Ráteszem, azt tölti

Termékteszt: MotochargeBar WCH-911 vezeték nélküli telefontöltő

2019.12.11. 06:39

A MotochargeBar egy hazai fejlesztésű vezetéknélküli töltő (gyk.: a telefon és a töltő között nincs vezeték) - a gyártó eredetileg autóipari fejlesztésekkel foglalkozik, például buszokba építenek be hasonló töltőket -, az ötlet pedig a motoros kollégáik fejéből pattant ki, akik hozzám hasonlóan telefonnal tudják le a navigációt.

Vagy hét-nyolc éve, hogy vettem egy motoros navit, mert külföldi túrázáskor azért jól jön. Eredetileg vízálló tokba bújtatott autós navin gondolkoztam, de az akkori elektronikai gurum mondta, hogy ugyan olcsó és jó megoldás, de csak addig, amíg az USB csatlakozója ki nem szopósodik a vibrációtól, úgyhogy vegyek inkább egy dedikáltan motoros darabot, és azzal nem lesz ilyen gond - ha olcsó, a fényerő ugyanúgy gané lesz, de legalább nem romlik el.

Pár évig használtam, és most is fent van a tartókeret a motoromon, de a bekötésig két év alatt nem jutottam el, mert az esetek 95%-ában a telefonommal navigálok: jobb a fényereje, tutin együttműködik a headsetemmel, és fut rajta a Waze, ami szól, ha traffipax-hoz vagy veszélyforráshoz közelítek. Viszont a telefonomhoz nincs töltő a motoromon, egyfelől lustaságból, másrészt a telefon csatlakozója is ugyanúgy kikopik a vibrációtól. Mentségemre legyen mondva, az 5500 mAh-s akkumulátor még a full fényerőn küldött képernyő mellett is elvan két napot. Keveset használva a három sem gond. Illetve a legtöbb telefontartóba egyszerűen nem fér be a 6,9 collos képernyő miatt.

A MotochargeBar WHC-911 igazából a problémám egyik felét oldja csak meg: ez egy töltőpad, amit be lehet csúsztatni a tanktáskába/vízhatlan tokba, és a rátett telefont képes tölteni - ha a telefon képes egyáltalán ilyesmire, mármint szériában benne van a vezeték nélküli tölthetőség (ha nincs, akkor sem hülyeség, de erről majd később). Létezik egy fullos megoldás, a WHC-921, amely egy mart alu tartókonzolba épített vezeték nélküli töltő, ezt tehát lehet fixen a kormányra szerelni.

A dobozban ott van minden, amivel egy minimális műszaki érzékkel be lehet kötni a motor elektromos rendszerére, a minősítés szerint legalábbis otthon beköthető elem, vagyis nem kötelező vele szervizbe menni. Mivel elektronikához teljesen hülye vagyok, a biztonság kedvéért megkértem a grafikusunkat, Tomot, ő ugyanis egyrészt villamosmérnök, másrészt borsodi, szóval remek poénokat lehet ellőni a rézkábelekhez fűződő viszonyáról.

Külön biztosítékkal nem kell foglalkozni, az benne van a vezetékben gyárilag, ahhoz viszont ragaszkodtam, hogy a gyújtás mögé kössük be, ne forduljon elő, hogy leszívja az akksit. Mivel a csatlakozó az a fajta, amit rátolsz a vezetékre, átvágja a szigetelést, és úgy kapcsolódik a rendszerre, érdemes kellően vékony kábelt keresni, hogy tényleg csak a szigetelést vágja meg.

A Suzukimon a biztosítéktábla mögül vettük le a fázist; lehetett volna a fejidom alól is, de a tanktáskám cipzárja hátul van, ott kell besurrannia madzagnak. Végül a vízhatlan csatlakozó a tank, a váz és az ülés alatti idom találkozásánál kandikál ki, de elég hosszú a madzag ahhoz, hogy ha inkább kormányra szerelt telefontartóra váltanék, akkor a tank alatt előre tudjam vezetni a váznyakhoz.

A művelet fél órát vett igénybe, aminek a nagy részét a kitalálás vitte el: méregetés, hova kössük rá, merre menjen el. Szóval az első beszerelés időtartama eléggé motorfüggő, egy rommáburkolt sportgépen jó eséllyel tovább tart az esetleges bontások miatt, de egyébként a gyári oktatóvideó valósághűen bemutatja a lényeget.

A bekötés után derült ki, hogy a telefonom nem képes a vezeték nélküli töltésre - benne volt a pakliban, a töltő gyártója pedig küldött hozzá egy adaptert, amit be lehet tenni a telefon és a tok közé (kb. 1000 forint).

A WHC-911 700-1500 mA-rel képes tölteni, gyanítom, az enyém nem vesz fel 1500-at, legalábbis ha a motoron töltött időt és a felszaladt százalékokat nézem, akkor biztosan nem - arra gyanakszom, hogy az adapter a szűk keresztmetszet.

Csoda nincs, pontosan azt tudja, amit ígérnek: tölti a telefont. Az pedig csak simán praktikus, hogy nem kell csatlakozókat dugdosni. Az életedet nem reformálja meg, de ha motorról töltenél telefont, egy jó megoldás - egyetlen bajom, hogy nem találtam meg a töltőben eldugott húszezrest, ugyanis fejben olyan 5 ezer körülire tippeltem az árát, aztán mellbe vágott, hogy hoppá, ez igazából 25 rugó.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.