Sárkány a dobozból

2005.09.19. 14:43

Manapság már számtalan cég foglalkozik utángyártott V-twin alkatrészek gyártásával és forgalmazásával szerte a világon. A továbbfejlesztett blokktól a radikálisan épített vázon keresztül a legapróbb alkatrészig mindent megtalálunk egy-egy ilyen cég több ezer oldalas katalógusában. És mivel minden van, akár egy komplett V-twin összerakható.

A cégek megrendelőik életének megkönnyítése, pénztárcájának megkímélése érdekében alkatrészeikből komplett motorokat kezdtek összerakni. Eleinte csak azért, hogy bemutassák hányféle képen alkalmazható egy-egy lábtartó vagy felni, vagy hogy kiállítsák, hogyan mutat egy motoron az új tank. Később azonban igény mutatkozott ezekre a kész, egyedi építésekre, így már kitben kezdték kínálni az újdonságokat. A kérdés csak az, hogy egy kitbike megvásárlásával nem éppen az egyedi építés szépsége veszik-e el?

A Custom Chrome Europe cég évente aktuális europai Dealer Show-ján nem csupán az egyik legnagyobb motorszépségversenyt rendezi meg, hanem ez az a hely, ahol a forgalmazók és a közönség is megismerkedhetnek a következő szezonra tervezett újításokkal, a vadonatúj termékekkel. A korábbi, dobozból összerakható, meglepő custom és chopper kitbike-ok nagy sikerén felbuzdulva az idei kiállításon Thomas Sonnet, a Custom Chrome Europe technikai hátterét biztosító szakember, és az év motorépítője Fred Kodlin két új modellt mutatott be a HR-3 Kitbike programból: a Dragont (Sárkány) és a Bombert (Bombázó).

A Custom Chrome Europe Kitbike olyan komplett motorkerékpár, amelyet a vevők egyetlen sorszám alapján találnak meg a katalógusban, összeszerelésre készen, minden szükséges alkatrésszel együtt. Ezek után már a vevő döntése, hogy az összeszereléssel ő maga bíbelődik el otthon, vagy a helyi dealer műhelyében csináltatja a piszkos munkát.

Thomas Sonnet saját motorépítő műhelye a festői szépségű Bad Kreuznach mellett fekszik, és nincs túl messze a Custom Chrome hatalmas raktárától. Szerinte a Dragon a Custom Chrome eddigi kitbike-jainak eszenciája, a korábbi motorok minden előnyével rendelkezik: könnyű összeszerelni, jól motorozható és persze gyönyörű. Mindezt pedig úgy sikerült összehozniuk az alkotóknak, hogy olyan alkatrészeket használtak fel, amelyek a motor árát is versenyképessé teszik a custom motorkerékpárok piacán.

A Dragon a legújabb custombike technologiákat alkalmazza, és Sonnet különösen ügyelt arra, hogy a kor divatjának is megfeleljen, miközben előnyben részesítették az Európában készült alkatrészeket. A végeredmény nagyon egyszerű és viszonylag olcsó alapot biztosít egy látványos custombike kialakításához.

Persze attól, hogy valaki megrendel egy kitbike-ot, azért van lehetősége variálni az alkatrészekkel. A Dragonhoz például háromféle motorblokkból is válogathatnak a vevők. A már korábbról ismert RevTech 100-as (1638 cm 3) és az év motorblokkja címet kiérdemelt RevTech 110 köbhüvelykes blokk mellett újdonságnak számít a Total Performance 124 köbhüvelykes (2031 cm 3) hajtóműve, amelyet a prototípusba show-polír változatban szereltek be.

Total Performance V-Twin motorok

A Total Performance cég saját fejlesztésű alkatrészeiből klasszikus 45°-os V-Twin blokkokat gyárt 114, 121, és 124 köbincses változatban. A végeredmény mestermű. Az alumínium felszín alatt hosszú élettartamra és megbízhatóságra berendezett technika búvik meg. Mindez TÜV igazolással. A TP mérnökei a Milwaukeeban gyártott V-Twinek tapasztalatai alapján módosították például az olajozási rendszert, így mielőtt a blokkba kerülne az olaj, először egy szűrőn folyik keresztül. A vibrációt szinte teljesen kiküszöbölték, habár a két henger a 124 köbhüvelykes blokk esetében egyenként több mint egy liter űrtartalmú. Az új fejlesztésű szelepeknek köszönhetően a kompresszió is javult. Az indítógomb megnyomásával azonnal beindulnak a hajtókarok, és már jár is a motor. Apró csuklómozdulatokkal adagolható a gáz, mivel már alacsony fordulaton megjön a nyomaték, amely a magasabb tartományban hatalmas erővel párosul. A Total Performance a motorblokkokat készre szerelve forgalmazza karburátorral és saját fejlesztésű Scramjet légszűrővel. Az árak 8275 eurónál kezdődnek, de akár 10 945 eurót is adhatunk értük.

A hezitálóknak nagy könnyebbséget jelent a döntésben, hogy a motorhoz Fred Kodlin neve kapcsolódik, mert ugyebár az ember nem minden nap nyeri meg az Oscar díjat. Az év motorépítője díj pedig motoros körökben egy Oscarral felér. Tehát mondhatjuk, hogy a motor a custombike építők legjobbjának keze munkáját dicséri. A Dragon motor drag stílusú vázát, és a szép formájú lengővillát is Fred Kodlin tervezte, ahogy az aláírásával fémjelzett sorozatból való az ülés és a RadiKal elnevezésű kipufogódobok is, természetesen TÜV igazolással. Pedig ha eltávolítják belőlük a hangtompítót, hihetetlen hangorkánt eredményez.

Műszaki adatok:

Motor: 100, 110 vagy 124 köbincses RevTech vagy TP motorblokk
Váltó: RevTech 5 sebességes
Primer: Black&Chrome primer kit 94-97-es Softail modellekhez
Váz: Fred Kodlin Dragstyle váz/Smooth End lengővilla
Villahíd: polírozott alumínium CCE Wide Glide kit
Kipufogó: Fred Kodlin Radikal Exhaust TÜV-fel
Ülés: Corbin, Fred Kodlin aláírásával
Első kerék: RST Star alumínium felni 3,5x18", AM41 130/70X18 H Venom gumival
Hátsó kerék: RST Star alumínium felni 8,5x18", AM42 250/40X18 H Venom R gumival
Fékek: polírozott RST Bolt-on 4 dugattyús féknyereg, 11,5"-os baloldali tárcsa
Üzemanyagtank: 5 gallonos custom tank pop-up tanksapkával
Pedálok: polírozott alumínium előretolt lábtartórendszer
Első sárvédő: ZCB custom
Tükrök: Arlen Ness
Kormány: krómozott 1.25 Knuckle kormány
Kormány kezelőszervek: króm 9/16 kit
Markolatok: króm-gumi, 96-up
Első fényszóró: króm ház, tiszta üveg
Hátsó lámpa: ZCB króm custom lámpa fehér ledekkel
Indexek: Kellermann króm

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.