A kis hamis

2006.07.28. 08:35

Marcus Walz, a német Walz Hardcore Cycles tulajdonosa régóta James Dean rajongó. Már tíz éve használja az általa épített motorok fényezéséhez azt a speciális festéket, amit ő csak "James Dean ezüstnek" nevez. A szín pontosan megegyezik annak a Porsche 550 Spydernek, azaz a Little Bastardnak színével, amellyel James Dean 1955. szeptember 30-án halálos balesetet szenvedett.

James Dean

James Dean 1931. február 8-án született az Indiana állambeli Marionban, és mindössze 24 éves volt, mikor elhunyt. Halála előtt mindössze három jelentősebb mozifilmben szerepelt (Édentől keletre-1955, Haragban a világgal-1955, Óriás I-II.-1956), de a Hollywoodban töltött mindössze egy év elég volt számára, hogy a mai napig az ötvenes évek kultikus figurájaként tiszteljék a világ minden táján. Valószínűleg ehhez nagyban hozzájárult a tragikus közlekedési balesete által bekövetkezett korai halála is.


Dean imádta a motorkerékpárokat és a gyors autókat, rendszeresen indult versenyeken is. Legfrissebb szerzeményét, a Porsche 550 Spydert az Óriás forgatásával egy időben vásárolta. Kollégái a Little Bastard vagyis a kis hamis nevet ragasztották a sportkocsira. A Porshe állítólag alaposan megszolgálta nevét, hiszen még a baleset után felhasznált alkatrészei is balszerencsét hoztak a későbbi tulajdonosainak. Habár a képeket nézve nem sok maradhatott az autóból.

Marcus a fiatalon elhunyt színész halálának ötvenedik évfordulója alkalmából építette ezt a motort mindössze három hónap alatt. A nagy művet a speciálisan ehhez a járműhöz kialakított, merev chopper vázra tervezte, majd az oldszkúl kiállású choppert néhány modern alkatrésszel bolondította meg. Mindenképpen olyan motorkerékpárt szeretett volna alkotni, amit James Dean is szívesen megvenne, ha még ma is élne.

Mivel alapvetően choppert szeretett volna, a vázat a chopper stílusjegyeknek megfelelően tervezte meg. Az első villa szintén utal a chopper jellegre, hiszen 10 hüvelykkel hosszabb a gyárinál, és a kormánykifli segítségével további 3 fokkal döntötték meg. A váznyak 40 fokban dől. A hátsó lengővilla problémáját egyszeriben megoldotta a merev váz.

Az üzemanyagtartályt acéllemezből kalapálták, így összesen nyolcvanórányi kemény munkába tellett a tökéletes, eredeti chopperforma kialakítása. Az eredmény tökéletes lett, ahogy az olajtartály is, amit ugyanezzel a technikával készítettek el.

A blokkot Marcus a Custom Chrome Europe-tól kapta. Amikor a cég marketingesei meghallották, hogy mire készül, annyira jó ötletnek tartották, hogy megsegítették a szegény motorépítőt egy 110 köbhüvelykes RevTech motorblokkal és egy hatsebességes RevTech váltóval. Hogy a blokknak retrósabb külseje legyen, Marcus klasszikus knucklehead szelepfedelekkel fedte a módosított Twin Cam hengerfejeket.

Mivel az ifjú színész nagy versenyző hírében állt, Marcus azt az ötletet sem vetette el teljesen, hogy egyfajta hot rod stílusú versenymotor legyen a végeredmény. És mivel egy versenymotorra (és egy igazi chopperre) első sárvédő nem kell, azt elhagyhatták, így anyagilag is jobban jöttek ki, és feltételezzük, hogy eső nem lesz.

Marcus egy csomó egyedi alkatrészt is tervezett, mint például a hidraulikus lábkuplunggal szerelt váltó, az első fényszóró, ami valójában a rajtszám - ebbe építették az izzókat - és a versenykormány, amiről nem is gondolnánk, hogy ilyen jól illik egy chopperre.