosan sóhajtozik, végül pedig felkiált, és arcát kezeibe temeti. Nagyjából ez történt vasárnap délután.

8a3f4ea1da5f46849dcba08d3e70211f
Távolról sincs vége, olvasson még

Prempegj már, te Novotny átka!

2020. augusztus 16., 00:06 Módosítva: 2020.08.19 13:45
503

El kell fogadni, vannak még olvasók ebben az országban, akik holmi belorusz belügyeket, Rogán Cili-féle lánybúcsúkat és Angelina Jolie-ról készült tini kori képeket előrébb tesznek a Totalbike legfontosabb cikksorozatánál. Nem lehet mindenki kifinomultan, kulturáltan, sokrétűen érzékeny, művelt és intelligens, éhes a sokrétű, igényes tájékoztatásra.

Távolról sincs vége, olvasson még

Lappra tettük a sarkkört

2020. augusztus 2., 07:03 Módosítva: 2020.08.18 11:53
27

Vannak utazások, melyek első pillanatra elfuseráltnak tűnnek, és végig azon morfondírozunk, vajon mi értelme volt az egésznek. Néhány nappal később, kellő távolságból rájövünk, hogy értelmetlen utazás nincs, és még az sem kizárt, életünk egyik legnagyobb élményével gazdagodtunk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pillanatokra visszatért a motorsport hőskora

2020. július 14., 06:10 Módosítva: 2020.07.24 06:15
88

Versenyek nélkül egyre többen érezzük kiégettnek a létet, és értelmetlennek a napokat, az elmúlt pár hétben viszont mégis visszakaptunk valamit abból, amit elveszettnek hittünk. Szerencsére semmi nem a régi, és kivételesen azt állítom, ez most jó. Azért jó, mert a professzionális versenyzőkre nehezedő nyomás már szinte kiölte mindegyikőjükből az emberi kedvességet, a mosolyok az Instagramnak szóltak, a sajtó sok esetben pedig addig feszítette a húrt, hogy egy óvatlan pillanatban bárki szabadon beszólt a másiknak. De most kézzelfogható volt a hosszú kényszerszünet okozta változás. 

Távolról sincs vége, olvasson még

Mivel motorozhat egy versenyző a szabadidejében?

2020. július 7., 12:23 Módosítva: 2020.07.14 06:16
172

Noha a FIM sajtóközleményében nem nevezték meg, ki az a két versenyző, akiknek Jerezben kell majd egy meghallgatáson megjelenni az edzési szabályok megszegése miatt, nem nehéz rájönni, hogy a Yamaha MotoGP pilótájáról, Fabio Quartararoról és a Moto3-ban versenyző Sergio Garciaról van szó. A FIM ugyanis előírja, hogy a versenyzők milyen motorokkal mehetnek.

20-fabio-quartararo dsc1849.gallery full top fullscreen
Távolról sincs vége, olvasson még

Ideal? Pionir? Nem lehetne inkább a neve Jawa Orál?

2020. június 30., 10:52 Módosítva: 2020.08.13 12:23
431

Addig jó a játék, amíg az tét nélküli. Csak röviden: Tátrai Roland barátom felajánlott nekem egy 1965-ös gyártású Jawa 05 Pionyr kismotort. Tizenöt éve a Szabadi-Sóstón álló házuk falának döntve várta a feltámadást egy ponyva alatt. Amikor letette oda a papája, állítólag még volt ember, aki emlékezett olyan emberre, aki látta menni. Valamikor előtte. Minden okunk megvolt hát, hogy bízzunk benne - odamegyek, és egy kis benzincsap-karburátor-gyújtás-bűvészet bemutatása után nyeregbe pattanok és elmotorozok vele. Haza, Budapestre.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kaptam motort, ajándékba!

2020. június 19., 07:15 Módosítva: 2020.08.12 18:59
350

Most kivételesen nem írok litániákat, mert Tátrai Roland barátom pompás videót forgatott a pompás mobiltelójával, s ebben a vagy félórás filmecskében minden benne van, amit tudni kell az ügyről.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ez a rettenet valójában kőkemény versenymotor volt

2020. június 11., 06:13 Módosítva: 2020.06.24 06:15
517

A Mead & Tomkinson egy motorkerékpár- és autókereskedés volt az angliai Herefordban, és a névadókból a Tomkinsonok - hárman, a két fiú, Chris és Patrik és az apjuk, Mike mellékesben versenymotorokat építettek - többek között a Man TT-re és különböző 8 és 24 órás endurance futamokra, például Spába, Le Mans-ra és a Bol d'Or-ra is - és nem is mentek rosszul, az egyik versenyzőjük például az a Neil Tuxworth volt, akit később a HRC angliai részlege le is igazolt gyári pilótának.

Távolról sincs vége, olvasson még

A hét pletykája: kirúgják a fiatalabb Márquezt, hogy Pol Espargaro mehessen a helyére

2020. június 8., 12:04 Módosítva: 2020.06.16 06:36
87

A hétvégén a motorsportbuzik fórumai szinte felrobbantak, amikor egyszerre több helyről is jött a pletyka, hogy a Honda kirakná a frissen igazolt Alex Márquezt a gyári csapatból, és a helyére Pol Espargarót igazolnák le. A feltételezést a Honda csapatfőnöke Alberto Puig visszautasította, de a hivatalos közleménye igazából csak olaj volt a tűzre, hiszen azt nem cáfolta, hogy a fiatalabb Márquez elhagyhatja a csapatot - Puig nyilatkozatában csak arról volt szó, hogy Marc Márqueznek van érvényes szerződése 2021-re, ez pedig egy nagyon diplomatikus közlése annak, hogy a fiatal Márquez helye egyáltalán nem garantált.

44-pol-espargaro-esp dsc1877.gallery full top fullscreen
Távolról sincs vége, olvasson még

Már száz éve is rossz megoldások mellett kötelezte el magát az ipar

2020. június 7., 07:09 Módosítva: 2020.06.24 06:15
227

Thanassis Lefas neve keveseknek mond bármit is. Nagyobb ismeretségnek még a hazájában, Görögországban sem örvend, viszont egy zseni volt, aki megoldást keresett a futóművek összes bajára. És talált is.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Superleggera V4 fejlesztéséről sztorizott a Ducati tesztpilótája

2020. június 5., 14:04 Módosítva: 2020.06.12 06:23
314

A Ducati Superleggera V4 képviseli a rendszámozható motorok csúcsát, és a Ducati tesztpilótája, Alessandro Valia mesélt a fejlesztés körülményeiről. Az első Superleggera 2014-ben készült, akkor még a V2-es 1199 Panigale volt az alap, ott még a magnéziumötvözetek voltak a középpontban, aztán 2017-ben jött a 1299 alapú modell, amelynél már minden szénszálas volt, és most jött a V4 szuperkönnyű és szupererős kivitele.

Távolról sincs vége, olvasson még

Tudtam, hogy előbb-utóbb utolér

2020. május 24., 06:54 Módosítva: 2020.06.09 06:16
548

Már évekkel ezelőtt, amikor minden rettegésemet félretéve, nagy levegőt véve épp megvettem a Ducatimat, majdnem ilyen motorom lett. A klubba járt akkor egy motoros társ, aki nagyon nyomta – „ne kínoznod magad Ducatin, vegyél egy Gran Canyont, ugyanúgy Ducatin ülsz, ugyanúgy sportos lesz, ugyanolyan zajokat ad majd, csak még jól is érzed magad rajta!”

Távolról sincs vége, olvasson még

26 éve csodáljuk, és nem múlik a varázs

2020. május 7., 11:10 Módosítva: 2020.05.19 06:17
2047

A Ducati 916 már lassan veterán, de máig sokak számára ez A Superbike, a motorgyártásnak egy olyan csúcsa, ami után hiába jön bármi erősebb és gyorsabb, az már ereszkedés a csúcsról. Mai szemmel és fejjel ez egyébként egyáltalán nem olyan egyértelmű, ezért megpróbálom elmagyarázni, hogy a 916 miért annyira zseniális, hogy az idők végezetéig hivatkozási alap legyen.

Távolról sincs vége, olvasson még

Akarni fogsz egy tárgyat, ami ennyi odaadással készült

2020. május 4., 13:22 Módosítva: 2020.05.11 11:19

Lehet vitatkozni arról, hogy melyik minden idők legikonikusabb, vagy legcsodásabb Hondája, az viszont biztos, hogy a VFR750R (gyári kódján RC30) ott van a dobogón.

Az 1987-ben indított Superbike VB-re építették, és a 90 fokos hengerszögű V4-es sportmotor hozta a sikereket. A kor legvágyottabb sportgépe volt, amibe a Honda belepakolt mindent, amit akkor motorgyártó szériamotorba rakhatott.

Távolról sincs vége, olvasson még