Csak szeretnénk ilyenek lenni 86 évesen

2020. április 23., 09:39 Módosítva: 2020.04.30 09:25
903

Sammy Miller a britek motoros legendája, aki terepen és aszfalton is sorban hozta az eredményeket - triálban 15 alkalommal lett országos bajnok, kétszer nyert EB-t, több mint 1300 versenyt nyert meg, kilencszer ment haza arannyal a nyakában a Six Days Trialról, emellett háromszor nyert North West 200-at, és 1957-ben harmadik lett a 250-es gyorsasági világbajnokságon.

miller
Távolról sincs vége, olvasson még

Merlin V2: 4500 köbcenti elég lesz?

2020. április 17., 06:06 Módosítva: 2020.04.27 06:58
42

Amikor megkérdezték Keizert, hogy a motor hogyan kanyarodik, azt felelte, fogalma sincs, a legközelebbi kanyar 160 kilométerre, a legközelebbi kocsma pedig 100 kilométerre van.

Ausztrália kemény hely, és mivel nagyon messze vannak, itthon nincs meg a fejekben, hogy mennyire elborult ott az autós és a motoros kultúra. A kedvenc épített motorom is ott született, az 1991-ben elkészült 4500 köbcentis V2-es.

Távolról sincs vége, olvasson még

Egy jó V2-esnek mindig lenne helye

2020. április 10., 08:03 Módosítva: 2020.04.27 06:58
170

Valószínűleg a lassan három hete tartó bezártság miatt, de újra elkezdtem motorokat nézegetni. Pedig a járműparkommal elégedett vagyok, a Banditom a prosztó stílusával együtt is egy kellemes városi motor, még ha állítani is kéne egy kicsit karbin, mert túl dúsan jár, illetve a KTM Duke II hiába nyűgös, jobb huligánt el sem tudnék képzelni. Emellett három robogóprojekt is vár: a Berzerker felújítása, a Quartz tuningja és a barátnőm születésnapjára vásárolt Dio AF35 gatyába rázása. Tudom, hogy robogóból sok jobb van, de ha ő ezt a típust szerette meg, nem fogok vele vitatkozni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Újabb tíz motor, ami nélkül nem lehet élni

2020. április 9., 06:11 Módosítva: 2020.04.22 06:17
830

Nagy arccal bejelentkeztem, hogy én is összedobnám a tizes listámat, aztán most itt ülök hülyén! Tíz? Ez lehetetlen! Százával, ezrével vannak a motorok, amiket nem lehet kihagyni!

Távolról sincs vége, olvasson még

Prémium Hiéna motorosoknak

2020. április 3., 06:06 Módosítva: 2020.04.22 06:17
80

Nem is tudom mikor járt nálunk utoljára ennyire zsíros konc. A MotochargeBar 921 penge darab: egyben telefontöltő és motoros telefontartó. A kidolgozása pedig az átlag fölé emeli, hideg, szépen megmunkált fém a váza, a telefon hátlapját pedig karbonszálas lap védi - kívánatos na. Ráadásul masszív darab, több benne az anyag, mint némelyik robogó főtengelyében.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ezek szaporodnak!

2020. március 29., 07:56 Módosítva: 2020.04.07 06:15
461

A sors vékonyan szivacsozott kesztyűbe bújtatott ökle keményen csapkod az arcod irányába, és az esetek egy részében nincs elég időd, erőd, lehetőséged elhajolni előle. Látod, hogy közeledik a gömbölyű, piros bőr, még moccansz is egy tétovát oldalirányban, de a fejedben lezajló orrcsont-reccsenést pillanatokon belül követi a valódi. Evvan, viseljük méltósággal a csapást, az orrvérzés hamar eláll.

Távolról sincs vége, olvasson még

A motorversenyzők is kibírják valahogyan a karantént

2020. március 19., 15:22 Módosítva: 2020.03.24 06:14
286

Toni Bou a triál legnagyobbja, összesen huszonhatszoros világbajnok (a triálban külön van kültéri és beltéri VB, szóval ő évente kettőt tud behúzni), és azon kevesek közé tartozik, aki az otthonában is tud motoros edzést tartani - nem azért, mert extrém nagy alapterületen él, hanem... hát, ezért:

Távolról sincs vége, olvasson még

A mi tíz motorunk, amit mindenkinek ki kéne próbálnia

2020. március 17., 06:11 Módosítva: 2020.04.09 06:19
201

Az egész lista amolyan szerkesztőségi rutinfeladatnak indult, nem voltak fix irányok, csak annyi, hogy 10 motor, amit ki kell próbálni ebben az életben. Mindenki a saját belátása és ízlése szerint adta le a listáját, amiből végül súlyozott pontozással kialakult az, ami a múlt héten meg is jelent. A következők pedig a szerzők saját listái, indoklással.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha térdvédő jön be, nem a motoros nadrág

2020. március 13., 06:13 Módosítva: 2020.03.24 06:14
90

A kérdésre, hogy hordjál-e térdvédőt, szerintem csak egyetlen válasz létezik: ha ilyet kérdezel, hülye vagy. Még ha csak a legolcsóbb térdvédőre telik is, az tuti, hogy többet ér, mint a pőre farmered energiaelnyelő képessége.

Nem mondom, hogy csak teljes páncélban szabad kihajtani az utcára, én sem csatolok fel minden lehetséges védőfelszerelést. Volt idő, amikor a sisak mellett a szimpla bőrdzseki volt a legkomolyabb kiegészítő, amit felvettem. Ma már úgy vagyok vele, hogy alsógatya nélkül kevésbé érezném magam meztelennek motoron, mint térdvédő és protektoros dzseki nélkül.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kézműves motorépítés: kimaxolva

2020. március 12., 16:41 Módosítva: 2020.03.24 06:14
82

Roland fanatasztikus videót küldött, szkeptikusan kattintottam bele, aztán elakadt a szavam. A kollégáknak röviden összefoglaltam, mondták, hogy kamu. Megnézték, elakadt a szavuk. Assur, a TC hírszerkesztője a kerékre mondta, hogy azt készen lett hozzávéve. Megnézte az annak az elkészítéséről szóló részt, és azóta nem szól hozzám.

35 tökéletes perc, jó szórakozást.

Távolról sincs vége, olvasson még

Londonban a BMW F 750 GS-re esett a rendőrök választása

2020. március 3., 09:18 Módosítva: 2020.03.13 06:22
71

A londoni rendőrség a hazai gyakorlattal szemben nem az R 1200 RT modellből rendelt szolgálati változatot, hanem az F 750 GS rendvédelmi kivitelévelm az F 750 GS-P-vel szerelkezett fel, hogy fel tudják venni a robogós és mopedes bűnözőkkel a harcot.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mire menne a legjobb superbike a MotoGP mezőnyében?

2020. február 18., 14:10 Módosítva: 2020.03.06 06:20
594

Állítólag a Kawasaki megkérdezte, hogy elindulhatnának-e szabad kártyával a MotoGP valamelyik futamán a Superbike VB-s ZX-10RR-rel, de Carmelo Ezpeleta, a Dorna (a Superbike és a MotoGP jogtulajdonosa) feje elutasította az ötletet. Ezpeleta a GPOne-nak adott interjúban azt mondta, hogy nem szabad keverni a GP-t és a Superbike-ot, hiszen a két sorozat másról szól. A GP a prototípus motorok bajnoksága, a Superbike-ban pedig széria-alapú versenygépek vannak.

Jonathan Rea és a Kawasaki ZX-10RR
Jonathan Rea és a Kawasaki ZX-10RR
Távolról sincs vége, olvasson még

Megveszed a legolcsóbb Ducatit, mi bajod lehet?

2020. február 9., 07:35 Módosítva: 2020.02.19 06:27
559

Tudom, írnom kellett volna erről a Ducatiról korábban. Mondjuk, írtam is, hiszen a kezdő motorossal Ausztriába témájú cikkemben szerepelt a fekete Monster 600-as, de tudom, kissé elvarratlanak voltak azok a szálak.

Távolról sincs vége, olvasson még

Így néz ki egy """"széria"""" motor :D:D:D

2020. január 31., 08:30 Módosítva: 2020.02.19 06:27
232

Kezd ismét magára találni a Superbike VB, a 2020-as szezon kimondottan jónak ígérkezik, végre több komoly ellenfelet is kap Rea, aki az elmúlt öt évben ötször nyerte meg fölényesen a bajnokságot. Rea elmondta, hogy 2020-ban még nyerni szeretne, aztán ha úgy van, eljön a visszavonulás ideje.

Távolról sincs vége, olvasson még

Negyedszázad két keréken

2020. január 25., 07:26 Módosítva: 2020.02.19 06:27
200

200 méteren múlt az egész. Simonek Péter barátom, rádiós kollégám dobott ki MZ 150-esével 1994 szeptemberének végén a Pollack Mihály tértől a Kálvin térre a metróhoz. Valahonnan   azt hiszem motoros főnökünktől - került plusz sisak, én rohantam mint rendesen, felültem mögé, 30 másodperc múlva leszálltam. A dolog elég mély nyomokat hagyhatott bennem, mert alig egy hét múlva, egy hakniból meg némi kölcsön segítségével megvettük az első 125-ös MZ-met   használtan.

Távolról sincs vége, olvasson még

Soha fel nem tett kérdésre adtak választ. Kétszer.

2020. január 23., 12:53 Módosítva: 2020.02.12 06:28
69

A vázspecialista Martek annak idején készített két zseniális vázat a GSX-R1100-hoz, és mind a kettőről tudni, mi lett vele: az egyik Guy Martinhoz került, arról már írtunk hosszabban, a másik pedig az azóta elhunyt Keith Flinthez - bár mindkettő Martek-vázas és turbós, de nagyon eltérőek, nagyon máshogy adnak választ ugyanarra a soha fel nem tett kérdésre.

Távolról sincs vége, olvasson még

2,8 másodperc alatt százra. Salakon.

2020. január 22., 00:00 Módosítva: 2020.02.12 06:28
978

Minden alkalommal, amikor megismerkedek valakivel és elhangzik a salakmotor szó, az első kérdés, hogy: "az az ugratós, ugye". Ki kell ábrándítsam, az a motokrossz, amire ő gondol. Legkönnyebben motoros drifteléshez lehetne hasonlítani, azzal a legnagyobb különbséggel, hogy itt a keresztben közlekedés funkcionális szerepet tölt be, mintsem látványelemet. Holott látványból itt sincs hiány, már ha csak az egész analógiáját tekintjük. Lássuk, miről is beszélek: négy elvetemült fenegyerek felül egy minimum 77 kilós biciklire, mely meg van támogatva egy 500 köbcentis, metanollal hajtott egyhengeressel,  majd a startszalaghoz sorakozva, a bal csizmájukon egy-egy vaspapuccsal megkeresik a számukra legideálisabb árkot, melyet elődeik vájtak ki a korábbi futamok során, és teljes testsúllyal a kormányra terhelve várják a szalag felcsapódását. Ami ezután történik, az maga a földöntúli őrület.

Távolról sincs vége, olvasson még

Érdekes dolgokat árvereznek el Las Vegasban

2020. január 21., 13:59 Módosítva: 2020.02.12 06:28
54

Már most ki lehet jelenteni, hogy csütörtökön lesz az év legsúlyosabb motoros aukciója: a Bonhams egy halom ritka és értékes kétkerekűt árverez el Las Vegas-ban, köztük olyan kincseket, mint egy 2006-os, nulla kilométeres, soha ki nem csomagolt, még mindig az eredeti szállítóládájában lévő, Ducati Paul Smart 1000 Limited Editiont - ez a Ducati Sport Classic-nak volt az Öhlins-es, félidomos kiadása, mellyel a Paul Smart 1972-es Imola 200-as győzelmének állítottak emléket. 7-9 millió forintra becsülik, és az sem töri le az árát, hogy ketten is összefirkálták: a két tervező Pierre Terblanche és Miguel Angel Galluzzi is dedikálta.

Távolról sincs vége, olvasson még

Miért ilyen furcsa a Bimota Tesi H2 futóműve?

2020. január 8., 14:43 Módosítva: 2020.01.28 06:40
47

A teleszkópvillának vannak előnyei, például könnyűek, jó visszajelzéseket adnak és kellően merevek tudnak lenni, de vannak bizonyos kompromisszumok is. Ilyen például, hogy a sokoldalúságuk zavart kelt, a különböző funkciók interferenciát okoznak a rendszerben: terhelés hatására megváltozik a kormányzás, a gyorsulásból és fékezésből származó tolóerő áthalad a rugózáson, és a villára ható erők hatnak a váznyakra is. Ezen felül bizony van egy rugalmasságuk, terhelés alatt hajlanak, olyankor pedig nő a belső súrlódásuk, romlik a belső alkatrészek mozgása. Ezek kiküszöbölésére dolgozta ki a Bimota a Tesi első futóművét, aminél különválasztották a rugózást a kormányzástól, és ezt a rendszert kapja meg a Tesi H2 is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Lerohadtam, de már nem is érdekelt

2019. november 30., 08:13 Módosítva: 2019.12.11 06:46
104

A turbometálos srácok idén is megrendezték a szokásos Mopedmetált, a rendszám nélküli (veterán) motorok éves találkozóját. A korábban évekig budapesti rendezvény már tavaly kinőtte a lehetséges budapesti helyszíneket, ezért a tamási velodrómba költözött, ahol veterán és/vagy klasszikus (nem robogó) kinézetű kismotorral 2500 forintért cserébe mopedmetálos matricát és korlátlan körözési lehetőséget lehet nyerni.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyen egy kör azon a versenyen, ahol nincs bukótér

2019. november 22., 11:56 Módosítva: 2019.12.05 06:18
121

A hétvégén ment le a Macau GP, amely még a Man TT-nél is aggasztóbb, ugyanis nem arról van szó, hogy sok helyen nincs bukótér, hanem EGYÁLTALÁN nincs bukótér, ha hibázol, mindenképpen nekicsapódsz a falnak. Tempó viszont van.

macau onboard
Távolról sincs vége, olvasson még

Sebestyén Peti szerződést bontott a Hondával

2019. november 20., 14:08 Módosítva: 2019.12.05 06:18
164

Ugyan a MotoGP-ben forr a levegő, és a Repsol Honda bejelentette Álex Márquez érkezését bátyja mellé, bennünket mégis sokkal jobban foglalkoztat az, vajon mi lesz az egyetlen világbajnokságon induló menőnkkel, Sebestyén Péterrel, miután idei csapata, a PTR Honda bejelentette, hogy a japán Okubo mellé a német Patrick Hobelsbergert szerződteti le. Többek között ezt szerettük volna megtudni, amikor felhívtuk telefonon.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ha ez nem jó, garantáltan felkened a dugattyút a hengerfalra

2019. október 31., 06:06 Módosítva: 2019.12.05 06:18
84

1893-ban Bánki Donát és Csonka János között a szokásos beszélgetéssel kezdődött a buli:

-Fogadok, nem tudod 1:14,7-hez bekeverni...!
-Fogd meg a söröm....
....és bekeverte.

Akik nem hallgattak négy féléven keresztül (legjobb esetben 4 félév csak) hő- és áramlástant az egyetemen, azoknak elárulom, hogy a benzin tökéletes égéséhez szükséges tömegarány az 1 kg benzin és 14,7 kg levegő keverék elérése. Ezt nevezzük sztöchiometrikus keverési aránynak, amit a szakirodalomban a görög lambdával jelölünk, és értéke 1 (mint a legtöbb hő- és áramlástan zárthelyi pontszáma, amíg nem veszi komolyan az ember).

Távolról sincs vége, olvasson még

Kezdő hiba: lankad a figyelem, és megvan az esés

2019. szeptember 23., 06:49 Módosítva: 2019.10.01 06:11
178

Vannak örök hippik. Vannak született csinovnyikok. Akad olyan is, aki képtelen a négy fal között maradni, mert eleve autó- vagy motorbuzinak születik. Mások meg törtetnek, mindenük a karrier és a baktériummentes konyhapult. Sokfélék vagyunk és egy bizonyos kor fölött megkövülnek a viselkedésmintáink, a korábbi luxusaink meg közben elvárássá válnak, ha valahogy ki tudjuk egyáltalán gazdálkodni őket. Szimpatikusabbá azonban nagyon kevesen válunk. És a legnehezebb, de tényleg a legnehezebb dolog már érett, sőt, beért emberként valami újat csinálni, olyat, amihez komoly agyi, lelki befektetés kell. Valami mást, olyat, ami jó sokáig esetleg még kényelmetlen is, mindezt csak annak reményében, hogy utána esetleg szintet lépjél örömben.

Távolról sincs vége, olvasson még

Már a drága tuningcuccban sem bízhat az ember

2019. augusztus 21., 12:01 Módosítva: 2019.09.05 07:12
76

Még a blokkszétborítós anyagban is benne volt, hogy mivel szembesültem, mikor az első olyan alkatrészt levettem, ami már bepillantást enged a blokkba. Ez név szerint a reed-valve (membránszelep) volt. Szeretem reed-valve-nak hívni és annak is fogom, és most, hogy ezt tisztáztuk, menjünk kicsit bele a lelki világába.

Távolról sincs vége, olvasson még